strandrit met vz pony maken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

m1992

strandrit met vz pony maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 11:13

Het lijkt me erg leuk om binnenkort een strandrit te maken met m,n vz pony en een vriendin ook met haar vz pony. Trailer huren is geen probleem. Maar nu vraag ik me af wanneer kun je waar op het strand.. Ik kan op internet alleen iets over honden vinden, heb zelf ook een hond die dan meegaat. Over paarden vind ik echter niets.. Wie weet dus of je bijvoorbeeld op noordwijk of bloemendaal aan zee mag rijden? Zitten daar nog tijden aan verbonden?
Alvast bedankt!

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 11:16

Dit volg ik even, vind ik ook erg interessant!

Anoniem

Re: strandrit met vz pony maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 11:20

Zoals je in de FAQ van BRT kunt lezen zijn honden en paarden in principe gelijk gesteld :) En in de FAQ staat daar ook voor de precieze tijden / perioden gesteld :)

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 11:21

JosineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 11:30

Op Noordwijkerhout mag je volgens mij altijd rijden, noordwijk, zandvoort, scheveningen, bloemendaal en parnassia mag je zomers alleen voor 09.00 en na 19.00 ongeveer? 'S winters (na 1 oktober tot 1 april) mag je er vaak wel altijd op. Bij parnassia kan je redelijkgoed het strand op rijden en kan je ook dicht bij met de auto komen, maar daar is niet al te veel parkeerruimte, dus moet je wel vroeg zijn. Zou in ieder geval een keer van te voren even heen gaan om te kijken of het goed te doen is met het paard. Bij Noordwijkerhout is de duin heel erg hoog, was altijd buiten adem als ik daar met me rijlaarzen en een zonnetje op mijn cap omhoog moest klimmen (op het paard zitten vond ik daar onverantwoord).

m1992

Re: strandrit met vz pony maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 17:04

Parnassia gaan we wel vaak heen met de hond, dat lijkt me ook goed te doen met een paard.. ;)

Bedankt voor jullie reacties! En ik zal de FAQ even opzoeken! :)

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 08:55

Vanaf 1 oktober tot 1 april mag je de hele dag met je paard op het strand.
Van 1 april tot 1 oktober mag je alleen maar tussen 19.00 en 10.00 uur op het strand.
Er zijn in de zomer ook wel stukken waar je de hele dag op mag.
In zeeland zijn hele mooie stukken waar je het hele jaar door op kan, het maakt niet uit hoe laat je gaat.

BodyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 08:59

JosineS schreef:
Op Noordwijkerhout mag je volgens mij altijd rijden, noordwijk, zandvoort, scheveningen, bloemendaal en parnassia mag je zomers alleen voor 09.00 en na 19.00 ongeveer? 'S winters (na 1 oktober tot 1 april) mag je er vaak wel altijd op. Bij parnassia kan je redelijkgoed het strand op rijden en kan je ook dicht bij met de auto komen, maar daar is niet al te veel parkeerruimte, dus moet je wel vroeg zijn. Zou in ieder geval een keer van te voren even heen gaan om te kijken of het goed te doen is met het paard. Bij Noordwijkerhout is de duin heel erg hoog, was altijd buiten adem als ik daar met me rijlaarzen en een zonnetje op mijn cap omhoog moest klimmen (op het paard zitten vond ik daar onverantwoord).

Inderdaad op Noordwijkerhout mag je altijd rijden. , Maar je mag niet op het fietspad rijden om naar het strand te gaan. ;)