ik niet ik en mijn zusje gaan rijden met mijn zusjes vriendin en die heeft geen pony, maar ze gaat een pony huren bij de manege waar zij rijd ik weet niet of ze een ruiterbewijs heeft
Gewoon even met de manege bellen. Dan hoor je vanzelf wat het kost en jullie wel of niet een pony mee krijgen. Vaak is het inderdaad zo dat pony's niet verhuurd worden zonder dat er bekende als begeleiding mee gaat, maar wie weet bij jullie wel.
Het hangt heel erg van de manege af, sommige stallen zijn daar makkelijker in dan anderen. Je hebt kans dat ze het alleen doen als er begeleiding van die stal mee gaat, of je ouders moeten daar regelmatig over de vloer komen, dan heb je kans dat dat ook al voldoende is. Punt is namelijk dat de manege aansprakelijk is voor wat er met hun paarden gebeurd, dus als zij een pony meegeven, je vriendin valt er af en beland in het ziekenhuis, dan is de manege daar aansprakelijk voor.
juist en als je vriendin een ruiter bewijs heeft is zij zelf verantwoordelijk snap je
Anoniem
Geplaatst: 13-08-09 13:22
wopkelover schreef:
als zij geen ruiterbewijs heeft krijgt zij geren paard mee sorry
Uhm.... ik heb ook geen ruiterbewijs en ook weleens een paard gehuurd voor een buitenrit van 2 uur, en ik kreeg gewoon een paard mee hoor.... Ligt er maar net aan waar je gaat rijden
Ik heb ook gewoon paarden mee gekregen, en ik heb ook geen bewijs ?
Nessa
Geplaatst: 13-08-09 13:26
Super veel geluk? Dat is onzin Ik heb vaak buitenritten gedaan, en ik heb geen ruiterbewijs. Het ligt er inderdaad aan bij welke manege je paarden wilt huren. Ik denk zelfs dat er maar slechts een aantal maneges het verplicht stelt een ruiterbewijs te hebben
Anoniem
Geplaatst: 13-08-09 13:26
wopkelover schreef:
dan heb jij super veel geluk gehad
Nee hoor. Ken geen een manege waar je perse een ruiterbewijs moet hebben voor een buitenrit...
bij ons in brabant is het verplicht anders krijg je geen paard mee er zijn enkele manege die het nog wel doen maar die kun je maar op 1 hand tellen ze willen het zlef hier zo erg gaan maken dat je zonder ruiterbewijs niet eens meer in de drunese duinen mag rijden:(