alleen over straat

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

delles4

alleen over straat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 16:07

hee allemaal.
Mijn paardje staat sinds vandaag 3 weken bij ons en het gaat hartstike goed.
Ik rij nu 3 keer in de week en wil graag iets vaker gaan rijden ik moet een stuk over de straat om bij een bak te komen.
Nu vraag ik me af waneer je eigenlijk in je eentje over straat kunt?
Het gaat hartstikke goed over straat, vandaag ben ik voor het eerst alleen met mijn zusje gegaan en haar pony.
Maar als ik alleen ga fietst papa of mama altijd mee.
Ik heb hem wel goed onder controle en hij is niet heel opvliegerig op straat.
zou ik alleen kunnen??

groetjess

Nell_

Re: alleen over straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:07

Ik weet niet hoeoud je bent, maar het is denk verstandiger om de eerste paar keer met iemand te gaan.
Vraag anders aan je ouders wanneer zij vinden dat je alleen kunt gaan.

marinkaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:27

ik zou idd eerst nog vragen of je ouder(s) mee willen, en misschien daarna dat je vraagt of je vriendin halverwegen de heenweg ergens op je wilt wachten zodat je tog een stukje alleen rijd en dan steeds iets verder en dan een x alleen :)

delles4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 17:04

ik ben17.
ik ben nu ongeveer 6 keer met iemand over straat gegaan met de fiets en 3 keer met mijn zusje en haar pony en iemand op de fiets en 1 keer alleen met mijn zusje en haar pony.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 17:37

tja, ik ben zo'n bezorgde moeder die dan zegt: vraag het aan je ouders of die het goed vinden. Je bent wel 17 zie ik nu... :P moet erelijk zeggen dat toen ik 17 was ik niet meer zo goed luisterde naar mijn ouders :o En ik reed toen echt enorme buitenritten door de polders.
Een ongeluk zit in een klein hoekje. Ik denk vooral dat je op het verkeer en andere mensen / paarden moet letten als die van jou zo braaf is. Als je een ongeluk krijgt kkomt het meestal door een of andere idioot die iets doet waardoor je pony schrikt en die het zelf niet eens in de gaten heeft. :(

iiloonaa

Re: alleen over straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:13

Ik zou vooral ontzettend goed op het verkeer letten! Soms komt er een idioot uit een onverwachte hoek en kun je geen kant meer op.