Fries bang bij buitenrit.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mexlovenoa

Fries bang bij buitenrit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 20:54

Ik ben vorige week voor het eerst met mijn fries Noa naar buiten geweest. we hebben eerst op de weg gelopen en toen zijn we een zandpad opgegaan. Op de weg was ze echt super braaf en nergens bang voor. Maar op het zandpad was ze echt bang voor alles. ik was heel ontspannen dus daar kon het niet aan liggen, maar ze was bang voor kraaien, vallende eikeltjes etc. vooral bij een klein waterstroompje was ze bang. ze wil er dan zo snel mogelijk langs en begint te draven of galloperen. is het normaal dat paarden dat op hun eerste buitenrit doen? of moet ze gewoon heel erg aan buiten wennen?

THX :D
X Mex :+

_Margarita_

Re: Fries bang bij buitenrit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 21:13

Alles is natuurlijk spannend zo'n eerste keer. Je paard moet er aan wennen. Misschien is het handig om de eerste keren een ervaren paard mee te nemen zodat het allemaal net iets minder spannend/eng is.

Xindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 18:30

Misschien kent ze de weg al wel en een zandpad nog niet? Natuurlijk zal dat de eerste keer best spannend zijn voor je paardje. Ik merk zelf dat de paarden zowieso frisser zijn als het kouder wordt..

Ik zou zowieso aanraden altijd iemand mee te nemen! Zeker die eerste keren! Heb je geen ervaren paard dat mee kan, neem dan iemand mee op de fiets, dat voor het geval er iets gebeurt.

Veel plezier in ieder geval!

M_aris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:49

Ik ga ook met de anderen mee.. Veel plezier! :D

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 14:46

Alles is de eerste keer eng. Als ik jou was zou ik de volgende keer een paar meenemen die dit vaker heeft gedaan en die dit soort dingen niet eng vind. Sowieso zou ik niet alleen voor het eerst op buitenrit gaan, er kan bijvoorbeeld ook iemand mee op de fiets. Als je er afvalt heb je wel een probleem als je alleen bent.

Christy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 22:49

Het is voor de eerste keer natuurlijk wel eng,
een nieuwe plek
ik denk dat het gewoon wennen wordt voor je paard.
als ze er eenmaal aan gewend is gaat het vast stukken beter ! ;)