Het heeft hier ong de hele week aan een stuk door geregent, nu hebben ze bij mn verzorg paardje geen binnenbak dus is die ook helemaal nat. Kan ik wel gewoon in het bos rijden als alles zo glad is met plassen of wordt dat dan alleen stappen en een klein drafje?
Toen ik mijn pony nog had, hadden we ook geen binnenbak, dus als het goed had geregent of het had gesneeuwd, ging ik buiten met haar stappen (met regen kun je best nog wel draven, maar met sneeuw niet) Meestal huurde ik met sneeuw ook de binnenbak bij de manege.
ik rijd gewoon buiten. maar wel paard lange teugels geven zodat ze zelf de beste weg kan zoeken en balans kan houden met haar nek... het gladde in stap, het kleine deel ruiterpad dat wel goed is (zand) lekker galopje
Solleke_Noah
Geplaatst: 07-11-09 10:25
Ik ben gisteren ook gewoon gaan buitenrijden, ondanks dat het tussendoor soms regende. De stukken waar er veel natte bladeren liggen, in stap blijven zodat je niet uitschuift. Op velden deden we alleen rustige galopjes (nat gras), op een zandpad kon er wat harder gegaan worden
Hier is prima buiten te rijden, ik weet ondertussen waar de paden zitten die ik moet vermijden. Ik draaf ook gewoon over de blaadjes, je ziet wel als ze echt glad zijn. Overigens heb ik geen ijzers, en met ijzers is het vaak idd niet te doen.
Klopt ja, toen mijn pony nog geen ijzers had toen was er niks aan de hand, maar voor concoursen kreeg ze ijzers, en toen was het echt superglad, kon met haar nog niet fatsoenlijk over een grasveldje rijden of ze gleed bijna onderuit..
Ik zoek altijd gewoon de zandpaden op En gelukkig zitten die hier veel, dus kan ik nog wel gewoon lekker naar het bos
Midy
Geplaatst: 07-11-09 12:20
Wij hebben ook alleen een buitenbak. Zoals nu is die gewoon zeiknat en niet de doen, dus rijd ik bijna elke dag buiten. Mijn paard heeft voor ijzers en is nog nooit uitgegleden. Wel kijk ik eerst altijd even hoe het gaat hoor, maar wel echt extra goed oppassen voor de putten, want die zijn natuurlijk nóg gladder dan normaal al.
Splendesco
Geplaatst: 07-11-09 12:24
Wij hebben dus helemaal geen zandpaden. Erg vervelend en de meeste paden zijn na al die regen niet meer te rijden. Dus de stukken die je dan niet op de paden kan lopen, loop ik op het asfalt met mijn paard. Gelukkig hebben wij wel een binnenbak dus als het regent ga ik niet een buitenrit maken.
Ik rij een tinker zonder ijzers, die echt heel erg bodemvast is. Al staat de buitenbak (zand) onder water, dan nog kan ik prima stappen en draven. Galopje moet wel voorzichtig. Buiten is hij ook rotsvast, kan eigenlijk overal gewoon rijden als normaal.
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 08-11-09 11:04
Hangt idd van de bodem af, als het echt een en al plassen en gevallen blad is is het wel glad en moet je voorzichtig doen. Probeer gewoon een drafje dan merk je vanzelf hoe je paard reageert. Die van ons gaat echt wel anders lopen als het wat glad is (voorzichtiger) dan weet je dat een extra versnelling erbij geen optie is. Gelukkig rijden wij hier alleen op zand (Veluwe en heuvelrug) dus is een beetje nattigheid vaak geen probleem.
miesemau
Geplaatst: 08-11-09 20:33
Je kunt gewoon naar buiten hoor! ze kunnen echt wel tegen een plasje! op een droog stuk kun je zelfs even gallopperen hoor!