Ruiterboekje omzetten naar ruiterbewijs

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

superjeltje

Ruiterboekje omzetten naar ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 15:02

Ik heb in het verleden mijn ruiterboekje gehaald met daarin 6 toetsen. de toetsen staan gelijk aan de toetsen van het ruiterbewijs. Deze zijn toen ook uitgegeven door de KNHS, toen nog Recreatie vd Nederlandse Hippische Sportbond.
Nu wil ik dit boekje om laten zetten naar een ruiterbewijs aangezien ik nu met eigen paarden alleen op pad ga.
Dit schijnt te kunnen.....Dit hoor ik van verschillende mensen/meneges.
Echter alle mensen die bij de KNHS werken hebben nog nooit uberhaupt van het bestaan van een ruiterboekje gehoord en doen nu heel moeilijk en klinken alsof ze water zien branden....
iemand ervaring met het omzetten van dit boekje naar het ruiterbewijs en welke mensen ik hier beste voor kan aanschrijven, dit gaat me weken zoniet maanden kosten....

Storm

Re: Ruiterboekje omzetten naar ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 00:59

WZ > BRT

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 13:58

Even voor je gezocht:

Vrijstelling examen Ruiterbewijs
Ruiters die zijn geslaagd voor de toetsen 1 tot en met 6 van de cursus Het Ruiterboekje en ruiters die het
vaardigheidsdiploma C van de KNHS hebben behaald krijgen op grond daarvan vrijstelling voor het
ruiterbewijsexamen. Het Ruiterbewijs dient dan wel binnen 2 jaar aangevraagd te worden.

Van de site van de Stichting Recreatie Ruiter, je had het dus kennelijk binnen 2 jaar moeten aanvragen. Balen natuurlijk, maar zonder ruiterbewijs kom je er ook wel. Het is bijna nergens verplicht en je zal vast wel een WA verzekering hebben.