Hoe GPS meenemen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bijke

Hoe GPS meenemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 16:32

Als ik ga buitenrijden, neem ik geregeld mijn gps mee (een Garmin Etrex Legend HCX). Deze hang ik rond mijn hals, omdat dat tot nu toe de enige bevestigingsmogelijkheid is te paard die ik ken.

Daarom mijn vraag hoe jullie je GPS bevestigen?

Binnenkort heb ik mijn western-/endurancezadel met afneembare knop en op dit zadel zou ik graag mijn toestel bevestigen. Iemand een idee hoe dat mogelijk is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 16:33

Mijn man die surft en die heeft hem met een speciaal systeem aan zijn arm. Ik ga even een foto opsnorren, momentje.

Afbeelding

Hij heeft een Garmin gecko, blijft goed zitten (moet ook wel, want met surfen ga je niet zacht neerkomen :D )

Bijke

Re: Hoe GPS meenemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 17:02

Dat lijkt me net iets minder handig als ik ook de weg moet zoeken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:09

Je kunt het eruit halen, het is een soort houder, waar hij los in zit, niet de gps, maar de boxset zit aan je arm en de gps zit er los in. Hij heeft hem aan zijn arm, maar je kunt hem vanzelf ook aan andere dingen bevestigen.

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:10

Ik heb 'm het liefst om mijn nek hangen. Heb ook aan het zadel geprobeerd [heb ook een legend hcx], maar vond dit toch niet handig. Je kan het dan toch wat moeilijker zien en dingen opzoeken. Ik heb wel dat hele dunne koordje wat er bij zat vervangen door een gewoon breed halskoord [waar je bijv ook je sleutels enzo kan aan hangen] en dat zit wel heel prettig. Als je zo eentje kan vinden die ook nog een beetje lang is, dan kan je 'm zo hangend aan je hals ook in een jaszak doen. Doen bungelt het niet steeds zo.

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 17:12

Langer koordje valt natuurlijk ook altijd te knutselen ;) Jaszakidee is wel leuk! :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:13

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:13

maar aan je nek klappert hij toch enorm?

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 17:16

Omdat hij aan mijn nek klappert ben ik net op zoek naar een andere oplossing ;)

Ik heb wel een soort waterdichte tasje, maar daat zit ook alleen bevestiging voor broeksriem bij...

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:17

Ik hang hem inderdaad vaak ook m'n hals, en het koordje is dan net lang genoeg dat ik hem met de clip van het hoesje (heb zo'n neopreen hoesje eromheen: http://pan4.fotovista.com/dev/4/8/00040 ... 040384.jpg) eventueel vast kan maken aan m'n broek (aan die dingen waar je riem doorheen gaat, heeft dat een naam??) en als ik met jas rij stop ik hem inderdaad in een jaszak, maar dat is met dit weer niet echt een optie. Helemaal los om m'n hals vind ik niet erg fijn met draven en galopperen, dan hobbelt dat ding alle kanten op.

Maak hem ook weleens aan m'n zadeltassen vast voor m'n zadel, ook weer met die klem, maar aflezen van de route is dan erg lastig.. Die afstand is net te groot. En hem steeds loshalen en weer vastmaken betekent steeds gaan stappen en dat is ook niet handig.

Om m'n pols/arm zit ik ook weleens aan te denken, maar volgens mij is dat net niet comfortabel door de grootte/het gewicht van dat ding.

Ik heb trouwens een Vista HCx, maar volgens mij zien die dingen er echt precies hetzelfde uit.

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 17:20

DaphneL, kan je de gps nog makkelijk aflezen door het plastic van het hoesje?
Ik heb er geen hoesje rond, enkel op Equitana aan een stand een regenhoes van Ortlieb gewonnen , die voor de mooi eigenlijk te groot is, maar wel handig, omdat het waterdicht is...

Om de pols lijk mij inderdaad ook niet handig door het gewicht...

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:41

Kan prima hoor, door het plastic. Ik heb er ook een hoesje om heen.

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:43

Gaat inderdaad prima. Wel na het rijden af en toe schoonmaken, anders wordt het op een gegeven moment wel lastig, maar anders geen probleem.
Ben zonder hoesje veel te bang dat ik dat ding helemaal bekras :o dus zonder hoesje gaat hij niet mee :D
Mijn hoesje is trouwens gewoon van Garmin zelf, dus past ook perfect.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 22:04

ik heb die van mij ook in een hoesje zitten en deze op mijn borstuig bevestigd. Dan schijft hij nog een beetje. Doe je er een bontje ook (ook tegen het schuren van het klittenband) blijft deze perfect zitten. Met galop wiebeld hij wel een beetje en kan je niet heel duidelijk zien hoe je temo is tenzij je hem even vasthoud. Ik doe het al jaren zo.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 22:07

gewoon aan een riemclip speciaal voor de etrex, daarmee zit hij behoorlijk stevig en stabiel. De clip kan heel goed aan je riem (bijv. opzij aan je heup) maar een borstzakje oid werkt nog beter.

Afbeelding

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 09:41

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:55

Ik denk dat je dan toch moeite krijgt om je scherm af te lezen, maar je kan het altijd proberen. Ik had ook echt een heel handig systeem aan mijn zadeltas voorop gemaakt, het zat dan een beetje zoals de manier op het duitse forum. Maar ik vond het niet prettig rijden.

Glimworm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 21:29

Hey Bijke,
zo klein is de wereld. Ben ook wel geinteresseerd hoe anderen het met hun GPS tijdens het rijden doen.

Met mijn manier het GPS aan de zadel vast te maken, kun je het GPS niet zo snel eraf halen om te kijken. Dus iedereen die het zo wil doen kan het maar eerst gewoon probeeren of die wel het GPS kan lezen van zo'n afstand.

@DaphneL:
Het is wel zo, dat het wat moeielijker is om te route te lezen als je je GPS aan je zadel vastmaakt i.v.m. de afstand.
Maar het lukt mij toch aardig goed ook zonder m'n bril.

Veel plezier nog iedereen.

Wendy1708

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 13:46

Wij rijden al een paar jaar met onze aanspanning met GPS maar dat is inderdaad een stuk makkelijker meenemen dan rijdend :D . Die foto van die surfer vind ik helemaal geweldig! Ik kreeg toen het idee of het rijdend niet wat is om de gps met een bandje om je bovenbeen te doen? Heb het zelf dus ook nooit geprobeerd dus misschien is het wel helemaal knudde maar ik ga het proberen. En anders kun je misschien voor je zadel een rolletje maken, die bevestigen aan de ringetjes vooraan het zadel en daar weer de gps bovenop. Lijkt mij ook prima gaan!

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 08:01

aan die dingen waar je riem doorheen gaat, heeft dat een naam??)

volgens mij noemen ze die ook wel riemlussen..

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 00:29

Bijke schreef:
Langer koordje valt natuurlijk ook altijd te knutselen ;) Jaszakidee is wel leuk! :D

Op die manier zou je hem ook in een buideltasje kunnen doen (eventueel handig bij mooi weer :)* ) .