Wat meenemen op een buitenrit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SaBiNa_S

Wat meenemen op een buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 16:30

Hoi,

Wij gaan Zondag op buitenrit , zijn nu een lijstje aan het maken.
Hebben al aardig wat.. Maar wat nemen jullie altijd mee op buitenrit? En is een hesje nodig?
Gaan naar de Hei, en ook picknikken! *D :D :D :D :D :D

Anne&Sabina *D
Laatst bijgewerkt door TeeGee op 01-09-09 09:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel duidelijker gemaakt

Yasminaa

Re: Buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 16:40

Wat je op je picknick meeneemt moet je zelf bedenken.
Maar voor de buitenrit heb ik wel tips.:
*Een warm vest
*Hoefkapmesje
*een telefoon
*paardensnoepjes
*Extra (Halster)touw
*zadeltassen.
*extra chabrak
*extra teugels
*emmer met voer of water
*longeerlijn
*coolinggel of coldpack

Veel plezier!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 17:20

Een mobiele telefoon is ook handig, voor als er iets gebeurd ;)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 17:25

voor de picknick weet je zelf wel wat leuks (neem vooral veel drinken mee )
voor de buitenrit zelf:
*mobieltje (daar dat heeft bijna iedereen wel bij de hand)
*Hoefenkrabber
*Extra Halstertouw
*zadeltassen en anders een rugzak...(die zitten bdw vreselijk beroerd onder t rijden :) )
*extra teugels
*aantal flessen water voor de paarden
*longeerlijn
*coolinggel of coldpack
*paardensnoepjes en muslie ofzo
*plijsters en pijnstillers (medicijnen)
*verband (zoal voor mens als paard)
*mooi weer
*goed humeur :)

verder...tja geen idee
in elk geval veel plezier!!

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 17:27

nou ik ga ongeveer 8 van de 10 keer van t rijden met mn paard naar buiten. het enige dat ik meeneem ik mn mobiele telefoon. Als ik verder weg zou gaan. bijvoorbeeld met de trailer naar het bos ofzo, ergens waar ik niet bekend ben, dan zou ik een briefje met mijn naam, adres en eventueel een telefoonnummer erop in mn zak doen. stel dat je hard van je paard valt en je het zelf niet kunt vertellen dan weet men altijd wie je bent.

Nordan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 17:29

een paard een zadel en een hoofdstel..
en je mob telefoon..

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 17:45

ehm en misschien een cap..
Ik neem zelf het liefst gewoon zo min mogelijk mee, kan alleen maar in de weg zitten allemaal.
Dus heb alleen mijn paard, zadel, hoofdstel,cap, zweepje en een mobiel bij me.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 18:23

Je mobiele telefoon, en evt een halster. Zodat je paard kan grazen.
Verder zou ik niet te veel sooi meenemen, dat rijd helemaal niet fijn!
Of je moet iemand hebben die zonder paard meegaat?

TeeGee

Re: Wat meenemen op een buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:19

PP > BRT

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:23

Mobieltje, zakmes en een strotouwtje neem ik standaard mee. Van dat touwtje kan je alles maken mocht er iets stuk gaan.

Voor de picknick een halster met touw om de nek hangen en spulletjes om op te eten in een zadeltas.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 12:22

Er gaan 2 mensen mee op de fiets en 2 op n pony;) Cap rijden wij altijd mee .. Bodyprotector? Vel hesje aan?

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 15:37

Labeltje aan je paard ze zadel met telefoonnummer/adres voor als je eraf donderd en je paard door iemand gevonden word.

Halster + touw
Hoevenkrabber voor als dr een steentje in de hoef komt er je dr met de hand niet uit krijgt.

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 15:40

Sta vlakbij de hei(uurtje rijden) dus we zitten er regelmatig

Neem mezelf mee, mijn paard en zadeltas met drinken koekje en een touwtje, soms een vest ofzo.
Rij met touwhalster dus halster heb ik standaard bij me , hihi
Mobieltje, en wat geld voor een ijsje ofzo

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 18:59

Wat standaard mee gaat is mijn mobiel, en een halstertouw. Meeste ritten die ik maak zijn anderhalf a twee uur dus er gaat er niks extra's mee voor het paard, hooguit een flesje water als het warm is maar die laat ik in de auto liggen en drink ik op als we weer bij de auto terug zijn. Wat ook altijd mee gaat is mijn man, we rijden om en om. En als het even kan gaat de hond ook lekker mee op pad, dan loopt degene die niet rijdt met de hond, anders gaat er een mountain bike mee zodat degene die niet op het paard zit kan fietsen. Voor de hond gaat nog een fles water mee plus drinkbakje, en zijn beloningsbrokjes.

Ik denk dat het niet noodzakelijk is dat je een bp draagt tenzij je die normaal met rijden ook aan hebt. Fel hesje is ook niet nodig. Ik zou de picknick spullen ed aan degene met de fietsen meegeven. Drinken voor de paarden zou ik niet meenemen, een paar flessen is veels te weinig, en een emmer meenemen niet handig. Ze kunnen beter bijtanken als ze weer op stal zijn. Voer meenemen voor de paarden zou ik ook niet doen, maar een lekker hapje (appel, brokjes) kun je makkelijk meenemen, kun je ze toch wat geven. En zoek anders voor de picknick een sappig weitje voor ze op (wel halster plus touw meenemen dan!). En verder zou ik het niet te gek maken. Je kunt wel van alles mee nemen "voor het geval dat" maar het moet ook leuk blijven, je gaat op buitenrit en niet op trektocht.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 22:24

Yasminaa schreef:
Wat je op je picknick meeneemt moet je zelf bedenken.
Maar voor de buitenrit heb ik wel tips.:
*Een warm vest
*Hoefkapmesje
*een telefoon
*paardensnoepjes
*Extra (Halster)touw
*zadeltassen.
*extra chabrak
*extra teugels
*emmer met voer of water
*longeerlijn
*coolinggel of coldpack

Veel plezier!

Mijn hemel, neem vooral het complete inventaris van je zadelkast mee, je zult eens iets tekort komen......
Neem eerst en vooral een grote dosis gezond verstand mee, de rest is van minder belang. }>
Doe de picknickspullen (appels voor de pony's) op de fietsen, neem voor de pauze een touwhalstertje mee in je jaszak, neem een lang halstertouw opgerold mee en klip dat aan je zadel en zorg dat je pauze is op een plek met voldoende gras.
Zorg dat je tuigage gewoon in goede conditie is, dan heb je al die "reserve-onderdelen" niet nodig.
Basis uitrusting voor een buitenrit is dus goede tuigage, cap, passende kleding en schoenen, zakmes (ook in te zetten als hoevenkrabber), id, mobiel, eventueel wat geld voor een ijsje. Bodyprotector kan als je er eentje hebt en je je daar prettiger mee voelt, dat is je eigen inschatting. Hesje kan, hoeft niet (ik ga er vanuit dat het midden op de dag is).

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 22:36

Mijn mobiel, niet in een zadeltas doen,als je er dan afvalt kun je niet meer bellen.
Een halstertouw gaat om de nek van mijn pony. Wat paardensnoepjes in mijn jas/broekzak.
Meer gaat er bij mij niet mee, wij rijden hier ritten van 2-3 uur

Gerianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 22:38

ligt eraan hoelang je ee nbuitenrit maakt,
maar meestal wat eten en drinken en voor het paard iets.
en niet te vergeten, een mobiel. zodat je altijd bereikbaar bent! :D

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 08:06

Als wij op een simpele buitenrit gaan (dus gewoon vanuit onze eigen stal) duurt deze meestal rond de 4-5 uur.
Dan neem ik mee:

*Opvouwbare hoevenkrabber
*mobieltje (altijd op jezelf dragen, niet in een tasje aan je paard. Als je paard wegrent als je gevallen bent kun je niemand meer bereiken)
*Als het warm is een fles water en opvouwbare drinkbak voor het paard en een flesje water voor jezelf.
*Eventueel wat te eten voor allebei.
*Strotouwtje.
*Een labeltje met gegevens aan het zadel of hoofdstel bevestigen is ook erg handig. Mocht je je paard kwijtraken, dan weten vinders meer.

Wat ik sommige hier zie schrijven is gewoon echt onnodig veel. Zoals een extra dekje, coldpack enz.
Dat hoort imo gewoon niet thuis op een simpele buitenrit. Dat neem je simpelweg niet mee.
Als wij maar een uurtje of iets gaan, dan hebben we niet eens meer bij dan een hoevenkrabber en mobieltje.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 08:29

Ik neem eigenlijk nooit iets mee op buitenrit, waarom zou je dat doen?!

Een naamlabel heb ik altijd al aan mijn zadel en mijn mobiel zit standaard in mijn broekzak :D

Alleen als de honden meegaan neem ik een halstertouw mee, voor het geval ik ze aan moet lijnen ofzo.
Buiten rijd ik bitloos, dus ivm grazen ofzo heb ik verder niets nodig. Mijn teugels hebben clipjes, dus ik kan er 1 lange teugel van maken om vast te houden als ik wil.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 22:41

Het enige wat ik op buitenrit meeneem is een kaart en dat dan alleen nog wanneer ik in onbekend gebied rijdt. Een mes en een mobiel heb ik standaard bij me en verder ben ik ook nog nooit iets te kort gekomen.

annamarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 01:24

ik neem zo min mogelijk mee, alles extra is ballast, zit vaak in de weg en maakt je rit niet comfortabeler.....

Goed weer is prettig maar helaas niet op afroep beschikbaar.... :D