Oostvoorne Strand: meer info gevraagd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Melissa

Oostvoorne Strand: meer info gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 11:34

Hoi,
ik ben opzoek naar meer informatie over het strand in oostvoorne ik wil op stal een strandrit organiseren en ik zou graag naar oostvoorne willen maar ik weer niet precies wat de regels zijn ik hoor wat over een vergunning? en waar kan ik die dan aanvragen??
met hoeveel paarden mag je erop en welke tijden?? iemanddie mij kan helpen???
Laatst bijgewerkt door Judje op 29-07-09 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Capslock uit de titel verwijderd, omdat dit schreeuwerig staat. En ook de bold en grootte code verwijderd uit het bericht, omdat deze codes alleen voor het extra op laten vallen van zinsdelen/zinnen is en niet voor hele teksten.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 12:49

Toevallig ben ik bezig met alle locaties voor het paardrijden op het strand in Nl bij elkaar te verzamelen :)
Aan het strand van Oostvoorne mag je paardrijden, van april t/m september alleen toegestaan vóór 8.00 en ná 18.00 uur. Van september t/m april altijd toegestaan ga ik vanuit op dit moment. Kan zijn dat er nog een regel is dat er op zon- en feestdagen tussen 12.00 en 18.00 uur niet gereden mag worden.
Helaas ben ik nog niet zo ver dat ik weet of je een ruiterdagkaart moet aanschaffen, maar dat is zo na te vragen bij de lokale VVV :)

cannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:03

Ik woon zelf in Rockanje erg dicht bij Oostvoorne dus.
Je mag inderdaad van april t/m september alleen vóór 8.00 en ná 18.00 uur. Zover ik weet zijn er geen tijden voor feest- en zondagen. Er is inderdaad een vergunning nodig om op strand te rijden. Je kan een jaarkaart of dagkaart aanvragen, dit kan bij gzh ,bellen naar 0102981010 en ik geloof ook bij de vvv. In die 10 jaar dat ik hier al rij ben ik alleen nog nooit gecontroleerd, maarja misschien het zeker voor het onzekere nemen.
Ik denk dat je het makkelijkste bij het autostrand van oostvoorne kan parkeren, naar de tweede slag van rockanje rijden, hier het ruiterpad ingaan en via het waterbos terug naar oostvoorne. Bij de Tenellaplas in Oostvoorne weer het ruiterpad in naar strand en via het strand terug naar het autostrand. Het laatste stukje hoef je niet nog eens over strand, je zou ook door de polder terug naar de parkeerplaats kunnen rijden, maarja dat is natuurlijk minder mooi.
Hopelijk kan je wat met deze informatie

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:02

de aangepaste tijden gelden alleen op de badstranden van rockanje. Je mag dus bij oostvoorne altijd het strand bij rockanje kan je dan voor het boord weer een ruiterpad inslaan (let wel op de hol is zeer steil). op weet niet hoelang je de rit wil maken die Cannie heeft gezegt duurt ongeveer 2 uur in normaal tempo. Hij is uit te breiden naar een 4 a 5 uurs rit. dan kan je ook eten bij het van marion. Is eenpaarden stalling. Voor meer info moet je maar een pb sturen.

Vergunnen kan je ook aanvragen voor 1 keer met bijvoorbeeld z'n buitenrit. is misschien wat goedkoper.

JoesPleasure

Re: Oostvoorne Strand: meer info gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:15

Je kunt ook Caballos ff een pb sturen, die woont in Oostvoorne en heeft ook al een keer voor de Criolloclub een strandrit georganiseerd.