Ruiterroute Renesse

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

liberty

Ruiterroute Renesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 11:09

Wij willen donderdag een rit maken in Renesse, nou weet ik dat er een ruiterroute is. Heeft iemand die toevallig op een VVV kaartje? Ik heb namelijk alleen de route van het boekje ruiterroutes in nederland en die vind ik niet zo heel duidelijk. En weet iemand of die ruiterroute ook langs de rampweg gaat? Want we willen daar starten, daar is namelijk ook een friettent om iets te eten.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 12:18

Weet niet of daar direct een route begint, maar waarom ga je niet naar Burgh-Haamstede, leuker buitenrijden en je hoeft niet door de drukte van het massatoerisme wat er nu is.....
Je kunt je trailer bij manege Lisidina zetten, aan de Hogeweg, daar kun je wat eten en direct vanaf de manege het ruiterpad op, dan kom je eerst door het bos, leuk voor ruim een uur rijden en kun je evt ook nog het strand op, als je bij de strandopgang maar rechts aanhoud, links is verboden ivm badgasten.
Wat ik van Renesse weet, is dat er een duinroute loopt, maar of je daar ook het streand opmag, weet ik niet, bel daarvoor even met menege Grol/Renesse.

liberty

Re: Ruiterroute Renesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 14:03

ik heb de ruiterroute al, maar zoek alleen een duidelijker kaartje. We gaan er al een tijdje heen in de zomer, maar dan rijden we alleen op het strand, nu gaan we ook het bos in.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 21:13

Welk bos bedoel je dan, ik woon hier al even, maar een bos bij Renesse, heb ik nog niet kunnen vinden......

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 23:20

je rijdt dan van renesse over de vroomweg naar burg haamstede, dan ga je voor het dorp rechts een stuk bos in. Als het goed is komt die uit in de verklikker duinen

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 10:45

liberty schreef:
je rijdt dan van renesse over de vroomweg naar burg haamstede, dan ga je voor het dorp rechts een stuk bos in. Als het goed is komt die uit in de verklikker duinen

Ben je wrs al een poosje niet meer geweest, de vroonweg bestaat niet meer, is natuurgebied geworden, met wildroosters, verboden voor paarden, helaas.....
Dat is wel een ienieminie bosje, heet het Grada bos, daar komen wij nooit, voor mij uit de richting, ik woon vlakbij het grote(re) bos bij strand.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 14:27

oow dan is dat boekje dus al weer oud?? sjips. Dan moeten we mss toch naar burg haamstede, daar heb ik ook een route van, in boswachterij westerschouwen

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 17:21

De vroonweg is nu denk ik een jaar of 2, hooguit 3 afgesloten, is een prachtig gebied geworden, maar aan ons ruiters en menners is weer es niet gedacht.
De boswachterij kun je prima doen, wel flink uitgesleten paden waar soms wat wortels uitsteken, oppassen dus.
Je mag ook het strand op, alleen naar rechts ivm badgasten.
Parkeren is betaald bij de ingang van het bos, bij de manege is het gratis.
Veel plezier

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 22:23

we gaan gewoon naar renesse waar we altijd gaan, aan de rampweg, daar kunnen we dan gelijk het strand op. Hoeveel km is het dan naar burg haamstede, dat bos?

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 09:24

liberty schreef:
we gaan gewoon naar renesse waar we altijd gaan, aan de rampweg, daar kunnen we dan gelijk het strand op. Hoeveel km is het dan naar burg haamstede, dat bos?

Over het strand kun je er niet komen, bepaalde gedeeltes zijn tussen 9/19.00 niet toegankelijk voor ruiters, normaal gesproken zou je er ongeveer ruim anderhalf uur over rijden.
In Renesse weet ik niet tot waar je mag in de zomer, vanuit Haamstede weet ik het wel, tot het middenpad of de afslag naar camping Ginsterveld, maar dat moet je weten te vinden.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 13:55

probleem opgelost, ze dumpen ons bij burg haamstede, dan rijden we door het bos het strand op richting renesse.

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:00

je mag helemaal niet op het strand bij renesse. ze hebben wel een stuk duinen opengesteld voor ruiters welke van burgh haamsteede komen.. idd erg jammer dat de vroegere vroonweg niet toegankelijk is voor paarden..

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 14:35

mange grol zeiden dat je wle op het strand mocht... naja we zullen wel zien.

@mammaslamma, weet jij een parkeerplaats waar wij vanuit kunnen vertrekken naar het bos?

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:52

voor 9uur en na 19.00uur wel ja. daarom vertrekken hun ritten om 8uur smorgens en dan om half 7 savonds weer ;)

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 14:57

wij gaan ook na die tijd ;)

Ik heb een parkeerplaats gevonden bij de A vd Weijdeweg, daar start ook de ruiterroute volgens mij

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:58

ohw aha nee dan mag je gewoon op de wei, dacht dat je een dagtocht oid ging maken..
veel plezier :D

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 15:10

nee geen dachttocht hoor, denk dat we 2, 2.5 uur gaan rijden

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:23

Die parkeerplaats is prima, wel betaald parkeren,je kunt ook bij Lisidina parkeren, is aan de Hogeweg, tegenover de A vd Weideweg.
Lekker hoor sávonds rijden, houd er wel rekening mee dat er nog veel badgasten zijn met vliegers etc, om 21.30 is het laag water, voordien is het dan al laag, ideaal om te rijden dus.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 20:53

we worden afgezet en dan rijdt de vrachtwagen naar Renesse.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 14:58

uiteindelijk zijn we vanaf mange lisidina (waar we lekker gegeten hebben :) ) door het bos over de 2e duiningang (die we eigenlijk helemaal niet zo stijl vonden) naar renesse gereden waar de vrachtwagen heen gereden was. Erg leuk!

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:29

liberty schreef:
uiteindelijk zijn we vanaf mange lisidina (waar we lekker gegeten hebben :) ) door het bos over de 2e duiningang (die we eigenlijk helemaal niet zo stijl vonden) naar renesse gereden waar de vrachtwagen heen gereden was. Erg leuk!

Leuke route is dat, klein bosje jammer genoeg, maar het strand maakt veel goed...
De duinovergang is veradelijk, in de winter is hij megahoog door opwaaien van het zand, nu is hij te doen, alleen wij locals weten dat er onder het zand een afscheiding met prikkeldraad zit, wat nooit weggehaald is, ik ben nog es bang dat er een paard doorzakt met alle ellende van dien, ik houd dan ook altijd meer de wandelop/afgang aan, de afscheiding zit meer naar de andere kant.

FOXTROT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 22:11

ik heb ook een keer in renesse gereden,
vunuit manege grol :)

loetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 11:01

weet iemand waar je morgen zondag dus het strand op mag met de paarden?

Bedankt

groetjes Anouk