Eifel zu pferd, ervaringen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Eifel zu pferd, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 20:12

We zijn nu op vakantie in de Eifel en het blijkt dat hier een heel netwerk ligt aan overnachtingsadressen voor paard en mens en dat er zelfs een heel netwerk is!

www.eifelzupferd.de

Wie heeft er weleens gereden in de eifel op deze routes (met eigen of gehuurd paard) en hoe beviel het?

Suomi

Re: Eifel zu pferd, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 14:01

Een stalgenootje is een keer vanaf onze stal naar Duitsland gereden (trektocht). Schijnt erg mooi te zijn. :j

Zelf hebben we ook een aantal keren in Duitsland (niet alleen in de Eiffel) gereden en mij is dat telkens goed bevallen.

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:01

Mijn oude verzorgpaard (foto ;) ) staat nu in de Eiffel, nabij de Nurnburgring. We hebben er 4 dagen achter elkaar, uren rondgereden en alles wat we zijn tegengekomen is 1x 1 trekker. Voor de rest: hertjes, zwijntjes, konijnen... Prachtig!
Afwisselende bossen, grote 'jachtvelden' waar je heerlijk kunt galopperen...

Er zijn veel wandelroutes waar je gebruik van kunt maken, maar soms moet je ook gewoon je eigen weg vinden dwars door het bos heen. De omgeving is qua begroeiing mooi afwisselend en het is heerlijkt rustig.
En daar waar mijn verzorgpaard nu staat, daar kun je ook je paard van buitenaf stallen of overnachten als je dat wilt.
Hun plek is op zich een mooi startpunt voor urenlange ritten, en de familie die daar woont kan je eventueel (een eindje) op weg helpen.

www.pensionsonnenwende.de ;)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 08:13

Ik ben ook nog op zoek naar een goedkoop (basic, paard in de wei, ik in een tent ofzo) slaapadres in de Eiffel om af en toe eens te gaan trainen.
Ik ben dus ook wel benieuwd naar ervaringen.

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 08:30

Ik woon in de Eifel :D De eifel-zu-pferd routes moeten erg mooi zijn, het is mogelijk van overnachtingsadres naar ovrenachtingsadres te rijden, bagage kan evt. voor je vervoerd worden geloof ik. Qua rijden is de Eifel gewoon een droom, ik woon hier nu 2,5 jaar en kom nog steeds paden tegen die ik nog nooit verkend heb. Ik rijd regelmatig een rit van een uurtje of 3 en het is een zeldzaamheid dat ik een mens tegenkom. Als ik al een weg moet oversteken, zijn dat over het algemeen hele rustige dorps- of landweggetjes. Ik ken natuurlijk niet alle eifel-zu-pferd routes, dus weet niet of het overal zo is. Ik heb 1x overnacht bij een eifel-zu-pferd adres in Ohlerath (ze heeft nog wel steeds een vakantie appartement + stalling voor je paard(en), maar doet geen eifel-zu-pferd meer) en dat beviel uitstekend.

Waar in de Eifel zit je nu ??

@ Lenneke, http://www.araber-gestuet.de/~/urlaub-in-der-eifel.php , overnachting kost meen ik ca. € 45,- per nacht, stalling voor 2 paarden onder het appartement, weet niet meer wat dat kost. Ze heeft wel weides en paddocks, maar weet niet of gasten daar ook gebruik van kunnen maken, denk het wel. Ze had een arabieren stoeterij, maar na de scheiding nog 2 paardjes over en fokt nu niet meer. Vanuit die plek rijd je zo het bos in.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 12:21

Oh dat wilde wij ook gaan doen voordat ik me arm brak. Ben nog steeds aan het revalideren :( . Heel veel plezier daar!

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 12:24

wij zijn ook altijd in de eifel/luxemburg op vakantie, zou daar graaaaag nog eens een paard huren en daar een rit maken :)