Weekje vakantie met paard op Veluwe?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole85

Weekje vakantie met paard op Veluwe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 16:46

Mijn ouders willen dit najaar, herfstvakantie, weekje op vakantie naar de Veluwe.
Mijn moeder vroeg mij met paard mee, daar zeggen we geen nee tegen ;)

Ik heb de FAQ al doorgespit en daar een aantal hele leuke adressen gezien, prijzen vergeleken etc..

Maar ik zou graag eigen ervaringen willen horen.

Wie heeft er ervaring met een weekje vakantie op de Veluwe. We willen in een huisje, paard moet óp het park staan en er moet mogelijkheid zijn tot weidegang/paddock, ik wil zo in het bos staan met het paard en mijn ouders willen leuk kunnen fietsen.

Verder is wel een vereiste (maar niet persee noodzaak) dat het open stallen zijn, dus met een luik.... Paardlief (en ik ;) ) wordt depri en echt gek van alleen maar tralies...

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 17:09

Nicole85

Re: Weekje vakantie met paard op Veluwe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 17:12

Jazeker, zoals ik in mijn bericht al aangaf :)
Die heb ik helemaal uitgespit en er zijn er drie uitgekomen die mijn moeder en ik wel interessant vonden.

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 17:12

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 17:14

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 17:15

Ik ben afgelopen weekend naar camping Boszicht geweest @ Laag Soeren. (veluwe)
Paard kon in de wei of op de wei en stal.
Ze hebben open en dichte stalllen. (srto of vlas, kuil of hooi) Idiaal dus!
Mooi bos en heb het er prima naar mn zin gehad!
Wij zelf verbelen in een blokhut.

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 17:19

jury schreef:

Daar ben ik dus geweest en is idd echt een aanrader!

Paarden kunnen de wei op en staan dicht naast de huisjes. Verzorging voor zowel mens als dier is echt super!
De stallen hebben een luik zoals je terug kunt zien op de foto's in dat topic.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 17:20

jury schreef:

Wat leuk die staat op ons lijstje ook :j THX! :)

Mariekie, was die blokhut groot genoeg voor 3 personen en ook een beetje luxe? Bedoel: CV, keukentje en badkamer??

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 17:21

Ik ben ook opzoek voor een groep van +/- 10 mensen.
Maar dan wel met paardenverhuur oid, want er zijn al zeker 2 mensen zonder paard..

Mitxa; heeft die in Vaassen ook paarden te huur oid?

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 17:23

Opzich niet heel groot, wel 4 bedden. + kussens en dekbed.
(linnengoed zelf meenemen)
Tafel met 4 stoelen en een fornuis. Niet echt sjiek.
Ze hebben nog een ander type blokhuit deze zijn veel leuker dan waar wij in zaten zei mn vriendin, maar ik kon niet naar binnen spieken want daar zaten mensen in :+

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 17:24

Ik ben zelf vorig jaar met een groep meiden in de henriëtte hoeve geweest in Wolfheze.
Dat was ook een erg leuke accomodatie :)
Maar daar verhuurden ze volgens mij geen paarden. Denk dat een plek waar ze ook paarden verhuren lastig is?

Mariekie, denk dat ik mijn ouders daar niet warm voor kan maken. Die hebben al gezegd, we willen wel beetje luxe :+ (voor mezelf maakt dat niet uit :) )

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 17:24

Loizy schreef:
Ik ben ook opzoek voor een groep van +/- 10 mensen.
Maar dan wel met paardenverhuur oid, want er zijn al zeker 2 mensen zonder paard..

Mitxa; heeft die in Vaassen ook paarden te huur oid?

Ik denk dat een groep van 10 personen net te groot is. Maar misschien valt er wel wat te regelen, je zou ze eens kunnen mailen.
Of ze paarden verhuren weet ik niet, ook dat zou je even per mail kunnen vragen.

Succes.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 17:25

Nicole85 schreef:
Ik ben zelf vorig jaar met een groep meiden in de henriëtte hoeve geweest in Wolfheze.
Dat was ook een erg leuke accomodatie :)
Maar daar verhuurden ze volgens mij geen paarden. Denk dat een plek waar ze ook paarden verhuren lastig is?

Mariekie, denk dat ik mijn ouders daar niet warm voor kan maken. Die hebben al gezegd, we willen wel beetje luxe :+ (voor mezelf maakt dat niet uit :) )

Dan valt het inderdaad af. :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:59

Met jouw "eisenpakket" wordt het wel een uitdaging. Ik heb alleen ervaring met camping boszicht. Buiten de blokhutten kun je er ook een boerderij huren. Hoe luxe die is weet ik niet want wij hadden (een hele luxe) caravan mee. Zou je even op de site moeten kijken. Op de camping zijn geen paarden te huur. Je eigen paard heeft er wel alle luxe.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 08:58

camping samoza ;)

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 09:02

ja, ik ben ook erg positief over boszicht, ik ben daar vorig jaar met een andere bokker geweest, we hebben toen een stacaravan gehuurd, de verzorging van je paard moet je zelf doen, er is keuze uit diverse ruwvoer en bodembedekkers, en paard mag ook dag en nacht buiten staan als je wilt.
Je zit praktisch meteen midden in het bos, dus dat zit ook wel goed.

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 09:13

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 09:19

Wat ik je echt kan aanraden is een huisje te huren bij Landal en dan op zoek te gaan naar een stalling in de buurt.

Wij zijn deze zomer naar Landal Miggelenberg geweest en de paarden stonden 800 meter verderop gestald bij Fjordhestgard. De Veluwe Ranch zit daar ook om de hoek, maar dat is ietsjes verder lopen. Alles is gelegen in Hoenderloo.
Ook zag ik bijvoorbeeld dat bij Landal Rabbit Hill de Woody Ranch erg dichtbij zit.

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 18:28

misschien een idee om naar landal de berkenhorst te gaan en je paard te stallen bij stal horsetrust ( www.stalhorsetrust.nl ).

Is niet direct op het park, maar max. 10 minuutjes lopen (Eerder 5) en direct aan het kootwijkerzand. Paard staat op vlas, kan op de wei, 's ochtends en 's avonds brok en hooi/kuil. Erg mooie boxen en met uitkijk naar buiten ;) .

meagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 20:03

ik sta altijd op de camping in hoenderloo en mijn pony neem ik ook altijd mee en die staat dan bij een boeer daar die heeft een weiland waar hij kan staan en stallen heeft hij

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:04

Wij zijn dit jaar voor de 3e zomer naar Camping Boszicht geweest en gaan in de Herfstvakantie weer, net zoals de zomer volgend jaar.
Ik vind Boszicht echt een toplocatie. Je zorgt lekker zelf voor je paardje en het zijn super eigenaren waarbij eigenlijk alles mogelijk is.
Paarden kunnen lekker op de wei en ´s nachts op stal als je dat wilt. Je rijd aan het eind van de straat meteen de bossen in waar je vervolgens uren lang niemand meer tegen kunt komen behalve hertjes, zwijnen, schotse Hooglanders enz.
Je kunt er met je eigen tent of caravan heen, maar ook een blokhut, caravan of boerderij huren.
Het eerste jaar hebben wij een caravan gehad, we waren toen met 2 personen.
Vorig jaar en dit jaar hebben we gekozen voor de ruimte van de boerderij, omdat we met meer personen waren.
Een prima huis om je vakantie door te brengen. Fijne bedden, eigen sanitair en keuken, tv, goede verwarming als dat nodig is.
Twee slaapkamers, een woonkamer, toilet, badkamer en een keuken.

Er is ook de mogelijkheid voor het bijhuren van een paard, maar ik weet niet of dat voor jou van toepassing is.

jettou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 16:12

Ik zal horsetrust afraden. Ze beloven veel maar doen vaak anders. Hebben een paard die luchtzuiger was weggestuurd na één dag maar de stalling van een maand hebben ze gehouden. En ze zijn best duur.

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 11:27

Stal horsetrust is niet goedkoper of duurder dan de rest in die omgeving (tsja, je zit toch naast het kootwijkerzand).
Er zijn al een hoop paardenmensen met paard zeer gelukkig weggegaan na de vakantie stalling en zelfs al een aantal voor de tweede x geweest, dat zou genoeg moeten zeggen...

Dus jammer dat jouw ervaring met hen negatief was, maar dat is zeker (gelukkig) niet de ervaring van meerdere anderen die ik spreek.

Vio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 11:35