Dagtocht ardennen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

appel123

Dagtocht ardennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 22:59

Hey,

Ik zou graag op dinsdag 14 juli een dagtocht maken in de Ardennen en zoek nog mensen (eventueel ook een andere datum mogelijk)

Zelf ben ik 21 jaar, dus graag mensen tussen de 15-27 jaar.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 20:26

appel123 schreef:
Hey,

Ik zou graag op dinsdag 14 juli een dagtocht maken in de Ardennen en zoek nog mensen (eventueel ook een andere datum mogelijk)

Zelf ben ik 21 jaar, dus graag mensen tussen de 15-27 jaar.

Ik heb wel interesse in een dagtocht.

Aan welke stal zat je te denken?

appel123

Re: Dagtocht ardennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 22:16

amanda_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 12:51

een trektocht door de ardennen lijkt me erg leuk, heb het ook al eens gedaan door oostenrijk.
helaas kan ik 14 juli niet omdat ik de gehele zomer gewoon naar school moet en vorige week in het busongeluk op de A2 zat lijkt het me ook niet zo heel handig om dat nu al te doen.
Als het nog eens in een weekend gedaan word lijkt het me erg leuk om mee te gaan

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 12:58

Ik ben 14 word wel dit jaar 15...
Dus als het mag van mijn ouders heb ik ook intresse

kwintaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 21:55

appel123 schreef:
Ik dacht aan les olivettes http://www.lesolivettes.be/

Ik heb daar al hele goed dingen van gehoord!

ik ben daar toevallig vorige week geweest.
mooie rit gehad en een leuk paard, maar de paarden werden daar zeer slecht verzorgd!

De eigenaresse was net een week op vakantie geweest, de paarden hadden die week binnen gestaand en de boxen waren niet uitgemest in die tijd en er lag geen stro oid in. Ik hoorde later in het dorp dat het erom bekend stond dat het eigenlijk altijd vies was, dus ik weet niet in hoeverre het aan de vakantie van de eigenaresse heeft gelegen. Verder waren er veel paarden met singelwonden. Mijn paard had een verse wond van het drukken van het zadel op een plaats waar al witte haren zaten --> volgens mij een geval van een niet passend zadel, drukplek, (enigszins laten genezen?) en dan weer gewoon het niet passende zadel erop gelegd, nu dus weer een drukplek, etc?

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 00:27

kwintaa schreef:
appel123 schreef:
Ik dacht aan les olivettes http://www.lesolivettes.be/

Ik heb daar al hele goed dingen van gehoord!

ik ben daar toevallig vorige week geweest.
mooie rit gehad en een leuk paard, maar de paarden werden daar zeer slecht verzorgd!

De eigenaresse was net een week op vakantie geweest, de paarden hadden die week binnen gestaand en de boxen waren niet uitgemest in die tijd en er lag geen stro oid in. Ik hoorde later in het dorp dat het erom bekend stond dat het eigenlijk altijd vies was, dus ik weet niet in hoeverre het aan de vakantie van de eigenaresse heeft gelegen. Verder waren er veel paarden met singelwonden. Mijn paard had een verse wond van het drukken van het zadel op een plaats waar al witte haren zaten --> volgens mij een geval van een niet passend zadel, drukplek, (enigszins laten genezen?) en dan weer gewoon het niet passende zadel erop gelegd, nu dus weer een drukplek, etc?

Dat is wel minder en zeker als hele dorp weet dat ie wat lui is met paarden verzorgen.

Dan zie je me niet zo snel daar op die stal.

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 18:20

Ik heb erg goede ervaringen bij Domaine Du Menil (bij Vielsalm). Zie www.domainedumenil.be. Het Nl.-B. stel Joni en Patrick runt een mooie stal met erg goede dag-, weekend-, en weektochten door de Ardennen. Vriendelijke omgeving voor mens en paard!

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:02

Ik ben een paar jaar geleden bij Les Olivettes geweest, toen was het goed te doen en de ritten erg leuk! Met de paarden leek toen niets aan de hand te zijn. Het is ook een prachtige omgeving.

Maar als ik die verhalen van nu hoor, is het toch wel wat minder geworden. Erg zonde.

Anoniem

Re: Dagtocht ardennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 09:39

Wat ook erg gaaf is, is de trail ranch. Dat ligt vlakbij Commanster en is een erg mooie omgeving! Heel gave paardjes en Koen en Margreeth zijn ook erg aardig. Paarden zijn lief, zien er top uit en staan het hele jaar buiten. Ze doen heel mooie dagtochten, zeker het overwegen waard ;) http://www.ranch.be/