Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

magicsanne schreef:Is inderdaad niet veel van te zeggen de een leert veel sneller dan de ander en de een is banger dan de ander als zich een onverwachte situatie voordoet. Heb je je lessen in een binnenbak of buiten gehad dat kan ook schelen. Paarden reageren buiten toch anders. Ik vind persoonlijk het aantal lessen dat je hebt gehad nog wel erg weinig en bij ons zou je daarmee ook nog geen paard mee krijgen naar buiten.
Gewoon lekker verder oefenen hoe beter je rijdt des te leuker wordt het.

Yeyo schreef:Is een ruiterbewijs tegenwoordig ook niet verplicht??
Citaat:Maar de dingen die Huertecilla schrijft lijken mij toch een pré om veilig en plezierig buiten te rijden!
Heino schreef:Ik denk dat je altijd een risico voor je omgeving vormt, en er kunnen altijd onvoorziene omstandigheden zijn waar je zelfs als je 20 jaar ervaring hebt niet adequaat me om kan gaan.
Huertecilla schreef:Yeyo schreef:Is een ruiterbewijs tegenwoordig ook niet verplicht??
Nee, en zo lang het geen fatsoenlijk rijvaardigheidsbewijs is, is dat ook helemaal terecht.
Je moet de verkeersregels kennen, hoeft voor veilig rijden echt niet te weten hoe je een paard moet poetsen of dat een ´paint´ niet geverfd is![]()
Yeyo schreef:Is dat serieus onderdeel van het halen van een ruiterbewijs????