kan ik hier zwemmen met een pony??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

annemariej

kan ik hier zwemmen met een pony??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 21:24

hallo,
ik weet niet waar ik het anders moest plaatsen maar ik heb een vraagje over met je pony zwemmen.
we hebben hier in de buurt een grote plas ligen waar je met een hond prima kan zwemmen,
je stapt er in als strandje dus mij leek meschien kan ik hier ook wel in met men pony maar de bodem is van klei ik heb er zelf ook gezwommen en gevoeld hoe overal de bodem voelt en op somige stukjes zakje er een klein beetje in tot de enkels en daarna is het hard op de meeste plekken kom ik niet verder als men buik dus....
wat zouden jullie doen zouden jullie het gaan probeeren als jullie mij waren>>???
ik dacht om eerst een gwoon er naast het water in te gaan.

al vast bedankt voor jullie reacties ;)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 10:00

Je kan makkelijk even met je pony het water in. Alleen zou ik niet te ver gaan. Want anders komt je pony er moeilijker weer uit als de bodem van klei is!

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 12:52

Als de bodem glad en glibberig is zou ik het niet doen. Je pony zou kunnen gaan glijden.
Als je pony voldoende grip heeft op de bodem, de bodem langzaam afloopt en het meer overzichtelijk is kan het prima.
Als je voor het eerst je pony er wilt laten zwemmen zal ik ervoor zorgen dat er ook nog even iemand zonder pony mee gaat, gewoon met de fiets. Die kan je pony dan een betje begeleiden tot de pony de bodem een beetje kent. En als er dan toch iets gebuert is er nog iemand bij.

annemariej

Re: kan ik hier zwemmen met een pony??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 18:20

oke ja het eerste stukje is ongeveer 5 cm diep daar is het eerst een beetje glibberig maar wel goed grip te houden... ik dacht om eerst men pony aan een halster de weg eens vinden waar ze langs wil :D
het meertje is heel overzichtelijk ik kan naar de overkant lopen ik heb er gister gezwommen om te kijken hoe de bodum er allemaal voelt in het midden kom ik tot mijn buik en daar is harde bodum mijn pony is een fjord dus ook niet heel groot

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 18:23

annemariej schreef:
oke ja het eerste stukje is ongeveer 5 cm diep daar is het eerst een beetje glibberig maar wel goed grip te houden... ik dacht om eerst men pony aan een halster de weg eens vinden waar ze langs wil :D
het meertje is heel overzichtelijk ik kan naar de overkant lopen ik heb er gister gezwommen om te kijken hoe de bodum er allemaal voelt in het midden kom ik tot mijn buik en daar is harde bodum mijn pony is een fjord dus ook niet heel groot

tja,.ik zou het persoonlijk niet doen,...als jij er al iets in wegzakt,.hoe ver zakt je pony dan wel niet? die weegt tenslotte toch een behoorlijk stuk zwaarder( mag ik hopen tenminste :D :+ :Y) )

annemariej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 18:33

ja oke alleen het eerste stukje is heel ondiep je stapt er in als een strandje dus dan zou het het eerste stukje toch wel kunnen of niet???

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 18:41

annemariej schreef:
ja oke alleen het eerste stukje is heel ondiep je stapt er in als een strandje dus dan zou het het eerste stukje toch wel kunnen of niet???

tja persoonlijk zou ik het toch niet doen,ook al is t een klein stukje.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:21

Verplaatst van SV naar BRT.

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 13:48

Ik denk dat je het best een keer kan proberen hoor. Zoals Leonieke zegt zou ik wel iemand extra meenemen zodat je er niet alleen voor staat. Sowieso de eerste keer zou ik niet al rijdend het water ingaan. Je geeft zelf al aan de eerste keer een halster om te doen, ik denk dat dat een heel goed idee is! Heel veel plezier!

annemariej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 17:27

oke ik ga het denk ik volgende week proberen het eerste stukje is wel een klein beetje glad maar 1 meter van de kant is de grond heel hard