Hoe paardenpoep opruimen op straat ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vanky

Hoe paardenpoep opruimen op straat ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 10:52

Hoi,

Ik heb dus heel vaak dat m'n pony poept op straat en dan zeggen al die mensen 'Moet je dat niet even opruimen?'
Maar hoe doe je dat dan ?
Als we naar de PC gaan gaan we met z'n tween dus dan schopt degene die ernaast loopt het even in de bosjes.
Maar hoe moet dat als je alleen bent dan? van je pony afstappen en dan zelf in de bosjes schoppen ?
Dat is voor mij ook geen oplossing want dan flipt m'n pony en dan kom ik er nevernooit meer op :Y)
Nou staat ze ook nog in bergen dus als ze het door hebben hebben we een lekkere boete aan ons hangen ..

Gr.

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 11:00

Na het rijden teruglopen/fietsen om het op te ruimen :Y)
Het wordt een wel moeilijk als je niet kan afstappen idd..

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 11:09

xMariekee schreef:
Na het rijden teruglopen/fietsen om het op te ruimen :Y)
Het wordt een wel moeilijk als je niet kan afstappen idd..

Dat ben ik weer een uur kwijt
als ik weer helemaal terug moet lopen

laurentius

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 11:12

dan toch maar zo'n poepzak er aan hangen |(
wat een hoop gedoe toch om die paar drollen....

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 11:13

Als mijn paard in een kinderrijke straat poept dan stap ik af en dan schop ik het de berm in of de bosjes.

Maar goed ik woon in een dorp en hier valt het reuze mee.

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 11:15

laurentius schreef:
dan toch maar zo'n poepzak er aan hangen |(
wat een hoop gedoe toch om die paar drollen....

Ze word al gek van dat kontbontje aan het pessoa, kun ja nagaan wat ze dan doet }:0
Die paar drollen kunnen je zomaar 2250 euro armer maken :+

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 11:16

saskiab schreef:
Als mijn paard in een kinderrijke straat poept dan stap ik af en dan schop ik het de berm in of de bosjes.

(zoals ik al eerder heb gezegt, kom ik er dan niet meet op want dan loopt ze zo te draaien en te steigeren }:0 :+ :o }:0

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 11:17

Ik rijd altijd op de fiets terug en gewoon met een vuilniszak en dan hup handen in de zak en dan omgekeerd erin duwen!
Krijg meestal leuke reacties heheh :D

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 11:19

Xfeno01X schreef:
saskiab schreef:

(zoals ik al eerder heb gezegt, kom ik er dan niet meet op want dan loopt ze zo te draaien en te steigeren }:0 :+ :o }:0

dan heb je daar een leermomentje ;) veel doen,dan gaat t vanzelf gewoon worden.
ook afstappen als het niet nodig is,en als je geen haast hebt gewoon een buiteritje met heel veel op-en afsappen doen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 11:19

Dan neem je iemand mee op de fiets, is een stuk veiliger ook als je pony zo wild is ...

Ik schop het ook altijd even in de berm/bosjes als paard in het dorp poept.

Anderzijds denk ik wat een gezeik, een buitje en de drollen zijn weg, plus dat paardenpoep niet van een vleeseter is, en dus lang niet zo stinkt ...

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 11:20

Fritsiej schreef:
Ik rijd altijd op de fiets terug en gewoon met een vuilniszak en dan hup handen in de zak en dan omgekeerd erin duwen!
Krijg meestal leuke reacties heheh :D

San moet ik weet een half uur terug daar naartoe en dan weer een halfuur terug , ze poept zo ongeveer 5 keer (stress :7 )

(zie reactie xMariekee)

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 11:20

CM_ schreef:
Dan neem je iemand mee op de fiets, is een stuk veiliger ook als je pony zo wild is ...

Ik schop het ook altijd even in de berm/bosjes als paard in het dorp poept.

Anderzijds denk ik wat een gezeik, een buitje en de drollen zijn weg, plus dat paardenpoep niet van een vleeseter is, en dus lang niet zo stinkt ...

En een flike regenbui en het is weg ;)

Sigrid

Re: Hoe paardenpoep opruimen op straat ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 12:42

[TAO] > [BRT]

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 15:46

Wij kunnen hier wel vinden dat het onnodig is, maar mensen zullen altijd zeuren, en rijden in een gebied waar iedereen tegen de paarden is is not nice. en inderdaad, als je er vaak rijd, en ze hebben een hekel aan je gekregen, staat er ineens iemand met een bonnetje, je op te wachten.
Vervelend dat je paard zo is, en ja ik weet dat dat niet zomaar af te leren is, maar ik stel voor dat je het je paard toch aanleert. Niet alleen voor de mest, maar als je iets laat vallen, of je bent aan het rijden en er blijkt iets niet goed te zitten of iets dergelijks. Ook dan moet je op en af kunnen stappen. Wij hebben ook een aantal van die paarden gehad waar we niet op konden zonder gezeik, en dan konden we het niet eens makkelijk aanleren, want bij een renzadel kan je niet via de beugel opstappen, moesten we een verhoging gaan zoeken.
Maar het is echt een kwestie van heeeeeeel vaak op en afstappen. Eerst op het terrein met iemand erbij, dan buiten met iemand erbij, en uiteindelijk ook alleen nog een tijd blijven doen.
Het is vervelend, maar zoals ik al zei, je doet het niet alleen voor mest.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 14:12

Zorgen dat je niet in een dorp rijdt. En al helemaal niet over de stoep.
Op plaatsen buiten de bebouwde komt is er (bijna) niemand die erover moppert. Maar ik kan me goed voorstellen dat wanneer jij je voordeur uitstapt en er ligt een paardhoop op je stoep, dat je daar goed kwaad om kan worden.

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 16:01

Tja, dat is dan het nadeel van een gestresst paard. Maar terug zal je moeten. Het is gewoon onbeschoft om het ergens in een wijk te laten liggen. Kleine kinderen spelen er en als het nou precies voor een huis ligt ofzo, vind ik het echt heel onbeschoft. Mijn persoonlijke mening hoor. Ik kan daarom ook heel goed de mensen begrijpen die boos worden als het daar neer gelegd word en niet opgeruimd word. Moet je je maar eens inbeelden, als het jouw huis was of jouw kinderen die tussen de paardenpoep aan het spelen zijn.
Het staat gewoon heel netjes om daarna even terug te fietsen en het op te ruimen. En tja, met een gestresst paard moet je dus duidelijk niet in de bebouwdekom komen, want daar moet het opgeruimd worden en daarbuiten niet!

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 23:26

Wij gaan na de tijd even met een emmer en een schep op pad.
De reacties zijn altijd positief.
Een enkele keer kunnen mensen niet op ons wachten en ruimen het zelf op. Meestal voor onder de rozen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 23:27

Gewoon een zak onder de staart van je paard.

edit: zie net dat je dat niet kunt. Tja, dan niet meer naar buiten. Of anders de boete incasseren

ekelienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 17:26

Ik heb een boete van €10,00 gekregen .. maar om het daarvoor op te ruimen , doen ze bij hondenpoep toch ook niet , we mogen zo nergens meer komen ...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 18:01

ekelienh schreef:
Ik heb een boete van €10,00 gekregen .. maar om het daarvoor op te ruimen , doen ze bij hondenpoep toch ook niet , we mogen zo nergens meer komen ...

In Bergen is de boete wel wat hoger

lovehorses15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 18:45

Nou mijn verzorg paard die poept wel 3á4 keer en dan rij ik nog ver van de stalling en als ik moet terug fietsen ben ik wel uur kwijt en ik ga het niet helemaal onthouden waar hij heeft gepoept en meestal poept hij in het gras of in het begin dus dat scheelt.

carmenierola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 20:27

Ik laat het eerlijk gezegt altijd liggen :o , hih. Ik denk dat als je pony gepoept heb jij gewoon heeeel hard moet wegcrossen? Hih. Ik ruim het trouwens wel op al is het in de stad ofzo, maar dan fietst er iemand mee (vaak).

xDeniiseex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:20

Als mensen het zien en het is dicht in de buurt fiets ik vaak even terug met een vuilniszak en blik en veger, maar als ze het niet zien laat ik het gewoon liggen :o .

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:40

men moet zich niet zo druk maken om een paar paardepoepies!
Ik zie me al afstappen om de stront een andere kant op te schoppen,ja daaaag!hahaha.
Als je paardje poept dan zij het zo en wie zich eraan stoort heeft pech!Er zijn echt wel ergere en belangrijkere dingen op de wereld waar men zich druk om zou moeten maken.

joukj_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 21:04

haha
ik laat het trouwens ook gewoon liggen maar we riijden ook nooit op de stoep. en 1 paard bij ons op stal gaat in het gras lopen als die moet poepe. Maar anders moet je jou paard toch maar aanleren om met een poepzak te gaan lopen. of toch oefenen met af stappen kan je ook gewoon in de bak mee beginnen maar ik denk dat dat geen probleem is

maar succes;)