Strandrit: waar ook voor ruiter zonder ervaring?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kim_89

Strandrit: waar ook voor ruiter zonder ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 20:35

Hallo :D

Ik heb even een vraagje en waar kan je die nou beter stellen dan hier ;)

Ik ben 6 juli een jaar samen met mijn vriend en in het kader daarvan wil ik iets origineels met hem gaan doen. Nu is hij een paar keer mee geweest naar mijn voormalige bijrijdpaard en hij heeft er al eens op gezeten en een beetje gedraafd. Ik weet dat hij het erg leuk vond en daarom zat ik te denken: zou er een adresje zijn ergens in Nederland waar je een duin/strandrit kunt maken ook al heb je geen ervaring? Dus dat je gewoon aangelijnd te paard gaat? Ik vond 1 adresje waar ik dit inderdaad zag staan bij de mogelijkheden maar ik ben benieuwd of er nog meer gelegenheden voor zijn :)

Groetjes Kim

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 20:36

Waar wil je dit gaan doen?? Moet je een advertentie op marktplaats zetten. Ik had toen ook een particulier gevonden die alleen rustige ritjes deed bij het strand ;) (alleen heb de email niet meer)

Kim_89

Re: Strandrit: waar ook voor ruiter zonder ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 20:39

Ik heb niet eens voorkeur voor een locatie. Ik zie het vooral zo voor me dat hij nog van niets weet, ik erheen rijd en we het gewoon gaan doen ;) Wel een goede tip, ik zal het eens proberen.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 20:40

Hmmm, ik ken wel een stoeterij die bosritjes doet met onervaren ruiters. Dezelfde stoeterij doet ook strandritten, maar volgens mij eisen ze daar wel ervaring voor...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 14:12

wij hebben een paard dat zeer geschikt is voor beginners. Mijn vader zonder enige rijervaring is al een paar keer op haar mee het bos in geweest.

Wij zitten ter hoogte van Alkmaar aan de duinen

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 16:49

ga eens een kijkje nemen bij de Ponyhof in Aagtekerke.
Daar doen ze ook strandritten voor beginners ;) dus alleen stappen, of alleen stap en draf.
www.ponyhof.nl

de paarden daar komen elke dag op het strand en zijn heel wat gewend. Ze luisteren echt super goed!

xEmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 16:52

Het is meestal makkelijker om met een hele groep onervaren mensen een rit te maken, ten minste, bij ons in de buurt. Maar heb je dat of is het echt alleen je vriend en jij?

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-09 19:13

Het is echt voor ons tweetjes :) Ik ga eens kijken bij de link van ruiter1992 :)

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 19:19

Bij Manege Grol in Renesse kun je ook mee doen aan de ritten als je totaal geen ervaring hebt. Mijn vriendin is toen met het vrijgezellenfeest van haar zus ook met een hele groep een strandrit gaan maken, hele club meiden met ieder geen rij-ervaring.
Maar dan rijd je natuurlijk wel in een groep, weet niet of manege Grol ook ritten voor een tweetal organiseert. Je kan er wel paarden huren dacht ik.

http://www.manegegrol.nl/

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-09 19:20

Ja precies :P Vaak kan je dan met een groep mee.. En da's niet helemaal de bedoeling. Ik heb 1 adresje gevonden bij stalhouderij het Fjordenpaard dacht ik, die hebben een Romantische strandrit-arrangement. Kost wel 30,- per persoon voor een uur maar dat heb ik er wel voor over :)

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:28

Julia_14 schreef:
Bij Manege Grol in Renesse kun je ook mee doen aan de ritten als je totaal geen ervaring hebt. Mijn vriendin is toen met het vrijgezellenfeest van haar zus ook met een hele groep een strandrit gaan maken, hele club meiden met ieder geen rij-ervaring.
Maar dan rijd je natuurlijk wel in een groep, weet niet of manege Grol ook ritten voor een tweetal organiseert. Je kan er wel paarden huren dacht ik.

http://www.manegegrol.nl/

Op Manege Grol kun je geen strandrit maken zonder ervaring.
Je vriendin zal wel een duinrit gemaakt hebben.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 13:57

Ik zou geen buitenrit gaan maken met iemand die onervaren is. mij te risicovol. Rijden doe ik voor mijn plezier en niet om ongelukken op te zoeken.

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 18:03

Daarom ga ik ook niet weg zonder begeleiding.. >;) Maar ik heb inmiddels een adresje gevonden en een afspraak gemaakt. Geen strand, wel bos.