Leuke trektocht in(de buurt van ) Gelderland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

abbycootje

Leuke trektocht in(de buurt van ) Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 19:26

Heei bokkers !

Wie kent erin of in de buurt van gelderland een leuke trektocht?
ik kan gewoon stap draf galop springen door het water etc.
Het liefst echt een trektocht met lekker galoperen en springen! (met pony's/ paarden die dit werk kunnen)
Ik ben nog niet in RENgalop geweest maar ik denk wel dat ik dit aankan!
Ik ben 12 jaar dus als je iets ken dat 16+ ofzo is heeft het dus GEEN zin om te reageren

Kent iemand een leuke trektocht?
Als iemand reageert ziou ik het leuk vinden als er wat informatie staat en dat e bij staat wat de prijs is!

fjordnina

Re: Leuke trektocht in(de buurt van ) Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:43

Ik denk niet dat je als 12 jarige met deze ervaring op veel plekken terecht kunt waar je direct een trektocht mag rijden. Het jongste is vaak toch 14.

Daarom kan www.reelaer.nl misschien een optie zijn. Voor jouw leeftijd kun je daar terecht voor het ponykamp, maar dit is tegelijkertijd een voorbereiding op de trektochtkampen.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:56

Wat je wel zou kunnen doen, als je toch echt zo'n soort tocht wilt maken, is een ponykamp opzoeken waarbij dit kan.

Ik ben zelf begeleider van ponykamp 'trektochten' (je slaapt op 1 plaats, maar luncht wel elke dag in het bos en rijdt de hele dag) bij Activak. Dan kun je naar de Ardennen gaan. Ik raad je wel af om naar Graide te gaan, aangezien de ritten daar nogal heftig zijn. De trektochten in LaCense zijn wat rustiger. We delen de groep daar ook in: 1 met meer ervaring, 1 met iets meer ervaring (je moet nog wel stap, draf en galop goed beheersen). Dan rijd je halve dagen. Springen doe je niet, want dit zou te vermoeiend worden voor de paarden (en is moeilijk met een grote groep). De kampen in de Ardennen zijn vanaf 12 jaar.

Voor prijzen etc moet je op www.activak.be kijken.

Ik weet niet wat je ervaring is, maar zorg dat je lange dagen in het zadel door kunt brengen en een goede zit hebt (zeker in galop!).

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 22:34

Begin eerst eens met "gewoon" op ponykamp gaan, bijvoorbeeld bij Erve Meenderinksboer in Markelo. Al die wilde ideeën over trektochten en slipjachten kunnen wel wachten tot later, doe eerst eens wat meer ervaring op met buitenrijden.

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 12:46

Ik ben al 2 keer op ponykamp geweest en ik ga met halloween op mijn derde ponykamnp dus ik ben al wel een aantal keren op ''gewoon'' ponykamp geweest