Paarden huren zeeland voor strand rit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ArabicQueen

Paarden huren zeeland voor strand rit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-09 21:08

Hallo bokkers!

A.s maandag ga ik 5 dagen naar zeeland met zijn vriend om van onze
welverdiende rust te gaan genieten :P

Het leek ons wel leuk om daar een strand rit te gaan maken!

Wie weet waar wij 2 paarden kunnen huren om naar het strand te gaan ..???

Het moet wel een beetje in de buurt zijn van koudekerke (daar zit ons huisje)

Bedankt alvast!!

Marloessjee

Re: Paarden huren zeeland voor strand rit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:52

Manege Grol, erg leuke manege!

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 14:22

in Aagtekerke! redelijk dicht bij.
bij de ponyhof kun je paarden huren en je kunt kiezen om daarmee met of zonder begeleiding naar het strand te gaan.
erg leuk en zeer betrouwbare paarden!

www.ponyhof.nl

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:56

Grol raad ik af, dat vond ik niks, je kun ook bij de manege in ouddorp mee, met duin en strandritten,
www.knapepaard.nl

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:58

Grol raad ik ook af.
Heb nog nooit zulke ''dode'' paarden meegemaakt..

Ponyhof raad ik daarintegen wel weer aan!
ik vond het daar super :)

Keerwater

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 14:57

Ik ben bij manege lisiduna en manege grol geweest.

Lisiduna vond ik alles prima aan bevallen, leuke paarden, lekker rengalopje op het strand.

Bij grol had ik het wel heel erg naar me zin gehad, maar dat kwam geloof ik alleen omdat ik geluk had met een leuk paard. Tibo. Het was daar wel een zootje ongeregeld moet ik eerlijk zeggen. en dat zeg ik niet snel. een zootje in alles. Maar tibo was geweldig.

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 15:01

Ik raad ponyhof aan! Vond de strandritten daar ook erg leuk :D

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 15:02

Manege Grol viel mij ook een beetje tegen, maar dat lag meer aan de groep (veel die niet konden rijden en meer aan het gillen waren, vervelende mensen met eigen paarden) dan aan de paarden van de manege. Het zijn wel echte manegepaarden (gewoon achter de groep aan hobbelen), maar verder was het best leuk!

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 15:04

Manege grol vind ik zelf erg leuke manege. Woon er dicht bij. Ik weet niet of het nu nog druk is met toeristen Maar ik was er vorige week met een buitenrit en zat aardig vol
Maar je moet met begeleiding mee.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 15:12

Ik heb vorige week nog een strandrit gemaakt in Renesse.
Volle rengalop over het strand! Super gaaf!

Paarden gehuurd bij manege Grol.
Alles was netjes en prima geregeld daar hoor.
Schone stallen, fatsoenlijk tuig erop en brave paarden (die er redelijk tot goed uitzagen naar van hand ze uren per dag draaien)
Het zijn uiteraard wel echte manegepaarden ;)
De strandrit was een groep van 10 personen en iedereen kon goed genoeg rijden.

Ik kreeg Wodka mee, een grote vos met veel wit, een tuiger met enorm veel knieactie :D
Fijn paard voor buiten, maar wel met een automatische piloot als de groepsleidster haar hand opstak ZOEFFFF :P

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:42

Ik was dus samen met Listiglistje mee op strandrit bij Manege Grol en ik sluit me aan bij haar commentaar.

Ik kreeg een paardje mee met de naam Lydi of Lydia, kleine fijne bruine merrie. Leuk beestje braaf en lekker vlot.
Ze kende de trucjes op het strand ook goed, hand omhoog is galop dus dat ging dan dus ook gebeuren.

ilh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 11:49

dat zou ik ook wel eens willen,
een strandrit, (L)
maar ben bijna jarig, dus vragen voor mijn verjaardag, :D
zoals iedereen zegt, manege grol / ponyhof :)

Rooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 15:20

listiglistje schreef:
Ik heb vorige week nog een strandrit gemaakt in Renesse.
Volle rengalop over het strand! Super gaaf!

Paarden gehuurd bij manege Grol.
Alles was netjes en prima geregeld daar hoor.
Schone stallen, fatsoenlijk tuig erop en brave paarden (die er redelijk tot goed uitzagen naar van hand ze uren per dag draaien)
Het zijn uiteraard wel echte manegepaarden ;)
De strandrit was een groep van 10 personen en iedereen kon goed genoeg rijden.

Ik kreeg Wodka mee, een grote vos met veel wit, een tuiger met enorm veel knieactie :D
Fijn paard voor buiten, maar wel met een automatische piloot als de groepsleidster haar hand opstak ZOEFFFF :P

Ik heb ook een keer bij manege Grol gereden, afgelopen meivakantie. Ik zat toevallig ook op Wodka. Lekker paardje dat keihard ging op het strand. Haha ja dat had ik ook gemerkt.
Maar over manege Grol, ik vond het een fijne manege. Iedereen bij de rit kon goed blijven zitten in de rengalop en vond het ook erg goed dat ze van tevoren meerdere malen erop wezen dat je echt goed moet kunnen rijden en dat de paarden keihard gaan op het strand. Iemand haakte toen af. En aan het begin van de rit nog een testje, waarbij we ineens weggalopeerde en 1 van de begeleiding keek of iedereen goed bleef zitten. Paarden goed verzorgd, moesten wel echt een aantal uren lopen per dag. We reden met een grote groep van ongeveer 20 mensen, er werd ingehaald in de rengalop, maar het ging allemaal wel op een veilige manier vond ik.

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 09:29

hmm zo zie je maar dat iedereen andere ervaringen heeft, ik heb een keer een paard gehuurd bij grol, wist ik veel, beest was niet te sturen, knettergek, had de hele rit het gevoel dat het beest pijn had, volgens de begeleider liep ie altijd zo, ging ik hem afzadelen ( had m gezadeld gekregen) lag zijn hele rug open van een slecht passend zadel, en toen ik verder ging kijken stonden er nog 4 andere paarden zo bij.... Ik ga er nooit meer naartoe

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 09:32

manege in aagtekerke echt een te gekke manege staan er altijd netjes bij en net tuig!

Rooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 13:57

stoer schreef:
hmm zo zie je maar dat iedereen andere ervaringen heeft, ik heb een keer een paard gehuurd bij grol, wist ik veel, beest was niet te sturen, knettergek, had de hele rit het gevoel dat het beest pijn had, volgens de begeleider liep ie altijd zo, ging ik hem afzadelen ( had m gezadeld gekregen) lag zijn hele rug open van een slecht passend zadel, en toen ik verder ging kijken stonden er nog 4 andere paarden zo bij.... Ik ga er nooit meer naartoe

Ja gek is dat dan heh, bij 1 manege en dan zulke verschillende ervaringen. Maar ligt vaak net aan het paard dat je krijgt toegewezen of de mensen die de rit meerijden enz. Nu ik jou ervaring hoor zal ik de volgende keer dat ik daar ben daar wel meteen op letten...

xjessiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 19:21

Manege Grol ligt wel een eind weg van Koudekerke hoor.
Dan zou ik naar Ponyhof gaan in Aagtekerke, dat is ong. 10 km. De manege die het dichtst bij Koudekerke ligt is de Zwaanhoek maar ik heb geen idee of die strandritten organiseren. Veel plezier met je vakantie in het mooie Zeeuwse :)

12roompjuh21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 19:52

ponyhof in aagtekerke is inderdaad erg leuk alleen ik vind het vrij ver naar het strand namelijk een klein half uurtje

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 16:35

't Ponyhof is een super leuke manege. Het is wel eventjes stappen voordat je op het strand bent. Maar de pony's en paarden zijn hartstikke toffe beesten en de eigenaren zijn ook heel gastvrij!

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 20:25

Maneg Grol vond ik echt heel leuk!
De begeleiding was aardig en de paarden waren leuk.
De dagrit kan ik ook aanraden bij manege Grol, 5 uur paardrijden waarvan 3 op het strand.

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 20:35

Gaat dit over manege Grol of over het topic vanTs?
Nou ja zolang niemand het weet,Prachtige strandrit , alles goed geregeld, 1 rijder werd apart genomen en moest terug samen met iemand van begeleiding omdat duidelijk werd dat zij niet kon rjiden.
op het strand ging voorbeeldig, natuurlijk zijn het geen paarden zoals je thuis gewent bent kom op zeg, maar wel lieve en betrouwbare paarden, dus pluimpje voor jullie .
ik heb er van genoten

Rooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 20:36

eppie38 schreef:
Gaat dit over manege Grol of over het topic vanTs?
Nou ja zolang niemand het weet,Prachtige strandrit , alles goed geregeld, 1 rijder werd apart genomen en moest terug samen met iemand van begeleiding omdat duidelijk werd dat zij niet kon rjiden.
op het strand ging voorbeeldig, natuurlijk zijn het geen paarden zoals je thuis gewent bent kom op zeg, maar wel lieve en betrouwbare paarden, dus pluimpje voor jullie .
ik heb er van genoten

Over het topic van de TS zover ik weet. Alleen wordt manege Grol paar keer genoemd.

wupsje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 09:08

mij lijkt de ponyhof wel leuk, te zien aan de reacties en de website

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 13:20

Manege Zwaanhoek organiseerd ook strandritten, maar dan moet je wel met een gigantische groep. Verder is Ride by the Sea ook in Koudekerke. Zij gaan met kleine groepjes naar het strand onder begeleiding. Alleen wel in westerntuig.