Para-kito

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Para-kito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 09:36

In Nederland is alles altijd héél anders en véél erger, dus het zal daar dus mogelijk niet werken maar....

http://www.parakito.com/en/all-products

werkt híer prima en is híer een gebruikersvriendelijke oplossing voor buitenritten en trektochten.

De tabletten zijn makkelijk vervangbaar.

hc

irmalouise

Re: Para-kito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 09:40

Ja alles in nederland is erger haha.
Maar ik dacht eigenlijk dat het om armbandjes ging, mijn engels is niet zo goed hoor, dus misschien ff handig als je een klein beetje uitleg wil geven, hoe het werkt??
En kunnen we het ook bestellen dan en zoja hoeveel kost dit dan.
Want ik ben wel zo wil alles proberen.

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 09:43

Klinkt wel interessant, iemand een idee van de verkoopprijs? (zowel de armband zelf als de navullingen?)
En waar je het kan bestellen?

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 09:45

ok, online is het 11 euro voor het bandje en 7 euro voor twee vervangende pads met antimuggenspul...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 10:13

Bij de Xenos verkopen ze wel citronella-armbandjes. Is dat niet een beetje hetzelfde?

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 10:41

Een paar druppels citronella (essensiele olie) in je bad en/of shampoo helpt ook erg goed(tegen Frans muggen tenminste :+ )

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 10:56

Het zijn bandjes die je om je pols, enkel, aan je zadel, wat-dan-ook kan doen.

Ze zijn twee weken effectief.
Er is uiteraard heel veel wat werkt doch citronella-sjampoo in je bad is onderweg op een trektocht normaal gesproken wat.... euhm... onmogelijk.
Maar goed, zoals ik al schreef is in NL alles anders :D

Kosten 11 euro voor een kit met twee tabletten. Liggen hier gewoon bij de apotheek.

Het bandje is van goede kwaliteit.

hc

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 00:48

klinkt interessant :)

maar uhh even op dat andere stuk, de mensen van Ad Hoc vliegenspray staan wel voor een raadsel, want de spray werkt niet bij de nederlandse paarden. Dus mischien zijn de vliegen hier ook wel anders :D :P
"lees: ze stonden op onze manege voor de box te kijken hoeveel vliegen op de paarden gingen zitten (2 verschillende sprays want ze hadden een nieuwe ontwikkelt) en dat ging echt ooh er land weer een vlieg op zijn rug, ooh daar nog een. kijk op dat andere paard ook. maar we hebben ze nog maar net ingesprayt bla bla :Y) t was wel vermakelijk hoor"

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 09:00

ladypaard schreef:
de mensen van Ad Hoc vliegenspray staan wel voor een raadsel, want de spray werkt niet bij de nederlandse paarden. Dus mischien zijn de vliegen hier ook wel anders :D :P

Hier werkt geen enkele spray echt. Het vermindert de totale druk, maar je moet het niet zien als iets wat genoeg is.
Goed weidebeheer is stap één.

He enige wat aan spul echt werkt is de desinsecticificeervloeistof welke hier in verband met de culocoides verplicht is bij verplaatsingen buiten de regio.
Deze 'schapendip' is echter zeer giftig en niet onschadelijk.
Ik heb altijd een flacon en gebruik het in het voorjaar als het al wel warm is maar de wei nog nat en er héél veel knutten zijn. De navel tot liezen zijn dan soms bloederig van de stekers. Tegen die hoogtijdagen strijk ik dan een keer spaarzaam met deze oplossing.
Het is dermate giftig dat je de hond ermee kan doden als je die erin baadt....
De vrij verkrijgbare sprays zijn een nuttige aanvulling, meer niet. Niet hier, niet nergens.

Het polsbandje werkt heel acceptabel doch houdt ruiter en paard niet vríj.
Ik heb zelf ook een paar slierten aan het zadel bungelen om vliegbeesten onder de buik te verschrikken. Werkt, maar wederom niet afdoende en is slechts een hulp.

Terug naar het bandje; het is te breed voor de meeste horloge, want anders was het helemaal ideaal. Ik bedenk daar nog wel w *D at op *D

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 09:08

Bij Xenos hebben ze ook zoiets, 1.99 voor twee citronella bandjes, ze beweren dat het ideaal is voor tijdens het hardlopen en paardrijden. Bandjes werken alleen wel maar 72 uur, maar als ze ze na het rijden weer in het luchtdichte zakje verpakt moet hij ruime tijd te gebruiken zijn... Nog niet getest, maar gaan we deze week eens proberen, helemaal tegenhouden zal het niet maar wellicht verminderen van die rotstekers...

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 09:21

Ik heb zo'n citronella bandje maar vind het niet echt helpen hoor.
Zag bij de blokker nu citronella stickers, misschien is dat wat. Ik ga ze denk ik proberen, werken 72 uur en er zitten 12 stickers in voor 3,99 euro dacht ik.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 15:16

irmalouise schreef:
Ik heb zo'n citronella bandje maar vind het niet echt helpen hoor.

Dat is gelukkig ook niet hetzelfde...

Het horloge wat ik op treks het liefste draag zit inmiddels op het bandje: is een insektenwerend komfortabel horlogebandje nu *\o/*

hc