ik ben gerard en heb sinds 1,5 jaar mijn eigen kwpn paard.
het is een ontzettend lief en aanhankelijk beestje en makkelijk te rijde in de bak.
maar tijdens buiten ritten is ze op zich rustig maar als er veel verkeer langs komt,tractors,vrachtwagens aanhangers met losliggend ijzer wat klapperd dan heb ik feest met haar.
het is niet zo dat ze steigerd ik rijd ook met martingaal dus dat kan ook niet maar schoppen doet ze ook niet maar springt echt met 4 benen tegelijk opzij of begint op 4 benen verschrikkelijk te dansen.
ik heb al van alles geprobeerd door haar bijvoorbeeld veel langs grote autos en zo te laten lopen en haar erbij te zetten zodat ze ziet dat het niks is maar ze blijft dit doen wie o wie kan me vertellen wat ik het beste kan proberen om haar wat meer gerust te krijgen tijdens een buiten rit?ik woon op texel dus erg veel kom ik het niet tegen en op het strand en in het bos is ze super braaf wel voorwaarts maar doet ze niks vreemds het is alleen bij groot en lawaaierig verkeer!
wie kan mij een goede tip geven of heeft het zelfde mee gemaakt met een eigen paard?
met vriendelijke groet
gerard