Naar buiten met Shetlander

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

iien

Naar buiten met Shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 14:23

Ik heb een lieve verzorgshet en ik wandel erg veel buiten (in de buurt van Manege Kennemergaarde - Santpoort)
In de buurt is een mooi park waar ik ook vaak naartoe ga, alleen ik wil ook wel eens wat verder als het
mooi weer is.
Om bij een ruiterpad te komen moet ik alleen eerst een stuk over de straat. Ik neem alleen liever de stoep (ookal weet ik dat het eigenlijk tegen de regels in is) omdat ik liever niet met een shetlander over de weg loop, deze is toch wat kleiner en valt minder goed op zoals paarden. Ik weet dat de regel luidt dat je met je paard eigenlijk niet op de stoep mag, zou het voor shetlanders misschien iets anders kunnen liggen? (Want hoe vaak heb ik de opmerking : Kijk daar, een grote hond! al gehoord als ik aan het wandelen ben)

Gr. Anne

Caily

Re: Naar buiten met Shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 14:25

Ik denk dat het wel kan voor dat stukje.
Over het algemeen ligt het aan de omgeving, is het een drukke weg? Is er ook een fietspad? Lopen er veel mensen op de stoep? Enz. enz.

iien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 14:31

TiinkerGirl schreef:
Ik denk dat het wel kan voor dat stukje.
Over het algemeen ligt het aan de omgeving, is het een drukke weg? Is er ook een fietspad? Lopen er veel mensen op de stoep? Enz. enz.

Dat is inderdaad waar. Het is niet heel druk en in de omgeving zijn wel meer stallen zodat er ook vaak paarden lopen. Ik zal vandaag eens even kijken, ga zo een stukje met haar wandelen :)

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:16

Een shetlander poept net zo veel hoort, ik heb er ook 2 , dus weet wat ze laten vallen, en het is irritant als je als wandelaar op het wandelpad grote hopen tegen komt.
En daarbij is het gewoon verboden, dus doe het maar niet, kan je geld kosten als een overijverige agent je staande houd.
Ga gewoon op de straat, desnoods ga jij aan de auto kant lopen, jij valt wel op,daar houden ze wel rekening mee, en niet op het randje lopen, jij hoort op de straat, dus moeten ze om jou heen, en niet jou de berm induwen.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:18

Dat van die grote hond hoor ik ook heel vaak...het blijft nog steeds niet grappig ;-).
Bij ons mag je niet meer op de stoep maar moet je in de berm of op straat.

iien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-09 11:35

mammaslamma schreef:
Een shetlander poept net zo veel hoort, ik heb er ook 2 , dus weet wat ze laten vallen, en het is irritant als je als wandelaar op het wandelpad grote hopen tegen komt.
En daarbij is het gewoon verboden, dus doe het maar niet, kan je geld kosten als een overijverige agent je staande houd.
Ga gewoon op de straat, desnoods ga jij aan de auto kant lopen, jij valt wel op,daar houden ze wel rekening mee, en niet op het randje lopen, jij hoort op de straat, dus moeten ze om jou heen, en niet jou de berm induwen.

Als mijn shet mest op de stoep (en dat doet ze eigenlijk nooit) schuif ik het altijd in de goot. Ook andere 'hopen' die ik op de stoep vind schuif ik in de goot, want het is inderdaad voor menig wandelaar niet echt een aangename verrassing.
Het is inderdaad verboden en dat weet ik ook, en als ik dan op straat loop loop ik ook aan de binnenkant van mijn pony, zodat een auto niet zomaar tegen haar aan kan rijden (wat overigens ook al een keer is gebeurd).

muizke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:24

ik vind het juist slim dat je over de stoep loopt ipv over de drukke weg. een kleine shet valt al minder op en daarbij ben je eerder een risico op de weg. Ik heb zelf jaren op shets gereden en ook vaak genoeg over de stoep gegaan. nog nooit een agent gehad die me staande heeft gehouden en wanneer je je verhaal uitlegt zullen ze je al gauw begrijpen. Wanneer je een risico vormt voor andere weggebruikers ben je juist verplicht om een alternatief te zoeken ;)

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 21:53

Horses4life_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 19:35

voor een stukje kan het best

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 19:48

Horses4life_ schreef:
voor een stukje kan het best

Kijk, daar hebben we nou weer zo'n antwoord waarbij je denkt, tuurlijk wijffie, een stukje spookrijden kan ook best, een stukje met je ogen dicht, waarom niet, of een stukje op de tramrails, ga je gang.........
Waarom zouden er regels zijn, denk je, om massaal een stukje te negeren misschien?
Wees slim of probeer i.i.g aan te nemen, dat er nu eenmaal voorschriften zijn, niet altijd leuk of logisch, maar dat is in het verkeer wel vaker,en om te voorkomen dat er nog meer commentaar geleverd wordt op ons ruiters door mensen/omwonenden, is het gewoon beter om het op te volgen, er zijn al gemeentes waar je niet meer door de kernen mag rijden, dat komt door dat denkgedrag van degene die het blijven doen, en wij zijn de dupe!

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 19:52

En als je zeker wil opvallen, kan je ook voor het stukje over straat een fluovestje aandoen enzo :). Zeker niet helemaal in het zwart lopen, want dan ben je moeilijk zichtbaar.