Amerongse bos

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Amerongse bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:03

Als jullie naar Amerongen gaan om in de Utrechtse Heuvelrug te gaan rijden, waar zetten jullie dan de trailer??

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:46

Dat zou voor mij een leuke reden voor een klein trektochtje zijn, maar als het met de trailer moet, zou ik bij het Leersumse veld parkeren, of bij dat pannenkoekenhuis in het bos, maar dat kan ik niet uitleggen, daar rijd ik "op zicht" naar toe :o

P.S. zorg voor een goede kaart, het is niet het meest simpele gebied om te gaan rijden, qua navigatie, maar wel zeer de moeite waard.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:30

wij hebben inderdaad ook bij dat pannenkoekenhuis geparkeerd, geen idee meer wat het adres was en de naam ervan, dus dat schiet niet echt op...
ik kan het misschien nog wel terug vinden, ze hadden een eigen site...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 21:15

Volgens mij was ik idd ook bij het pannenkoekenhuis vorige week, was zo ontzettend druk en ik vond het ruiterpad wat liep langs de wandelroute wel erg smal en heuvelhobbel..

Ik heb een kaart en een garmin, ik ken het gebied totaal niet, maar zijn er wel brede zandpaden waar je lekker kan draven en galopperen? Het viel mij op dat er veel mensen op de ruiterpaden lekker aan het wandelen waren en dat vind ik niet zo....

Ik ga binnenkort nl eens een ritje daar maken, ben benieuwd.. ;)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 12:36

Je kan ook parkeren bij rijvereniging de Plantage in Elst, daar is heel veel ruimte voor de trailer. Bij het Berghuis (dat is het pannenkoekenhuis) is het vaak erg druk en is geen fijne plek om op te stappen vind ik zelf, of je paard moet er echt tegen kunnen. Wij parkeren of in Elst, of de parkeerplaats bij Prattenburgh aan de kant van Veenendaal, dan moet je bij La Montagne schuin oversteken zeg maar. Van daaruit kun je dan weer naar het Berghuis rijden om wat te eten of te drinken, en met de terugreis in begrepen kun je zo een rit maken van een uurtje of 3.

Ik rijd er regelmatig, er zijn idd wandelaars maar als je wat verder van de bewoonde wereld af bent kom je al gauw weinig mensen meer tegen. Ik tref zelden/nooit wandelaars op het ruiterpad, omdat de paden best zwaar zijn om te wandelen. De paden zijn afwisselend heuvelachtig en vlak, bochtig of recht, en doorgaans is er een goede zandbodem. Ook op een bochtig paadje kun je trouwens prima galopperen hoor, maar als je ze zoekt, er zijn ook wat bredere paden met wat minder bochten, en richting Elst/Veenendaal is een heel mooi breed ruiterpad wat steil omhoog gaat, dat is een mooi pad voor een galopje omhoog. Ik ben gewoon ooit begonnen met daar te rijden en heb mijn rondjes steeds wat verder uitgebreid, altijd zonder kaart en navigatie en ben nooit verdwaald.

Karina_1979

Re: Amerongse bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 12:43

Wij parkeren bij de sportvelden.
Dan naar achter rijden (op het terrein) en naar rechts, begint gelijk ruiterpad.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 13:09

Bedoel je dan de sportvelden bij rijvereniging de plantage, of in de buurt bij het Berghuis? Misschien wel handig om ook te vermelden.

Karenx

Re: Amerongse bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 17:54

boven op de berg, heb je hele grote parkeerplaats:D
en de nieuwe parkeerplaatsen bij de sportvelden (korfbal, tennis, hockey, voetbal etc.)
kan je zo het bos in naar het berghuis, is zegmaar tegenover uiterwaarde,
dus je kan ook zo de weg over de uiterwaarde in

Martine74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:33

je kunt ook je auto met trailer in het amerongse bos neer zetten, bij de parkeerplaats op de amerongse berg. is een grote parkeerplaats.
Of bij het dierenasiel. Alleen niet zoveel ruimte daar. Kan misschien 1 of 2 auto met trailer staan.