A

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

A

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:34

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

fjordnina

Re: Stal van Bijnen, Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 09:28

Van Bijnen is een prima locatie. Het zijn geen 'eigen paarden' maar ook geen sjokkers. Je kunt ze zelf best actief rijden natuurlijk. Zelf lekker enthousiast zijn dan komt de rest vanzelf.

Paarden zijn niet heel erg heet, dat kun je ook niet hebben als je ze zonder begeleiding op pad stuurt, maar er zitten er best tussen die wat meer pit hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 16:04

A

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 16:06

Waardeloos en inderdaad van die manege-sjok-paarden.
Zadels pasten voor geen meter en de stallen waren donker en smerig.
Nooit meer van Bijnen.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 16:09

Ik heb ooit mijn pony bij van bijnen gekocht. Ben er een maand of 2 geleden nog een keer geweest en de zadels vond ik een heel stuk beter dan ooit tevoren hoor! Stallen zijn gewoon oud maar ook heerlijk koel in de zomer :D

Manege sjokpaarden, weet niet op welke jij zat moonfish, maar er lopen er een paar bij die dat absoluut niet zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 16:13

A

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 16:20

Geen idee welke ik had LovingTweety, echt geen idee.
Het zijn gewoon van die voorgeprogrammeerde stijve manegepaarden.
Zadels beter als ooit tevoren? Dan wil ik niet weten hoe het daarvoor was. :)
En dan ben ik nog een leek, maar dit paste gewoon echt niet.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 17:37

Ik heb er 2x gereden, het tuig was gewoon in orde, de zadels waren wat oud maar pasten toch wel heel behoorlijk. Ik heb ook geen paarden gezien met drukkingen of wonden van niet passend tuig. De stallen zijn fris en wel schoon, paarden komen regelmatig buiten.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 17:50

moonfish13 schreef:
Geen idee welke ik had LovingTweety, echt geen idee.
Het zijn gewoon van die voorgeprogrammeerde stijve manegepaarden.
Zadels beter als ooit tevoren? Dan wil ik niet weten hoe het daarvoor was. :)
En dan ben ik nog een leek, maar dit paste gewoon echt niet.

10 jaar geleden was het wel minder ja, toen ben ik er 10 jaar niet geweest, tis niet echt in de buurt hier.

MarcovA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 17:57

Ben er nu twee keer geweest. Een keer met begeleiding en een keer zonder (samen met mijn vrouw, die iets meer ervaren is!!) Prima paarden!! Donkere stallen, maar zeker wel schoon, tuig is ook prima in orde.

Bovendien, een hele mooie omgeving voor een buitenrit!!
Nuts en Kwiebes kan ik je aanraden!!

Succes.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 17:59

Kwiebes idd! Die had ik 2 maanden geleden ook. Leuk beest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 21:08

Stourie natuurlijk!!!! :D Daar heb ik op gereden bij de meeting (met o.a. LovingTweety). Het is echt heel erg leuk, mooie omgeving :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 21:10

moonfish13 schreef:
Waardeloos en inderdaad van die manege-sjok-paarden.
Zadels pasten voor geen meter en de stallen waren donker en smerig.
Nooit meer van Bijnen.

Heb je dat van horen zeggen of ben je er zelf ook werkelijk geweest ? ;) Want de zadels passen prima, en de stallen zijn helemaal niet donker en smerig...... En op iedere stal heb je wel 'manege-sjok-paarden'. Maar ik vind dat deze paarden daar toch behoorlijk hard voor kunnen gaan ;)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 21:14

Ja ik ben er geweest en heb er twee paarden gehuurd. :)
De stallen waren wel smerig bij mij, het rook er ook echt niet fris..
Als mensen durven te zeggen dat die zadels daar passen dan ben ik de paashaas.
Zielige bende daar, mijn mening.

Sja onder manege sjok paarden versta ik overigens niet slome paarden trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 21:18

moonfish13 schreef:
Ja ik ben er geweest en heb er twee paarden gehuurd. :)
De stallen waren wel smerig bij mij, het rook er ook echt niet fris..
Als mensen durven te zeggen dat die zadels daar passen dan ben ik de paashaas.
Zielige bende daar, mijn mening.

Sja onder manege sjok paarden versta ik overigens niet slome paarden trouwens.

Dat is meestal bij paarden :Y) :))

Maar goed... Dat is jou mening. Ik vond het daar prima :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 21:20

Dat is meestal bij paarden:Y) :))

Duh, zover was ik ook nog wel hoor, ik ben geen debiel. :Y)
Ik werk met dieren, met name honden en katten, denk je dat ik niet weet wat vies is en wat niet?
Paardenlucht is alleen maar lekker over het algemeen. :D

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 12:00

Ik ga er zondag weer heen, erg leuke mensen en leuke paarden, al zijn de spullen niet geweldig idd. Maar opzich valt het wel mee hoor. De paarden komen ook vaak buiten.
Er zijn wel paarden met pit. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 21:57

A

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 22:48

Kwiebes is geweldig hè :D

Voor een verhuurbedrijf vond ik het tuig echt niet slecht hoor! natuurlijk is het minder dan tuig van een eigen paard maar ik ken genoeg maneges met slechter tuuig.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 18:04

LovingTweety schreef:
Ik heb ooit mijn pony bij van bijnen gekocht. Ben er een maand of 2 geleden nog een keer geweest en de zadels vond ik een heel stuk beter dan ooit tevoren hoor! Stallen zijn gewoon oud maar ook heerlijk koel in de zomer :D

Manege sjokpaarden, weet niet op welke jij zat moonfish, maar er lopen er een paar bij die dat absoluut niet zijn.

Jij hebt Tweety bij van bijnen vandaan of net? Ik ken hem! Heb daar nog vaak opgereden.. Vond het al zo jammer dat hij weg moest ivm zijn ene oog. Hoe gaat het met hem?
Stouri is echt lief ja, zie hem nog regelmatig als wandelpony in het bos met kindjes :D
Verder ben ik er al jaren niet meer geweest, dus kan ik er weinig van zeggen.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 19:37

Vriendin van me rijd er regelmatig. Mijn paard heeft er een nacht gestaan. Allemaal prima geregeld, en paarden zijn goed te rijden. En ik heb liever een iets slomer paard bij me op een buitenrit dan dat ik de hele rit beig ben om m'n paard onder controle te houden. Buitenrit moet toch lekker ontspannen zijn !?!?

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:50

Sannnn schreef:
LovingTweety schreef:

Jij hebt Tweety bij van bijnen vandaan of net? Ik ken hem! Heb daar nog vaak opgereden.. Vond het al zo jammer dat hij weg moest ivm zijn ene oog. Hoe gaat het met hem?
Stouri is echt lief ja, zie hem nog regelmatig als wandelpony in het bos met kindjes :D

Tweet is een haar ;)

Ja gaat goed met haar. In November is ze alweer 10 jaar van ons :D
Ging niet weg ivb met oog. Wel ivb met het feit dat wij een pony zochten en zij als enige niet voor de wagen kon.

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:30

Judith_M schreef:
He

Nou we zijn er geweest ;)
Hartelijk ontvangst, aardige mensen en opzich leuke paarden. Wel donkere stallen inderdaad, en het tuig vond ik ook een dieptepunt.

Wel mooie omgeving! Mensen zijn lekker makkelijk, plattegrondje mee, leuk.

We hadden Nuts en Kwiebes. Ik reed op Nuts. Óf ze had een prutdag, of het is een niet zo leuk paard vind ik. Wel met pit, dat sowieso. Maar ik had het idee dat het zadel haar ook echt in de weg zat. Ze was erg voorwaarts, dus ik denk op een breed zandpad we doen lekker een galopje.
Dat ging ongeveer zo: 4 benen de lucht in, nog een extra bok erbij en hopla, Judith op de grond.

Maargoed. Ik stap en weer op, en ze hield het wel lekker vol, een beetje chago denk ik.
Halverwege hebben we paarden gewisseld en mocht ik op Kwiebes, heerlijk beest!

Ik neem toch terug wat ik hierboven zei. Wij hadden ook nuts en ik dacht idd ook dat die erg last had van het zadel. Stappen ging wel, maar draven en galoperen was een ramp. Ik had zelf stouri, die volgens mij een drukplek op de plek van het zadel had. En er werdt gewoon mee gereden. Ik vindt het niet kunnen.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:53

LovingTweety schreef:
Sannnn schreef:

Tweet is een haar ;)

Ja gaat goed met haar. In November is ze alweer 10 jaar van ons :D
Ging niet weg ivb met oog. Wel ivb met het feit dat wij een pony zochten en zij als enige niet voor de wagen kon.

Ik noem bijna altijd elk paard een hem. Dus sorry... Maar is gewoonte ;)
Maar dan had ik het anders gehoord. Geeft verder niet, fijn dat het goed gaat met d'r!

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 17:49

Bewn vandaag ook daar wezen rijden, paarden zijn leuk (kwiebes en Lex of zoiets? ze staan samen voor de kar) ik zat op de laatste, paarden zagen er wel goed uit maar degene die ik had had een beetje vreemde bobbel bij een wervel, ik moet wel zeggen dat hij er niet op reageerde, was een lief maar erg pittig dier, de rit was heerlijk, de paarden waren heerlijk, braaf en voorwaarts, maar de stallen vind ik érg klein, zag er verder wel goed uit, het viel me alleen érg tegen toen we terug kwamen met de paarden dat er naar me toe gelopen werd en ik aangesproken werd alsof ik het paard helemaal afgejakkert had, mondhoeken controleren etc, niks te vinden tuurlijk, vond ik niet zo prettig, het was vandaag erg warm en broeierig en het paard werd helemaal gek van de dazen, geen wonder als je paard dan wat bezweet terug komt! Maarja, kan aan mij liggen :S, daarna werd mijn paard op stal gezet maar kwiebes werd meteen daarna weer bestegen, nou weet ik wel dat paarden best 4 uur achter elkaar kunnen rijden, maar water met dit hete weer? nee hoor! Dat viel me ook erg tegen! Verder, het tuig was niet zo heel bijzonder maar er is me niks schokkends opgevallen, op het oog paste het allemaal etc en zag er redelijk verzorgt uit.

Naja, dat is dus mijn mening van van Bijnen, was erg leuk om daar te rijden maar denk niet dat ik er nog terug ga, ik word niet graag behandelt alsof ik het paard helemaal afrag en mishandel en ze zouden daar best een paar puntjes op de i mogen zetten, zoals het geven van water tussen 2 ritten door..