Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Bij die rotonde moet je inderdaad parkeren. Trailers mogen helemaal bovenin, en daar zie je gelijk het ruiterpad liggen. Dat pad volg je, bij kruisingen altijd naar recht. Na 20 minuten (stap met een klein drafje) kom je langs de boerderij. Na een poosje het pad volgen kom je bij een splitsing. Naar links is inderdaad naar Scheveningen, en naar rechts is richting Wassenaarse slag. Op mijn rit (van 1,5 uur) ging ik dan naar rechts, en dan na iets minder dan 5 minuten zie je links het pad naar de strandopgang liggen. Daar zijn trouwens wel hekjes die je open moet maken! Op het strand ging ik dan gewoon een half uurtje rijden, en daarna weer via dezelfde weg terug. Je kan ook bij Wassenaarse slag eraf en dan via de duinen terug. Het is ongeveer 15/20 minuten van de parkeerplaats naar de boerderij (stap met klein drafje), en 20/30 minuten vanaf de boerderij naar het strand (veel draf en stuk galop).
Mijn paard is het niet gewend, en dan is het toch behoorlijk zwaar. Vorstin heeft zeker een halve week na de rit spierpijn gehad (terwijl ik niet helemaal naar Scheveningen ben gereden)