Ik ga binnenkort een strandrit maken en mijn keuze is gevallen op het gebied Meyendel Wassenaar. Het is de bedoeling een stuk door de duinen te rijden, een stuk strand te pakken en dan weer terug. Nu zit ik te kijken waar ik het beste kan parkeren met de trailer. Het mooiste zou zijn om bij de pannekoekenboederij Meyendel te parkeren, maar ik weet niet of dat kan. Verder had ik nog een parkeerplaatst "het zwarte pad" gevonden. Maar, na de rit willen wij graag wat drinken en een hapje eten bij de boerderij dus lijkt het mij het handigst daar het begin- en eindpunt te hebben. Wat is handig? En mag/kun je met de trailer bij de boerderij parkeren?
JoT
Geplaatst: 25-11-09 11:48
Bij de pannenkoekenboerderij parkeren kan sowieso niet meer en op de reguliere parkeerterreinen ben je volgens mij ook niet meer welkom met een trailer. Als je tegenwoordig op Meyendel aanrijdt, dan heb je eerste een rotonde. Bij die rotonde is een parkeerterrein. Hoe ver het dan nog te paard naar het strand is, durf ik je niet te zeggen. Kom je gewoon met de auto, dan sla je linksaf en moet je door een slagboom heen. Is geen optie met de trailer dus...
Is anders de Wassenaarse Slag nog een optie? Dat ligt tegen Meyendel aan.
EmMetjes
Geplaatst: 25-11-09 19:33
Bij die betreffende rotonde zijn speciaal plaatsen gemaakt om je trailer te parkeren. Parkeer hem er niet buiten, want dan loop je het risico op een boete. Je kunt vanaf deze parkeerplaats een heerlijk rondje strand maken. De routes staan op de Staatsbosbeheer kaart van volgens mij Hollands Duingebied (weet even niet uit mijn hoofd hoe de kaart heet).
Sim
Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-09 20:50
Die kaart heb ik bij de ANWB gehaald EmMetjes. Dank je. Kun je vanaf die parkeerplaats (hoe heet die parkeerplaats?) makkelijk de ruiterroute vinden?
JoT Is de Wassenaarse Slag in de buurt van Meyendel?
vanaf die parkeerplaats begint direct de ruiterroute. Die parkeerplaats heeft overigens geen naam. Je ziet m direct als je Meyendel in rij, kan niet missen'.
Bij de pannekoekenboerderij mag je (gratis) je paard in de paddock zetten, dan kan je zelf wat drinken. Vanaf daar is het slechts 10 minuutjes naar je auto. Vanaf die eerste parkeerplaats doe je er zo'n half uur / drie kwartier over naar het strand. ligt een beetje aan welke gang je neemt. Als je op het strand rechtsaf gaat dan kom je langs de Wassenaarse slag. Je kan ook kijken op de site van de endurance van Katwijk voor een leuke route, die begint dan wel vanaf Duindigt maar je kan daar wel vanaf Meyendel op aansluiten. Heel veel plezier!!
Ik woon daar vlakbij (wie weet kunnen we eens samen rijden!) dus als ik je nog ergens mee kan helpen dan hoor ik het wel.
Je kunt Apple vast ook pb'en, die stond met haar paard daar ook vlakbij.
Rebeccatjuh
Geplaatst: 03-12-09 12:54
Vanaf de Buurtweg/'meyendelseweg' kom je op een rotonde. Parkeer daar je trailer, gelijk aan die rotonde ligt een ruiterpad wat je naar de boerderij brengt.. Stappend doe je daar misschien een kwartier/20 minuten over. Vanaf de boerderij kun je het ruiterpad verder volgen naar het strand. Je komt dan op een spliting (stormpad) waar je links > richting scheveningen kunt, en recht> richting oprit meyendel of nog verder door naar oprit wassenaarse slag.
Als je een flinke rit wilt doen (2 tot 3 uur afhankelijk welk tempo) zou ik eerst door de duinen (dus stormpad naar links ) , bij scheveningen erop, heel stuk strand, bij wassenaarse slag eraf, en dan nog een stuk door de duinen terug.
Je kunt ook scheveningen erop, meyendel eraf. Of zelf meyendel erop wassenaarse slag eraf.
Ik hoop dat je mijn uitleg een beetje begrijpt maar het is een zeer mooie route Veel plezier
Scheveningen was best nog wel een eindje toen ik in Meyendel was Bij die rotonde moet je inderdaad parkeren. Trailers mogen helemaal bovenin, en daar zie je gelijk het ruiterpad liggen. Dat pad volg je, bij kruisingen altijd naar recht. Na 20 minuten (stap met een klein drafje) kom je langs de boerderij. Na een poosje het pad volgen kom je bij een splitsing. Naar links is inderdaad naar Scheveningen, en naar rechts is richting Wassenaarse slag. Op mijn rit (van 1,5 uur) ging ik dan naar rechts, en dan na iets minder dan 5 minuten zie je links het pad naar de strandopgang liggen. Daar zijn trouwens wel hekjes die je open moet maken! Op het strand ging ik dan gewoon een half uurtje rijden, en daarna weer via dezelfde weg terug. Je kan ook bij Wassenaarse slag eraf en dan via de duinen terug. Het is ongeveer 15/20 minuten van de parkeerplaats naar de boerderij (stap met klein drafje), en 20/30 minuten vanaf de boerderij naar het strand (veel draf en stuk galop).
Hou er inderdaad rekening mee dat de paden erg mul zijn.. mijn paard is dit gewend ( zeker 2/3 maal per week in de duinen) maar een ander paard kan hier natuurlijk flinke spierpijn van krijgen en de rit niet zo vlot doen.. ( dit naar aanleiding van de reactie boven me, die aangaf Scheveningen nog een stuk te vinden, terwijl als je het vaak rijdt je die afstanden gewend bent en je het eigelijk 'dichtbij' vind.)
Dat is inderdaad zo Mijn paard is het niet gewend, en dan is het toch behoorlijk zwaar. Vorstin heeft zeker een halve week na de rit spierpijn gehad (terwijl ik niet helemaal naar Scheveningen ben gereden)
Hoelang is het ongeveer rijden naar scheveningen ? En ik had al een topic gevonden over mensen die misschien een meeting wouden doen? dat lijkt mij wel leuk ! nieuwe rij vrienden erbij..