ruiter bewijs

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

berenjacht

ruiter bewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 16:38

ik heb wel eens gehoord dat je vanaf 2009 of 10 alleen nog maar mag buiten rijden als je een ruitersbewijs is is dat zo???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 16:41

Ik dacht eigenlijk dat dat al verplicht was maar ik weet het ook niet zeker. Ik lees even met je mee :)

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 16:45

Weet het niet, maar zoveel stelt een ruiterbewijs niet voor.. dat bewijst echt niet dat je goed kan rijden ofzo..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 16:50

xMariekee schreef:
Weet het niet, maar zoveel stelt een ruiterbewijs niet voor.. dat bewijst echt niet dat je goed kan rijden ofzo..

Nee, maar er is toen wel sprake van geweest dat dat een verplichting zou gaan worden ;)

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 16:52

Ja idd, maar nu is het nog niet verplicht hoor.
Vind het gewoon nergens op slaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 16:53

Dat mag je vinden, maar daar vraagt de TS niet naar ;)

shetties

Re: ruiter bewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 16:54

Nu is het (volgensmij) nog niet verplicht, maar of dat in 2010 nog zo is weet ik niet...

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 16:58

Dat wordt al jaren geroepen, zie het nut er zelf niet zo van in. Een jong paard is heel wat anders (zeker op buitenrit) dan een ervaren paard waarmee je het ruiterbewijs kan halen.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 16:58

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 17:17

Gutteguttegut, het zoveelste topic......

Wees gerust, dat zal niet gebeuren en wel om de doodsimpele reden dat het ruiterbewijs geen enkele (jurdische) status heeft en dat in die korte tijd ook niet kan krijgen.
Ze roepen al 25 jaar dat het verplicht gaat worden en elke zoveel tijd duikt het gerucht weer eens op, maar in de tussentijd worden het eerder minder gebieden waar het verplicht is.

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 17:45

Er zijn dus maar enkele gebieden in Nederland waar het verplicht is..
Voor de rest mag je zo goed als overal rijden (snelweg e.d. natuurlijk niet :o )
Of het slim is, is een tweede, maar het mag allemaal wel ;)

Suzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 00:20

Ik heb zelf mijn ruiterbewijs gehaald en ik heb hem nog nooit hoeven gebruiken ofzo. Het is ook niet verplicht en het lijkt me raar als het dat wel gaat worden want het is helemaal niet zo moeilijk om hem te halen.

Karenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 17:59

ruiterbewijs moet je alleen in speciale gebieden hebben om buiten te rijden en zorgt voor een aansprakelijkheidsverzekering op buitenritten zegmaar .
zelf heb ik er net 1 en ben er erg blij mee,
ik zit gewoon met een zekerder gevoel op het paard :D

Cherokee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:47

Als je naar het stand wil heb je een ruiterbewijs nodig of iemand die mee gaat met een ruiterbewijs.. ;) verder weet ik het niet precies..

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:48

op het strand is het helemaal niet verplicht.

Cherokee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:48

Lisa_Dries schreef:
ruiterbewijs moet je alleen in speciale gebieden hebben om buiten te rijden en zorgt voor een aansprakelijkheidsverzekering op buitenritten zegmaar .
zelf heb ik er net 1 en ben er erg blij mee,
ik zit gewoon met een zekerder gevoel op het paard :D

ja indd. als mensen tegen je zeiken dat je nog zo jong bent en je bent al alleen oppad met 'zo'n beest' dan kan je zeggen ; ja mevrouw.. maar ik heb wel me ruiterbewijs !! :D

Cherokee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:49

biancavos schreef:

echt wel !.. het is niet verplicht als je met iemand mee bent die een ruiterbewijs heeft.. maar als je alleen gaat ofzo .. dat mag dus niet

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:56

maakt toch niet uit alsof de politie of boswachter elke ruiter die langs rijd gaat controleren het is ook zo als je met iemand die een ruiterbewijs heeft op buiterit gaat mag die geene 2 mensen nog bij zich hebben op zijn/haar ruiterbewijs dus ik neem aan dat je echt geen ruterbewijs hoeft te hebben maar het is natuurlijk wel handig

Cherokee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:00

dat is waar.. ik ben nog nooit aangehouden voor me ruiterbewijs ! haha := maar ja..

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:26

Cherokee_ schreef:
biancavos schreef:

echt wel !.. het is niet verplicht als je met iemand mee bent die een ruiterbewijs heeft.. maar als je alleen gaat ofzo .. dat mag dus niet

Moet je je toch maar is goed inlezen dan, het is maar op een paar plaatsen in nederland verplicht om een ruiterbewijs te hebben, en op het strand is het dus echt niet verplicht, behalve blijkbaar op een stukje tussen zandvoort en noordwijk (de amsterdamse waterleidingsduinen).

Nog even opgezocht dan maar:

Nee, op de meeste plaatsen is dit niet verplicht. Uitzonderingen zijn: in de gemeente Leek op landgoed Nienoord, in het Arnhemse gemeentebos,de Amsterdamse waterleidingbossen, het Goois natuurreservaat en de bossen van de gemeente Soest.
Dit staat op de site van de SRR

Martine74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 08:48

Dat heb ik ook gelezen, dus op de utrechtse heuvelrug mag je heerlijk rijden zonder ruiterbewijs :D
Wie weet dat ik dat volgend voorjaar eens een keer ga doen.

steffjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 12:44

Ik dacht inderaad ook dat het maar op bepaalde plekken in Nederland verplicht is.. maar het zou toch wat zijn als het overal verplicht zou worden!!

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 16:47

Ik heb het gedaan omdat ik er veel buiten rij (is al wel een aantal jaren gelden hoor :P )
Stelde inderdaad niet zo heel erg veel voor, maar dat je nu meteen een aansprakelijkheidsverzekering hebt is wel ideaal.
Voor die 30 euro per 2 jaar :) wil ik niet het risico nemen om zonder te zitten

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 18:27

Cleo_ schreef:
Ik heb het gedaan omdat ik er veel buiten rij (is al wel een aantal jaren gelden hoor :P )
Stelde inderdaad niet zo heel erg veel voor, maar dat je nu meteen een aansprakelijkheidsverzekering hebt is wel ideaal.
Voor die 30 euro per 2 jaar :) wil ik niet het risico nemen om zonder te zitten

Ik mag toch hopen dat je (of je ouders) een AVP hebt, zonder paard kun je ook wel eens schade veroorzaken..... Dus die verzekering van het ruiterbewijs is ook niet nodig, want de schade wordt al gedekt door je eigen AVP.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 11:59

Waratje schreef:
Ik mag toch hopen dat je (of je ouders) een AVP hebt, zonder paard kun je ook wel eens schade veroorzaken..... Dus die verzekering van het ruiterbewijs is ook niet nodig, want de schade wordt al gedekt door je eigen AVP.

Precies, verzekering gekoppeld aan het ruiterbewijs is gewoon dubbelop. Bovendien verleent deze secundaire dekking, hetgeen wil zeggen dat wanneer er een AVP is deze altijd voor gaat.