Strandrit??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HappyBuddha

Strandrit??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 17:23

Hee allemaal! Ik en een vriendin gaan binnenkort een strandrit maken(waarschijnlijk de dag voor kerst), en wat is een leuke plek met goede parkeerplaatsen en waar je geen ruiterbewijs nodig hebt...

xjessiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 17:51

Oostkapelle in Zeeland, daar heb je een groot parkeerterrein een stukje bos en dan kun je het strand op.

madelief88

Re: Strandrit??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 17:55

Ik weet niet waar je woont, ik ga zelf altijd naar het strand op Egmond, Bergen, Castricum. Heb wel eens gehoord dat je bij Hargen aan Zee een mega parkeer terrein heb, ik ga zelf nooit met de trailer. Er zijn iig een hoop mooie stranden in Nederland!

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 18:09

jaa, ik woon zelf in het middenoosten dus niet echt veel strand... maar dat maakt niet zoveel uit, het gaat mij meer om de leuke plekken...

tinkerkatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 18:18

Hargen is inderdaad heel leuk, je kunt daar ook lekker het duin en daarna nog een stuk strand pakken. Het is daar erg mooi en het ruiterpad begint op de parkeerplaats.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 18:50

oke, die zal ik onthouden
:D

Antoinette09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 12:48

Hi Aagje! Ik weet niet waar je vandaan komt maar een goed adres in Noordwijk met super paardjes voor een mooie strandrit: http://www.manegerecreatie.com/!

Women

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 12:52

Petten... Rustig strand en een hele ruime parkeerruimte om 300 m van het strand, met grasveld ernaast.

Als je even op Google Earth zoekt, kunt je zien hoe t er uit ziet. Is een dubbele strand opgang, een lange niet steile met asfalt en 1 iets steiler met zand/ schelpen.

Hargen aan Zee is mss nog wel fijner. Een nog grotere parkeerplaats met een fijnere (zand) strand opgang. Het strand is er ook breder als in Petten en er liggen geen strek dammen, maar in dat bos daar schijn je wel ruiterbewijs nodig te hebben (op strand niet, maar dan is t evt geen optie om bijv. via het bos terug te rijden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 12:54

Vanuit het Midden-Oosten is het wel ver reizen hoor naar de Noordzee :+

Sorry, kon het even niet laten :P Wij komen zelf uit Noord-Holland en gaan altijd naar Castricum, daar kan je heel goed de trailer kwijt en te paard zo het bos in rijden. Dan kom je vervolgens in de duinen en op het strand terecht. Het is er niet zo druk en je hebt er erg leuke routes :j

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 14:08

Bij noordwijk kun je erg mooi rijden, maar wij gaan dr eigenlijk nooit naar toe omdat wij aan de grens zal k t maar noemen :+ van limburg wonenXD Wij gaan altijd het bos is

x

Kataklop72

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:58

Antoinette09 schreef:
Hi Aagje! Ik weet niet waar je vandaan komt maar een goed adres in Noordwijk met super paardjes voor een mooie strandrit: http://www.manegerecreatie.com/!

Ja! Heb hier ook onlangs gereden! Helemaal goed! Eerste stuk duin, verder strand en weer een stuk duin. Paarden waren heel braaf maar voorwaarts en (niet onbelangrijk) zagen er goed uit! En ik vond het fijn dat we met een kleine groep waren (ze hebben ook maar 6-7 paarden). Dus, mij zie je hier vaker! :D

Louise92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 09:43

ik ga idd ook wel eens naar hargen als ik met mijn paardje een strandrit rijd. je hebt er een enorme parkeerplaats, en het strand is geweldig om over te galopperen.dus een tip ;)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 17:03

Het strand van Katwijk is ook leuk en mag je zonder ruiterbewijs rijden. Mooie grote parkeerplaats vanwaar je zo het strand op rijd.

Pempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:39

Het strand van Langevelderslag :) (noorden van zuid-holland)
Er is een grote parkeerplaats en je kan zo het strand op rijden, ook kan je via het strand de duinen en het bos in waar je ook heel leuk kan rijden :D

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 22:43

oke, maar ik denk bovenin noord holland wel een beet ver...

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:44

Pempy schreef:
Het strand van Langevelderslag :) (noorden van zuid-holland)
Er is een grote parkeerplaats en je kan zo het strand op rijden, ook kan je via het strand de duinen en het bos in waar je ook heel leuk kan rijden :D

Inderdaad! Bij Langevelderslag parkeren, stukje linksaf over het strand, dan een rondje duin en bos (bij de Golfclub omhoog, dan steeds rechts aan blijven houden, kom je na een half uurtje/uurtje weer terug op het strand) en via het strand weer terug. Is wel een rit van 2 à 3 uur denk, als je doorrijdt. Alleen op het strand blijven kan natuurlijk ook. Overigens is Langevelderslag in de zomer niet toegankelijk met paarden.
En het is bovenin Zuid-Holland. ;)

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 22:50

oeps... niet goed gelezenXD jaa dat zou dan ook nog een idee zijn