Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
). dan sta ik er liever naast, maar dan moet ik wel zeker weten dat ik ernaast wat te vertellen heb...floorsil schreef:ik heb altijd geleerd om er toch op te blijven zitten. zo ie zo als die er vandoor gaat en je houd hem niet meer dan ben je het beest kwijt maar als je er op zit dan ga je temiste mee.
Maar idd, ik zou sowieso niet zo graag alleen gaan, en in dit soort situaties er helemaal niet afstappen, je hebt meer kans om het goed af te laten lopen als je erop zit dan ernaast. Een trekken steigerend paard is moeilijker te houden dan een paard wat ertussenuit piept denk ik zo

)).
) ) en ben ik er nog een paar keer langs gestapt.
)! flicka schreef:En als ik dat al zou doen zou ik het zeker niet loslaten.
wizewo schreef:flicka schreef:En als ik dat al zou doen zou ik het zeker niet loslaten.
Dat heb je lang niet altijd te kiezen hoor. Of je bent niet snel genoeg, teveel kracht, te grote snelheid, of je ziet je eigen stukjes vel van het halstertouw af vliegen...zelf struikelen en hoeven te dicht naast je(hoofd) neer zien komen en alleen maar toenemende snelheid is ook een goede overtuiger om toch te lossen.
. Zo dacht ik ook een paard nooit los te laten. Nou, ik heb er veel vast gehouden, maar idd als je de hoeven naast je hoofd hoort en ziet zoeven en jij er op je buik achteraan slingerd en schuift en iets op je af ziet komen laat je echt wel los hoor

)
Waratje schreef:Hangt volledig van paard en situatie af. Maar ik moet zeggen dat ik met een onervaren paard nooit alleen op pad zou gaan en een paard dat een probleem heeft met de combinatie auto en groepje paarden in een wei is wat mij betreft onervaren.
Je hebt gruwelijk veel geluk gehad dat er feitelijk niets is gebeurd.