Welke vakantieplek is ook leuk voor niet-paardenmensen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tessebes

Welke vakantieplek is ook leuk voor niet-paardenmensen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 20:54

Ik zoek voor deze zomer nog een plek waar ik met mijn vriend en pony heen kan. Liefst aan de Veluwe en binnen 1,5 uur rijden vanaf Den Haag. Mijn pony hoeft alleen een stukje wei. Ik wil niet camperen, dus graag een chalet, bungalow of zoiets dergelijks.
Mijn vriend heeft dus niks met paarden en om te voorkomen dat het bij deze ene vakantie blijft, zoek ik een plek waar mijn vriend zich ook vermaakt en het dus niet alleen paard, paard, paard is wat de klok slaat. ;) Wie weet wat?!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 20:56

Wij gaan over 2 weken voor het 3e jaar naar Camping Boszicht in Laag-Soeren (veluwe).
De camping is wel uitgerust voor paarden, maar in de omgeving is echt ook heel veel te doen voor niet paardenmensen.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 21:01

Ik kom net terug uit de veluwe en heb daar op kerkendel ofzo gezeten, dat is een chaletpark. Verder is er naast kerkendel ook een park wat ik persoonlijk leuker vind, namelijk berkenhorst.
Hier hebben ze ook een binnenzwembadje, restaurant enzovoorts.
http://www.landal.nl/nl-nl/bungalowpark ... erkenhorst
Ligt ook direct naast een supermooie open heidevlakte (waar overigens ook ruiterpaden overheen lopen)
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... zand_2.jpg volgens mij was dit die vlakte maar ik weet het niet meer zeker :=

Stukje wei weet ik niet, maar vlakbij berkenhorst zag ik stal gert van hoorn. (waar ik op de site trouwens ook zie dat daar ook chalet verhuur is)
http://www.vandenhoornkootwijk.nl/

Dit is allemaal in kootwijk, mooie wandel en fietspaden.. en die ruiterpaden, had ik maar een paardje bij me :+:
Is ook lekker in de buurt van apeldoorn enzo, dus er is vast ook genoeg in de buurt om samen met je vriend te gaan doen

Wij hebben in principe die week ook niets met paarden gedaan, alleen 2,5 uurtjes gement.
In assel kun je een huifkar huren bij manege de kronkel, misschien vind je vriend dat ook wel leuk

Tessebes

Re: Welke vakantieplek is ook leuk voor niet-paardenmensen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 23:58

Landal wordt een beetje te duur voor z'n tweetjes en Boszicht ziet er wel erg paardig uit. :)
Ik had nog bij de Witte en Bonte Wieven zitten kijken, maar daar hebben ze geen weidegang...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:45

Camping Boszicht is helemaal niet alleen op paarden gericht, wij hebben er in juni gestaan en waren de eerste week dat wij er kampeerden zelfs de enigen die een paard mee hadden. Er staan ook genoeg niet paarden mensen op de camping. Er zijn chalets en je kunt ook een boerderij huren, dus je hoeft niet te kamperen. Het merendeel van de kampeervelden ligt niet aan de weilanden en de stallen zijn vanaf de kampeerplaatsen ook niet te zien. Het is dus wel paardig, maar als je er even genoeg van hebt kun je er prima afstand van nemen.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:42

hoenderloo is misschien wel leuk. veel bos wat grotere steden in de buurt, genoeg te doen. en de hebt er mooie paardrijroute's.

Docto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 19:41

Hoi,

In twente zit ook een leuk hotel/appartementen. Het heet Erve Bruggert in Haaksbergen. Goed adres war je ook je paard mee naar toe kan nemen en qua prijs valt het ook mee.
Ook leuk voor niet paardenmensen.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:03

Silence schreef:
Wij gaan over 2 weken voor het 3e jaar naar Camping Boszicht in Laag-Soeren (veluwe).
De camping is wel uitgerust voor paarden, maar in de omgeving is echt ook heel veel te doen voor niet paardenmensen.

Ik ga eind van de maand ook met mijn pony naar camping boszicht.
Ben er nog nooit geweest dus daar kan ik je niet veder mee helpen.
Wij verblijven in een blokhut.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 16:45

Het is het Caitwickerzand in Nieuw Milligen geworden. Bedankt voor het meedenken allemaal.