Duinrit Loonse en Drunense duinen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DebOptimaal

Duinrit Loonse en Drunense duinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 15:52

Ik zou met mijn paard graag wat meer afwisseling willen en daarom zou ik graag zo nu en dan eens naar de duinen willen gaan. Ik woon 15 tot 20 minuten rijden van de Loonse en Drunense duinen af en zou hier dus graag eens heengaan. Ik heb mijn paard inmiddels een jaar of 6 en het is een vrij makkelijk paard, maar ik heb nog nooit echt een duinrit met hem gemaakt. Ook zou ik liever met meerdere mensen gaan dan alleen, omdat ik het gezelliger vind, maar je met 2 of meer ook je paard rustiger houdt (denk ik). Heeft er iemand tips waar je het fijnst kunt rijden en of er mogelijkheden zijn om met meerderen te gaan? Ik zat eraan te denken om een paar keer te gaan en het paard aan de hand mee te nemen, omdat mijn paard rustiger is als ik ernaast loop dan wanneer ik erop zit. Ook heb ik een manege bij de Loonse en Drunense duinen gemaild met de vraag of het mogelijk is met hen mee te rijden. Maar ik vraag me af of dat wel zo'n goed plan is. Tips zijn dus van harte welkom. Ik wil in de toekomst toch wat meer buiten gaan rijden (zowel op straat als in de duinen) om er gewoon afwisseling in te houden.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 14:50

Hoi Wij, Jolanda en ik en de paardjes (haflingers) wilden ook eens een duinrit gaan maken. Dat is er gewoon nog niet van gekomen.
Jij zegt dat je paardje dichtbij de duinen staat; kunnen wij de vrachtwagen dan bij jou neerzetten dan rijden we tesamen naar de duinen?
Ik hoor het wel van jou. PB mag ook.

DebOptimaal

Re: Duinrit Loonse en Drunense duinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 21:34

Hoihoi,
dat is helaas niet mogelijk. Ik moet zelf nog ongeveer 20 minuten rijden met de trailer. Dus zo dichtbij is het dan ook weer niet helaas.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 21:46

als jullie samen zouden willen gaan, kun je ook ergens afspreken. aan het eind van de waalwijksebaan in kaatsheuvel/waalwijk, bij de klinkert in drunen, aan het einde van de duinweg in drunen/giersbergen, bij de rustende jager in biezenmortel, bij bosch en duin in udenhout heb je volop parkeerruimte. van daaruit zit je meteen in de bossen/duinen. als je vreemd bent, is het wel aan te bevelen een navigatieapparaatje met een topo-NL-kaart erop mee te nemen voor als je niet meer weet waar je bent.

ik moet ook een half uur traileren en parkeer ook altijd daar ergens. waar woon je deb?

DebOptimaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 21:01

Ik woon zelf in Vlijmen. Ga dit weekend als het weer meezit voor het eerst naar de duinen en heb er zin in! Wel beetje spannend. Ik heb afgesproken bij de 3 linden bij giersbergen, dus ben benieuwd hoe het zal gaan!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 00:20

plek zat daar. niet vergeten om in t cafe ff een vergunning te halen. kost 1 euro. je kunt achter de 3 linden een smal paadje in, wat al snel breed wordt. dat is de witte wandelroute maar te paard ook mooi. voor de eerste keer in mijn ogen de makkelijkste route