Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
En verder dat je jezelf een beetje vermaakt
Daar is buitenrijden voor bedoeld, voor plezier 
Je BP en cap kan je gerust opzetten als je dat wat veiliger voelt, zweepje hangt er vanaf waar je dat normaal voor gebruikt, om 'm voorwaarts te houden, of te corrigeren of iets anders.
.
heel handig, mocht er iets fout gaan....
) anders wordt ie leeggeprikt...
Een kort zweepje kan nooit kwaad en qua beenbescherming moet je kijken wat je normaal gesproken doet. Ik rij zonder beenbescherming buiten (en in de bak ook). Mijn pony loopt prima, zonder zich aan te tikken of zo. Op de trailer heeft ze wel transportbeschermers om. Verder vooral genieten en relaxed zijn, zoals Maya al zegt. Veel plezier iig!
Zoiezo komt het niet heel vaak voor geloof ik dat paarden echt op hol slaan..
esmee_stip schreef:Normaal gesproken rij ik zonder slof, en zweepje. Raden jullie mij aan om een zweepje mee te nemen? En een slof om om te doen?
esmee_stip schreef:Voor mezelf gebruik ik iig een bodyprotector en cap. Wat doen jullie aan beenbescherming in het bos, en in de trailer? Zelf ben ik wel al meerdere keren in het bos geweest om te rijden. Wat doen jullie als je paard er vandoor gaat?
Als je paard ergens van schrikt en een sprong opzij of naar voren maakt, geef hem even die ruimte en ga niet direct aan de teugels zitten. Rustig blijven ademhalen, zoveel mogelijk ontspannen blijven zitten en gewoon genieten.esmee_stip schreef:Ik zou graag tips van jullie horen voor mijn "eerste keer"!
Alvast hartstikke bedankt!

beantsje schreef:Geen slof, geen nieuwe dingen.
Als je een zweepje meeneemt, neem dan een korte, met een lus om je pols. Een lange kan heel lastig zijn op smallere paden. Een zweepje is ook handig om een hardnekkige daas weg te jagen.
Neem een hoevenkrabbertje mee, als alternatief is zo'n opvouwbare laarzentrekker heel handig; lekker klein en past zo in je broekzak.
Verder natuurlijk een mobieltje meenemen!
Met beenbescherming moet je uitkijken. Klittenband kan loslaten als je door het water gaat en er kan zand tussenkomen. Het effect is averechts. Als het kan, zou ik het achterwege laten.
Op de trailer is het vooral van belang bij het laden, dus als hij er heel braaf op- en afstapt, kan je het dan ook achterwege laten.
Bij een mooie dag kan het bos vergeven zijn van de dazen. je bent dus minimaal een goede daasspray nodig maar dan nog kan het rijden onmogelijk zijn. Eigenlijk ben je dus beter af op een dag waarop het wat miezert.
Bij ervandoorgaan lees je altijd dat je ze op de volte moet trekken. Maar helaas, met een sloot links en prikkeldraad rechts gaat dat wat moeilijk. Omdat je met zn 2en bent, zal het wel loslopen want ze zullen niet ver bij elkaar weg willen. Blijf dus relaxed, ga zitten en probeer met ophoudingen de rust er weer in te krijgen. Vaak zijn ze best wat uitgelaten maar echt op hol slaan is heel zeldzaam. Zorg in ieder geval dat je zijn aandacht houdt, rijd hem actief. Aan een loshangend teugeltje passief voortsjokken doet je paard geloven dat hij het gevaar in de gaten moet houden en vraagt dus eerder om een schrikreactie. Mocht hij toch wat engs zien, dan is het: hoofd de andere kant op en voorwaarts oplossen.
Nou, gewoon gaan en genieten! Veel plezier!