rit hoge veluwe + pannekoek eten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

catalyst1

rit hoge veluwe + pannekoek eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-09 20:24

We willen morgen met zijn 2-en een lange rit over de hoge veluwe maken. Ik meen ooit eens gehoord te hebben dat er een restaurantje is,waar je je paard kan neerzetten en lekker wat kan drinken/eten.Weet iemand waar dat is en hebben jullie nog tips voor een mooie route over de veluwe?

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 21:43

Ik denk dat je de Carolinahoeve bedoelt? Die ligt in het bos bij de Steeg. Met de Hoge Veluwe bedoel je het nationale park? Dat is helemaal aan de andere kant van de Veluwe bij Hoenderloo/Otterloo, dus dat is erg ver rijden!
Site van de Carolinahoeve: www.decarolinahoeve.nl

catalyst1

Re: rit hoge veluwe + pannekoek eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-09 21:56

He,dat is super.We komen van Doetinchem,dus de steeg is inderdaad dichterbij.Weet je toevallig iets over ruiterroutes daar?het plan was eigenlijk om over wat zandverstuivingen en hei te kunnen rijden,weer eens wat anders dan dezelfde bossen in doetinchem

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 22:08

Bij de VVV's rondom de Veluwe kan je een kaart van natuurmonumenten kopen. Hier staan de globale ruitterroutes op. Zandverstuivingen vind je aan die kant niet echt. Ik zou me even goed voorbereiden voor je een dergelijke rit gaat maken. Want de Veluwe is groot en je verdwaalt er makkelijk!

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-09 22:51

whaaha, na een weekje cattledrive in amerika maak ik me niet zo druk over verdwalen op de veluwe haha.Maar we hebben altijd GPS bij ons,voor het geval dat.
Maar een kaartje van de VVV is altijd handig.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 09:53

Bedoel je Park de Hoge Veluwe? Dan zoek je naar de naam van de Koperen Pot; een restaurant in de noordount van het park. om in het park te komen met je wel entreegeld betalen.
Maar heb je het over de Veluwe dan zijn er meer plekjes om ner te strijken.
Duuuus wat wil je weten?

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-09 10:50

Ik denk dat we op weg even bij de VVV gaan stoppen.Ga nu alles inpakken en klaarzetten.We gaan er in ieder geval een mooie dag van maken.

senta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 15:33

Ook bij het bos in Bennekom is een pannekoekhuis met een paddock, de Panoramahoeve. Is van daar uit ongeveer 20 minuten rijden naar de Ginkelse hei.
Verder heeft het restaurant van juffrouw Tok stallen voor paarden, maar dat is niet specifiek voor pannekoeken.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:41

Ik zat idd net als Senta aan de Panoramahoeve te denken.
Daar kun je je paard in een paddockje zetten. :j

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:16

senta schreef:
Ook bij het bos in Bennekom is een pannekoekhuis met een paddock, de Panoramahoeve. Is van daar uit ongeveer 20 minuten rijden naar de Ginkelse hei.
Verder heeft het restaurant van juffrouw Tok stallen voor paarden, maar dat is niet specifiek voor pannekoeken.

Voor de juiste beeldvorming: bij Juffrouw Tok zijn hele nette overdekte stands, geen boxen. Het uitrijgebied is trouwens geweldig. Nog iets verderop is trouwens theehuis de Mossel, daar kunnen de paarden vaak gewoon in de wei.
Alleen maak ik eigenlijk nooit gebruik van deze adressen, ze liggen allemaal op vrij korte afstand van onze stal. Een uitstapje naar de Panoramahoeve zou nu net een aardige afstand zijn om met een pauze te werken, maar echt "nodig" is dat niet. Ga ik toch weer eens over nadenken ;)

nico1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:24

Rijden op de veluwe trail, rondom epe, en dan bij de ossenstal je paard neerzetten en een pannenkoek eten!
http://www.ossenstal.nl, op de site staat er niet echt iets over vermeld, maar het is echt mogelijk om je paard te stallen!
in een soort van stands, drie stuks zijn er uit mijn hoofd gezegd.
Maar goed, ik denk dat mijn informatie te laat voor je is, misschien voor een andere rit.

senta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:01

Waratje schreef:
senta schreef:

Voor de juiste beeldvorming: bij Juffrouw Tok zijn hele nette overdekte stands, geen boxen. Het uitrijgebied is trouwens geweldig. Nog iets verderop is trouwens theehuis de Mossel, daar kunnen de paarden vaak gewoon in de wei.
Alleen maak ik eigenlijk nooit gebruik van deze adressen, ze liggen allemaal op vrij korte afstand van onze stal. Een uitstapje naar de Panoramahoeve zou nu net een aardige afstand zijn om met een pauze te werken, maar echt "nodig" is dat niet. Ga ik toch weer eens over nadenken ;)

Hihi, is voor mij weer net andersom!
Tegenover de Panoramahoeve zit ook nog een midgetgolfbaan. Daar is ook een terras bij waar je koffie, thee fris en ijsjes kunt krijgen. E loopt een ruiterpad langs en daar staat apart van het terras een picknicktafel. Gaan wij wel eens zitten met paard voor een ijsje (in de zomer), is ook leuk.