Wie rijd nog meer het liefste alleen buiten.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

blensink

Wie rijd nog meer het liefste alleen buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 11:37

Ik vind het heerlijk om er met mijn Flashje alleen op uit te trekken.
Zo gisteren ook weer en kom dus iemand tegen die ik nooit gezien heb ook te paard.
Deze persoon zei dat hij het zat is om alleen te rijden en dit hoor ik zo vaak.
Waarom rijden jullie liever alleen buiten en voelen jullie je ook een beetje egoistisch.
Ik vind het bv vervelend om afspraken te maken qua tijden, verder ben ik bang dat ik mijn paard minder in de gaten houd geduende rit.
Dit met betrekking tot bv haar hoeven (rijd als enige ijzerloos).
Soms ga ik dus wel met andere naar buiten, maar elke keer weer besef ik me dat ik liever alleen ga.
Ondanks dat het best gezellig is :+

Jenny_B

Re: Wie rijd nog meer het liefste alleen buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 13:04

Voel me zeker niet egoistisch omdat ik alleen buitenrijd. Het is echt een moment van rust, niets aan je hoofd, heerlijk. Net als lekker in je uppie met de hond naar het strand bv.

Bonny1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 13:06

ik :D

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 13:07

Ik vind het lekker om alleen buiten te rijden, maar omdat ik het aan de andere kant niet fijn vind mocht er iets gebeuren ga
ik liever met meerderen. Bovendien kan ik moeilijk mijn mond stil houden :o :+

pNg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 13:08

Ik vind het ook heerlijk om alleen na buiten te gaan. Zeg eigenlijk altijd als mensen me vragen of ik het niet saai vind alleen: Ik ben niet alleen, ik ben met me paard en dan vind ik heerlijk. Rust, niks aan je hoofd, en in volle galop niks anders horen dan de wind.
Ik ga heel af en toe wel eens samen met een vriendin en dat is ook wel leuk maar toch ga ik heel graag alleen.
Dus je bent niet de enige hoor.. :-)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 13:10

Heerlijk! Niet nadenken en zelf kunnen bepalen hoe je rijdt en in welk tempo. Vooral dat laatste vindt mijn pony erg fijn, want die wil altijd hard, hihi.
Maar met anderen vind ik ook gezellig hoor, alleen willen pony en ik zo nu en dan wel alleen een ritje maken.

Nell_

Ik vind het ook heerlijk er alleen op uit te gana :j Ga vaker alleen dan met iemand. Lekker kletsen tegen mijn paardje, en gewoon heerlijk ontspannen :D

Met iemand vind ik op zijn tijd ook gezellig, maar het hoeft niet perse van mij!

Amalarab

Ik heb vandaag geprobeerd juist samen op buitenrit te gaan, helaas kunnen ze beiden niet. Ik ga dus alleen en vind het erg ongezellig maar.....idd is het wel rustig, je kunt gaan wanneer je wilt en je pony is zo beter te houden.
Tis alleen zo handig dat mijn beide pony's vandaag allebei beweging krijgen ipv eentje vandaag en eentje morgen.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 13:14

Ik vind het wel fijn om alleen naar buiten te gaan, heerlijk. Alleen mijn paard is een stuk relaxter als er een ander paard bij is.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 13:16

Ik. Als ik buiten rijd, train ik meestal endurancegericht. En ik heb niet zo heel veel mensen in mijn directe omgeving die dat ook doen. ;)

Op een wat rustiger rit vind ik het wel gezellig om met iemand anders te gaan. En ik vind het ook leuk om af en toe samen met een andere enduranceruiter af te spreken om te trainen. Maar praktisch gezien is het voor mij het handigst om in mijn uppie te gaan en ik vind het daarnaast ook heerlijk om alleen met mijn paard in de natuur te zijn.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 13:21

Ik vind het op zijn tijd heerlijk om alleen naar buiten te gaan. Maar als ik te vaak alleen moet dan word ik het beu. Ik denk ook doordat ik een eind over de weg moet voor ik in de bossen ben. Als ik eenmaal in de bossen ben vind ik het heerlijk om alleen te zijn.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 13:23

Ik ga ook altijd alleen een buitenrit maken :)
Heeerlijk..

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 13:38

Ik rijd ook vaak alleen buiten, heerlijk genieten samen met mn paardje!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 14:01

Er zijn maar een paar mensen waar ik mee wil rijden.
Maar 't liefst ga ik toch alleen met m'n paard. Of soms met 2 paarden. Liever met meer beesten dan mensen! ;)

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 14:02

Soms is het wel lekker even alleen, maar meestal reed ik altijd wel met iemand buiten.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 14:03

Vroeger wel, medestalgenoten reden toch te hard voor mijn paard, nu rij ik het liefst met mijn partner. Waarbij we nog steeds kibbelen over een geschikte snelheid :+ dat wel.

Bij ons is er ook een praktisch aspect; de duinen zijn 8 km breed en als je in het midden van die duinen van je paard lazert en je bent alleen is dat niet fijn.

@ TS je hoeft je geen zorgen te maken over de ijzerloze hoeven van je paard, onze paarden zijn nooit beslagen geweest en we rijden echt veel buiten en niet alleen in de duinen, maar ook gewoon over straat ;-)
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 06-09-09 14:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 14:04

ik vind het best lekker om in mijn eentje een buitenrit te maken.
als ik samen ga met iemand moet ik diegene wel leuk vinden, anders erger ik me alleen maar aan dat geklets de hele tijd.
wat ik ook onwijs irritant vind is als het paard van die ander een heel ander tempo heeft dan mijn paard.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 14:05

Ik rijd alleen veel ontspannender. Amber kan nogal een miepje zijn en dan ben ik constant bezig of ze zich gedraagt tegen andere pony's en met anderen erbij wil ze altijd racen. Egoistisch voel ik me niet, want ik rijd toch voor mezelf en niet voor anderen?

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 14:56

Alleen vind ik ook heerlijk. De keren dat ik buiten reed met anderen was er altijd wel wat. De rit was te lang, ze moeten voor een bepaalde tijd thuis zijn, het tempo ligt te hoog of ze kunnen hun paard niet houden. Daarnaast wil die van mij graag (meters) voorop lopen wat het er niet gemakkelijker, leuker of gezelliger op maakt. Kortom, laat mij maar alleen gaan, dan gaat het best goed :D.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 15:58

ik rij ALTIJD alleen.
Mijn stalgenoten hebben KWPNers die een heel ander tempo hebben dan mijn koudbloed en dat gaat mij veel te hard.
Ik let als ik alleen ben ook veel beter op de signalen die mijn paard afgeeft, als ik met iemand aan het kletsen ben en ik mis iets, is de kans op ongelukken vele malen groter.

Uit ervaring weet ik dat mijn paard bij me blijft als ik eraf val, en me keurig weer thuis brengt als ik er daarna weer op geklommen ben :)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 15:59

ik vind het ook heerlijk om alleen buiten te rijden (in de bak ook trouwens) kan ik mijn eigen tempo aanhouden en doen waar ik en mijn paard zin in hebben.
ik ben ook helemaal geen race eend, ga veel liever lekker stappen

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 16:02

Nell_ schreef:
Ik vind het ook heerlijk er alleen op uit te gana :j Ga vaker alleen dan met iemand. Lekker kletsen tegen mijn paardje, en gewoon heerlijk ontspannen :D

Met iemand vind ik op zijn tijd ook gezellig, maar het hoeft niet perse van mij!

Inderdaad, waarom heb je al die andere nodig als het ook tegen je paardje kan? :')
Ik ga eigenlijk ook altijd alleen, vind het wel lekker, even een rust moment. Maar echt ver gaan doe ik toch altijd wel liever met iemand erbij. Ben toch bang dat er iets gebeurt o.i.d. En dan sta je daar 2 uur van stal af in je uppie :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 16:04

Morrie schreef:
ik rij ALTIJD alleen.
Mijn stalgenoten hebben KWPNers die een heel ander tempo hebben dan mijn koudbloed en dat gaat mij veel te hard.
Ik let als ik alleen ben ook veel beter op de signalen die mijn paard afgeeft, als ik met iemand aan het kletsen ben en ik mis iets, is de kans op ongelukken vele malen groter.

Uit ervaring weet ik dat mijn paard bij me blijft als ik eraf val, en me keurig weer thuis brengt als ik er daarna weer op geklommen ben :)

Je kan ook je been breken en niet in staat zijn om weer op te staan, liever een paard wat terug naar stal rent ( stalgenoten ondernemen dan direct actie) dan een paard wat blijft staan. Een gsm heb ik altijd bij me maar dat is eigenlijk ook nutteloos als ik bewusteloos ben. Om die reden rij ik liever met anderen en als ik alleen ga blijf ik altijd in de buurt en op paden waarvan ik weet dat er mensen langskomen. Ergens in de middle of knowhere ga ik niet alleen rijden.

HorseLoverK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 17:56

ik vind het wel heerlijk om in mijn eentje te gaan.
even lekker samen met het paard.
met een vriendin samen is ook super leuk maar als ik het een tijdje
even heel druk heb gehad vind ik het heerlijk om er op uit te trekken :o

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 18:03

Alleen met je paard vind ik ook erg fijn.
Die rust,paard bepaalt zijn eigen tempo etc.
Maar echt met lange ritten neem ik toch wel iemand mee,is toch wat veiliger vind ik. ;)