Stalling/weidegang en strand NH voor een weekend?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Uppojono

Stalling/weidegang en strand NH voor een weekend?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 09:33

Hoi,

Ik ben eigenlijk op zoek naar stalling of weidegang voor meerdere paarden voor 1 weekend. Nu zijn er veel maneges in Noord Holland, maar staan ze niet op locatie gerangschikt en heb ik dus geen idee welke voor ons het beste zou zijn. We willen dus een weekend veel op het strand rijden, als het voor de rest nog een mooie ongeveing is, zou dit mooi meegenomen zijn. Vaak staat er niet op de sites of er weidegang beschikbaar is, niet dat dit een vereiste is, maar zou wel fijn zijn. Het gaat om een groep van 10 paarden, voor het weekend van 14-16 augustus. Als er een camping vlakbij in de buurt zou zitten zou het helemaal ideaal zijn. Iemand enig idee?

Manege Noot in Julianadorp is tot nu toe onze enigste optie, maar weet niet of die 10 paarden tegelijk kunnen stallen.
Laatst bijgewerkt door Uppojono op 22-06-09 09:34, in het totaal 1 keer bewerkt

ecyoj

Re: Stalling/weidegang en strand NH voor een weekend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:34

hoe dicht bij t strand wil je zitten ik woon in die buurt (jij ook of is t groningen)

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 09:36

Hoe dichter bij het starnd hoe fijner. Tot 20 minuten naar het strand rijden, vind ik maximaal. Ik woon zelf in Groningen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:40

Je weet dat je op veel stranden niet mag rijden in de zomer?

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:40

ok we hebben hier namelijk ook t zand.

ok ja manege noot heb je al gevonden

ik ga even voor je bedenken. wij zelf zitten meer als 20 van t strand (als je te paard zou gaan.)

er zit een manege in schoorl. Poelenburgh heet die.

manege bruin in den helder.

verder ga ik even voor je denken.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 09:43

Super.. Dank je Ecyoj

@Caira: Nou weet dat je op de meeste starnden voor 9.00 's ochtends en na 19.00 mag rijden. Vind ik ideale tijden, vooal als het iets warmer is. Op welke starnden mag je helemaal niet komen dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:13

Je kunt beter op de FAQ van BRT kijken. Daar heb je eigenlijk al je antwoorden al bijeen :) Namelijk locaties waar je met paard kan overnachten. Evenals een overzicht waar je strandritten kan uitvoeren, en een link voor de getijden + de 'openingstijden'. zo mag je bij het strand bij mij in de buurt enkel tussen 10.00 en 18.00 u niet op het strand.

Eventueel is het ook een optie om een maandje later te gaan? Vanaf september mag je nl weer overdag op het strand. / Edit, lamaar, ook dat geldt blijkbaar alleen voor Zeeland :+

kjcm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:20

je hebt pb

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:43

Verplaatst van VSW naar BRT.

Daarnaast geeft Maya ook een aantal goede linken door, namelijk die van de FAQ van BRT waar je ook erg veel kan vinden.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:56

Ik kan je zeggen dat manege bruin een fijne strand opgang heeft. alleen weet ik niet of ze 10 stallen hebben.
wil je perse bij den helder. want bij schoorl zit je ook dicht bij het strand...

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:53

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 06:06

Manege Noot. in Julianadorp/callantsoog. Het is ongeveer tien minuten van het strand af in rustig tempo
De strand opgang bij Bruin vind ik zelf minder fijn omdat daar alles geasfalteerd is.

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:49

Manege noot is de beste van je keuze. Die zit echt maar 10 minuten rijden van het strand. Ze hebben ook veel stallen, ik vrees alleen geen 10 vrij. Maar dan moet je josé gewoon even bellen :) Ze hebben wel gewoon nette weidegang als dat ook een keuze mogelijkheid is?

Poelenburgh is heel ver van het strand, je moet een dik halfuur (in normaal tempo ben je 3 kwartier / uur bezig) rijden voor je op het strand bent. Ze hebben daar weidegang aan de overkant van de weg, maar ik denk minder stallen vrij dan bij manege noot.

Bruin zit geasfalteerd en je moet door het dorp. Voor zover ik weet ook niet zoveel stallen als bij de andere 2 genoemden.

Houd ook de twee manege's in egmond evne open. Dan ben je ook dicht bij het dorp e.d. maar misschien hebben ze daar plekje voor je vrij? Ik ben daar alleen zelf nog nooit geweest dus ik heb geen idee hoe de situatie daar is en hoe ver het van het strand is.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt :)