Trektocht in de ardennen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mar_leen

Trektocht in de ardennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 16:47

Hoi hoi,

Ik ben voor de maand augustus op zoek naar een leuke trektocht in de ardennen....
Ik ben al een tijdje aan het zoeken op internet maar ja je kan er zoveel vinden...
Wie heeft er ervaring of nog sites??

Groetjes Marleen

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 16:58

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:03

http://www.domainedumenil.be/rubrique.p ... ubrique=45 :D
Super leuke trektochten :)
Alleen weet niet of je op een plek wil blijven of echt van plek naar plek?
Daar blijf je van zondag t/m donderdag ochtend op de manege slapen, maar maandag t/m woensdag wel lange dagtochten, soms met tussendoor terugkomst op stal om te eten, en soms picknick je ergens onderweg :P .
En de nacht van donderdag op vrijdag breng je door in een eigen meegebrachte tent op ergens op een veldje.
Je rijdt daar echt wel 4 tot 6 uur op 1 dag, en dat is lang zat, je kan wel behoorlijk veel zadelpijn krijgen :P Tis wel zwaar terrein :)

*edit* zie dat je 20 bent :P maar er zijn ook volwassenen arrangementen/trektochten daar xD
Laatst bijgewerkt door 1234 op 10-11-09 17:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:05

La Cense is inderdaad leuk, ze hebben nu sinds een tijdje rocky mountain horses en die zien er goed uit. Vooral de omgeving is echt prachtig, ik rijd zelf ook vaak met veel plezier buiten in die buurt.

Wat ook erg leuk is is de trail ranch http://www.ranch.be/ bij Koen en Margreet, leuke mensen en hele leuke paarden :)

mar_leen

Re: Trektocht in de ardennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 20:23

bedankt voor de reacties :D

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:46

Ik ben ook vaker in LaCense geweest, maar vond de ritten een beetje saai. Was ook als begeleiding met jongeren, misschien is de gids wat minder voorzichtig met volwassenen. Wel hele fijne paarden en supergoed verzorgd! Toen ik met paard en al viel, liep de man eerst op zijn paard af om te kijken of alles wel goed was. Pas toen dat zo was, kwam hij naar mij haha ;)

l'ecurie de l'avrainchemet (ofzoiets) in Graide is ook erg leuk :D

gonnyvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 17:50

ik ga met werkweek van school naar de ardennen
ze heben ze ook een site van alleen weet ik niet en mij leeraaren ook niet

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 10:45

Hebben jullie ook leuke adressen waar je je eigen paard mee naar toe kan nemen?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 23:57

Er is er eentje met mèrens! ik weet alleen die site niet :(

lucia08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 15:13

Pomski, een leuk adres om je paard mee naar toe te nemen is La Belle Campagne, in de Franse Ardennen, op 3 uur rijden van Utrecht! Als je van ongerepte natuur, rust en stilte houdt is La Belle Campagne héérlijk...
Gezien de afstand ideaal voor een kort of lang weekend.
Zowel voor jezelf, als voor paarden en pony's is deze plek er één waar iedereen volop zal genieten. Er is bos en er zijn heuvels. Maak 's avonds een heerlijk knetterend kampvuurtje. Geniet en ontspan voor een paar dagen, kom tot rust en krijg nieuwe energie.
Neem een kijkje op http://www.LaBelleCampagne.fr/paardrijden.html

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 18:26

Probeer je het nu maar zo? :D :D Niet onverstandig :D
Ik ben ooit, jaaaaren geleden, eens in Houyet geweest. Hiero: http://maps.google.nl/maps?hl=nl&ie=UTF ... 9&t=h&z=15
Die toko heette Hostellerie du Herroc, of zoiets. Als je dat intikt op Google, komt er niks zinnigs uit, maar wanneer je via Houyet gaat zoeken, vindt je misschien wel wat terug; als die toko tenminste nog bestaat.
Het was er toendertijd goed toeven met lekker eten, goede paarden en prima begeleiding, al was enige kennis van de Franse taal wel een pre.

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 18:28

NoeskaMoos schreef:
Ik ben ook vaker in LaCense geweest, maar vond de ritten een beetje saai. Was ook als begeleiding met jongeren, misschien is de gids wat minder voorzichtig met volwassenen. Wel hele fijne paarden en supergoed verzorgd! Toen ik met paard en al viel, liep de man eerst op zijn paard af om te kijken of alles wel goed was. Pas toen dat zo was, kwam hij naar mij haha ;)

l'ecurie de l'avrainchemet (ofzoiets) in Graide is ook erg leuk :D

In LaCense ben ik ook geweest, erg leuk! De verzorging van de paarden vond ik ook helemaal top! Bij ons viel er ook eentje, die kreeg daarna een paar daagjes vrij.
Ritten zijn veel in stap, maar eigenlijk vind ik dat niet zo erg.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 18:33

mar_leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 15:20

ikke schreef:
Ik ben ooit, jaaaaren geleden, eens in Houyet geweest. Hiero: http://maps.google.nl/maps?hl=nl&ie=UTF ... 9&t=h&z=15
Die toko heette Hostellerie du Herroc, of zoiets. Als je dat intikt op Google, komt er niks zinnigs uit, maar wanneer je via Houyet gaat zoeken, vindt je misschien wel wat terug; als die toko tenminste nog bestaat.
Het was er toendertijd goed toeven met lekker eten, goede paarden en prima begeleiding, al was enige kennis van de Franse taal wel een pre.

Hey,

Jah probeer het nu zo... Heb een vriendin leren kennen die ok mee wild ;)
Maar nu nog leuke adresjes :P Want ja je ziet zoveel maar jah weet je nog niet hoe het is :P

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 16:07

mar_leen schreef:
ikke schreef:

Hey,

Jah probeer het nu zo... Heb een vriendin leren kennen die ok mee wild ;)
Maar nu nog leuke adresjes :P Want ja je ziet zoveel maar jah weet je nog niet hoe het is :P

Als je naar Houyet gaat, zou ik in de verleiding kunnen komen om mee te gaan............. :D
Maar hoe dan ook, de Ardennen is een mooi gebied, dus de basis voor een leuke vakantie is er.