Welk GPS systeem?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

silby

Welk GPS systeem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 18:01

Welk GPS systeem is nou goed en aan welke heb je niks???

Afgelopen weekend zijn we een aantal dagen naar de velwue geweest en vond ik het erg interesant om te zien hoe wij door de veluwese bossen konden rijden met behulp van de PGA's van onze mede ruiters.
Ik ben nu een beetje aan het rond kijken naar die apparaten,want ik denk dat het ook wel wat voor mij is :=

Al snap ik er nog weinig van hoe dat met die kaarten werkt? Zit die erbij of moet je die los aanschaffen?
hoe werkt het verder??

Ik heb deze gezien is het wat? of niet??
Ik zeg er eerlijk bij dat ik niet een veel hoger budget heb :o
http://www.twenga.nl/prijs-eTrex-Venture-HC-GARMIN-Wandel-GPS-387160-0

Kortom wie kan mij verder helpen en mij enige uitleg geven?

Bijke

Re: Welk GPS systeem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:18

Ik heb een Garmin etrex legend HCX, heel handig om routes te rijden die je vooraf hebt uitgestippeld (heb je wel de topomap nodig die je er los bij moet kopen). Wil je echt naar een bepaalde plaats navigeren te paard, is het geen aanrader, omdat hij enkel navigeert voor auto's, fietsen en voetgangers en niet altijd even goed is in het ontwijken van grote wegen.

Ik stippel zelf tochten uit via een topografische kaart en dan is het wel een aanrader! Ook voor routes die je van internet en dergelijke download is het aan te raden.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 05:53

Het lijkt mij dat het type dat jij zelf opgeeft (de link) dat die juist wel goed zou functioneren in bos etc. in tegenstellen tot wat Bijke aangeeft met haar type. De kaarten zouden daar niet bij zitten lijkt mij alleen het apparaat. Ik vraag mij echter wel af als je op de paard zit waar hou jij dat apparaat? Vasthouden? Voor aanspanningen lijkt mij dit dus wel een goed apparaat.
Ben ook heel benieuwd naar andere reachties op modellen hiervan.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:48

Mijn GPS: kaart en kompas :D .

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:16

Ik hang hem rond mijn nek en heb ik bossen en dergelijke ook goede ontvangst ;) Bij de oudere modellen van Garmin is dat iets minder (heb een tijd met mijn vader zijn toestel gereden en dat was minder qua ontvangst).

Over het functioneren in bossen en dergelijke is dat met alle Garmin GPS-en hetzelfde, geef je zelf vooraf een route in geen enkel probleem, maar als je echt wil van de ene naar de andere plaats wil navigeren vermijdt hij niet altijd de grote wegen...
Dat is bij alle Garmin-toestellen hetzelfde, vermits ze met dezelfde softwaren en kaarten werken.

Kaarten moet je inderdaad apart kopen, ik heb zowel de topo-map (dan wel van België) als de kaarten voor autowegen en als je er nog een autosteun bij koopt, kan je hem natuurlijk ook in de auto gebruiken en daar doet hij het echt wel goed, al praat hij niet zoals de 'normale' auto-GPS'en.

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:18

Nadeel van degene die jij in je link zet, is wel dat hij enkel intern geheugen heeft en dat je al snel te weinig plaats zal hebben als je er verschillende kaarten op zou willen zetten, maar als je enkel voor de topokaart gaat, zou het nog wel moeten gaan, al is het misschien dan nog maar een beperkt gebied.
Handiger is een GPS met geheugenslot.

Ja kan natuurlijk altijd ook tweedehands zoeken, dan kan je meestal net wat meer met je budget ;)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 12:08

Een vriend de veel wandelt, heeft er laatst ook een gekocht.
Hij zei dat de duurdere GPSen veel betere ontvangst hebben.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 16:01

Bijke schreef:
Nadeel van degene die jij in je link zet, is wel dat hij enkel intern geheugen heeft en dat je al snel te weinig plaats zal hebben als je er verschillende kaarten op zou willen zetten, maar als je enkel voor de topokaart gaat, zou het nog wel moeten gaan, al is het misschien dan nog maar een beperkt gebied.
Handiger is een GPS met geheugenslot.

Ja kan natuurlijk altijd ook tweedehands zoeken, dan kan je meestal net wat meer met je budget ;)

Ik ben idd een beetje op marktplaats wezen kijken :j
de Garmin eTrex legend lijkt me ook wel wat :j