ruiterpaden zeeuws vlaanderen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

caropon

ruiterpaden zeeuws vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-09 09:35

heey!

ik woon zelf in zeeuws-vlaanderen, en rij graag buiten alleen hier heb je niet zoveel ruiterpaden.

weet er iemand een leuk ruiterpad ? liefst wel in de buurt van zeeuws-vlaanderen (mag een stuk van oost-vlaanderen ook zijn)

ben benieuwd op de reacties :D

chivaldi

Re: ruiterpaden zeeuws vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 09:39

waar woon je in zeeuws vlaanderen? ik woon namelijk oon in zeeuws vlaanderen anders kan je is meerijden

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 09:43

In de bossen van Sint Jansteen/ Heikant is een groot ruiterpad en ik weet dat er in de buurt van Graauw,Zandberg en Paal ook bordjes staan aangegeven met ruiterpaden.

De bossen van Steen/Heikant zijn ook leuk om te rijden.

caropon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-09 09:46

Krissie0 schreef:
In de bossen van Sint Jansteen/ Heikant is een groot ruiterpad en ik weet dat er in de buurt van Graauw,Zandberg en Paal ook bordjes staan aangegeven met ruiterpaden.

De bossen van Steen/Heikant zijn ook leuk om te rijden.

haha je woont daar in de buurt ihh , :D

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 09:59

Ik deed daar vroeger wel es de aspergeroute, de start was voorzien aan manege Primavera, nu Koningshof in Moerbeke (BE), en dan de grens over naar Zuiddorpe enz. Leuke route, lekker rustig.

caropon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-09 15:46

lientjeds schreef:
Ik deed daar vroeger wel es de aspergeroute, de start was voorzien aan manege Primavera, nu Koningshof in Moerbeke (BE), en dan de grens over naar Zuiddorpe enz. Leuke route, lekker rustig.

okee, kan je ook ergenst die route bij een vvv kantoor halen of niet?

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 15:57

geen flauw idee, wij hebben dat via try & error geprobeerd, t heeft enkele malen geduurd voor we de route volledig door hadden :+

maar er stond wel overal bewegwijzering ook.

caropon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-09 16:37

lientjeds schreef:
geen flauw idee, wij hebben dat via try & error geprobeerd, t heeft enkele malen geduurd voor we de route volledig door hadden :+

maar er stond wel overal bewegwijzering ook.

ow okee, bedankt van de route :D

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 00:23

kom eens kijken op grensgevallen topic, meerdere mensen van die kant en we doen nogal eens groepsrit!

Basant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:44

Ruiterpaden? En ik ben zo jaloers dat jullie daar stranden hebben!!! :D Ik heb regelmatig met Stroa's mee gereden en toen reden we ook over ruiterpaden, maar helaas weet ik niet meer precies waar dat was daar. Er lopen bij jullie toch ook veel ruiterpaden in de duinen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:47

Ruiterpaden in de duinen? :+ Ik ken er 1 vanaf Nieuwvliet. En dat is een smal saai paadje waar je alleen kan stappen, en vrij hoog, langs een steile helling dus sommige ruiters vinden die eng. En ik zou zeggen dat ik de West-Zeeuws-Vlaamse stranden goed ken.

Je hebt verschillende grensroutes, bekijk de FAQ anders eens, en dan meer bij België kijken : Amanda @ [BRT] FAQ Buitenrijden, ruitervakanties en trektochten.

Zelf rijd ik alleen in de polder. Bij de Braakman heb je ook nog wat bos schijnbaar, maar is niet echt de moeite.

Eventueel rij je door naar Stekene? Daar kan je wel leuk rijden.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:48

Ik woon ook in ZV meer aan de kant van BReskens Oostburg en Schoondijke.
Meestal rij ik gewoon hier door de polder heerlijk rustig. Strand genoeg hier maar bos helaas niet!

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 17:12

Je hebt wel wat ruiterpaden in ZV, maar niet alles is even goed onderhouden :o
Dus een meerwaarde heeft een ruiterpad niet in ZV, vind ik.

Vanaf Biervliet, N61 tot aan Philippine loopt een ruiterpad/route dwars door bos.
Vreemde is alleen dat er van je paard wat verwacht dat hij/zij af en toe stukjes kan vliegen :+ In het bos heb je regelmatig paden die "ophouden" ruiterpad te zijn... Plus je moet met je paard over een gammele houten brug. Spekglad bij regen, dus dan moet je om rijden om over een betonnen brug te rijden... en daar rijdt het verkeer niet zacht...

Ook idd in bos bij Heikant en omgeving heb je ruiterpaden. Ben er een aantal keren geweest met de hond voor wandelingen en voor werk, maar heb nog steeds niet kunnen traceren hoe lang die zijn en waar ze heen leiden?

Ik vind zelf dat ZV mooie stukken polder heeft om te rijden, karresporen, kleine natuurgebieden en ik stel daarom mijn eigen ruiterpaden/route samen :+

Er is al jaren een groep mensen bezig om vanalles aan te leggen, weet ik uit ervaring.. maar dat vlot ook niet echt, begrijp ik.

Hoe dan ook: voldoende ruimte, gelegenheden in ZV om rond te rijden op mooie paden, polders of noem maar op waar vrijwel geen verkeer komt en waar je volop van stukjes natuur kan genieten. Het is alleen even zoeken en af en toe creatief bezig zijn :)

Ik vermaak me altijd prima in de polder rondom mijn stal.