Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Uppojono schreef:Ik snap eigenlijk niet dat je een buitenrit wilt maken met een groep zonder ervaring, er hoeft maar iets te gebeuren of je hebt ongelukken, maar als je dan toch wil, is het Fjordenpaardn in Een een goede optie.
Zoezi schreef:Raar toch dat sommige het hier totaal onverantwoord vinden.
In andere landen mikken ze je overal op een paard.
Mijn man kan ook voor geen meter rijden, maar daar heb ik al samen mee gereden in IJsland en Costa Rica. En dan niet even gewoon een rondje, nee in IJsland een rit van 4 uur en in Costa Rica was het 6 uur! (hij had overigens wel een zere kont, whaha)
Die paarden zijn gewoon zo anders als hier, het ligt naar mijn idee echt aan de manier van trainen in West-Europa en het ras paard wat je neemt.
Ik had net 3 maanden paardrijles gehad op mijn 17e en ben 3 maanden gaan werken in IJsland, het 1e wat ik daar deed is een IJslands paard uitzoeken (willekeurig) erop stappen zonder zadel, zonder bit, met spijkerbroek aan, laarzen aan, zonder cap en hoppa naar zee rijden!!
Nu verbaas ik me elke keer hier over mijn eigen paard als hij weer eens ergens spoken ziet. Waar ligt dat toch aan??
Dus ik denk zeker dat het wel kan op een verantwoorde veilige manier zonder ervaring.
Maar nogmaals, ik vind dat ze er bij Van Loon een prima oplossing voor hebben bedacht, het kan in sommige gevallen best. En om eerlijk te zijn, ik sleep ook wel 'ns een beginner mee aan een touwtje op mijn oude merrie achter mijn andere paard het bos in. Al ontploft er een bom, zij zorgt dat haar bagage veilig thuiskomt. Maar met een hele groep zou ik 't nooit doen.
Hoe pauper ben je bezig als je op dat soort cruciale punten bezuinigd?
en bijkomend voordeel is dat je d'r een nummer aan kunt hangen. De gemiddelde klant ziet het verschil niet tussen 30 fjorden