Waar mag en kan je te water bij het Veluwemeer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Waar mag en kan je te water bij het Veluwemeer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 10:38

Titel zegt het al :Y)
Ik wil heel graag een keer met mn paardjes naar het Veluwemeer en dan zwemmen/pootjebaden. Maar waar mag en kan dat?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:12

Zijn die plekken er??
Geen idee, maar als je wil, rijden we erheen en gaan we gewoon kijken wat de regels zijn. Ik wil daar namelijk ook nog eens gaan rijden en dat lijkt binnenkort weer te kunnen.......

Onali

Re: Waar mag en kan je te water bij het Veluwemeer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 20:34

Deal :P

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 18:34

Maarre, niemand die ons alvast op weg kan helpen? Lijkt me toch dat ook daar de nodige bokkers moeten wonen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 07:50

http://www.veluwemeer.com/

Persoonlijk denk ik dat je daar met je paard niet het water in mag. Zeker weten doe ik het niet, maar als ik de site van het Veluwemeer bekijk is het voornamelijk voor recreatie bedoeld zonder paarden.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-09 13:32

Laat ik de zoektocht kleiner maken dan. Mag je met je paard naar Strand Nulde of Strand Horst?

Simmie dat is gewoon een commerciele website van het Veluwemeer.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 13:57

Ik weet dat dat een commerciele site is, maar het is de enige die ik kon vinden over het Veluwe meer.
Bij Horst of Nulde mag je zeker weten niet met je paard komen.

beukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:00

Volgens mij bij het honden strand deel.
Weet niet precies waar het zit, daar heb je goede parkeerplaats e.d. dus dat is makkelijk.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:05

beukiej schreef:
Weet niet precies waar het zit, daar heb je goede parkeerplaats e.d. dus dat is makkelijk.

Bij Nulde en Horst mag je niet met je paard komen!
Staat op alle borden daar.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:07

Simmie schreef:
beukiej schreef:

Bij Nulde en Horst mag je niet met je paard komen!
Staat op alle borden daar.

Ook niet op dat deel waar met 4x4's gereden mag worden?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:15

Vlak bij de McDonalds bedoel je?
Nee, ook daar helaas niet. Staat gelijk bij de opgang naar de pont toe een groot dik bord met "verboden voor paarden".

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:28

Simmie schreef:
Vlak bij de McDonalds bedoel je?
Nee, ook daar helaas niet. Staat gelijk bij de opgang naar de pont toe een groot dik bord met "verboden voor paarden".

Hhmm, dat schiet niet echt op dan.

Iemand enig idee hoe het "aan de overkant" geregeld is? Vanaf de Veluwe is wel een en ander te vinden over toegang, maar van het flevodeel kan ik alleen enkele privésites vinden van bedrijven die daar zitten en daar wordt ik niet wijzer van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 19:24

Ik kan heel weinig concreets geven qua aanduidingen enzo omdat ik destijds altijd te paard erheen ging. Maar het kan wel, maar niet echt wat jullie bedoelen geloof ik. Dus zwemmen of fijn rondrijden langs water.

In het Roggebotbos, tussen Dronten en Kampen, heb je het Wilhelmina Kanker bos, als je daarheen rijdt, maar vlak voordat je daar de parking op rijdt, en pal na het bruggetje, dan kan je rechtsaf een karrespoor in langs een 'vaart'. Die afrijden, en dan kom je bij een open plas waar je te paard erin kan. Ongeveer tot buikdiepte (voor een paard van 1.55). Maar je moet dan wel in het grote open gedeelte blijven en niet de zij-aders, want daar liggen vaak vishaken.

Dan heb je 'tegenover' het Roggebotbos ook het Reve-Abbertbos (waardeloos om in te rijden trouwens, en veel homoverkeer). Maar in ieder geval, daar doorheen richting Elburg zeg maar, daar kun je ook op bepaalde plekken het water in. Maar dat zijn maar hele korte stukken en is echt pootje baden + je paard moet een richel af van 30 cm springen en staat dan gelijk 40 cm diep in het water, dus niet echt ideaal. Ook is het zeker 5 jaar terug dat ik dat gedaan heb, dus hoe de toestanden nu zijn weet ik niet.

Eventueel kun je Toydoll een pb sturen, staat me bij uit eerdere gesprekken dat die vaker ging pootje baden daarzo.

gamblerlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:03

Ik ga regelmatig pootjebaden op strand horst met het paard. Maar het mag idd absoluut niet. Ik ben er pas 1 x weggestuurd. Ga ook alleen als het rustig is, dus windstil (geen surfers) en savonds. Er is overigens wel verschil in de zomer en wintermaanden geloof ik. In de zomermaanden mag het iig niet, in de wintermaanden alleen als er geen overlast veroorzaakt wordt.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:29

Ook in de wintermaanden staat het bord "verboden voor paarden" er.
Snap niet dat er mensen zijn die er dan toch met hun paard heen gaan.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:42

Ik heb het bij Strand Nulde wel eens gedaan, een aantal jaren geleden. Toen mocht het nog. Maar het is ivm veel overlast en gezeur helemaal verboden. Erg jammer..