Ik ben bezig met een project voor school om een 'ezelroute' in elkaar te zetten. Nou is het leuke eraan dat het niet per se met ezels hoeft te zijn, als het woord er maar in voorkomt zeg maar. Nu heb ik dus een idee om een meerdaagse trektocht te maken met Shires. Het gebied waar je dan doorheen gaat begint bij Nes a/d Amstel, en vanuit daar kan richting Huizen getrokken worden, maar ook richting Den Helder. Nu is mijn vraag: Zouden jullie daar interesse in hebben?
Dat moet ik namelijk ook onderzoeken, en waar kan dat beter dan op bokt? Tips zijn altijd welkom!
die horen dan bij het bedrijf. Wij moeten het voor iemand uitzoeken die zelf een zorgboerderij heeft, en dan is het de bedoeling dat zij de shires aanschaft en achter in haar tuin heeft staan zeg maar...
Goldie
Geplaatst: 30-05-09 13:26
Een trektocht lijkt me leuk en dan eindigen in den helder, lekker makkelijk Maar dan zou ik het wel op mn eigen paard willen doen en niet op een shire dat trekt me helemaal niet...
hmm goed idee goldie. Dat zal ik er ook bij doen. Mensen met eigen paard kunnen met een goedkoper tarief ook de trektocht maken. Dan hoef je alleen te betalen voor de overnachtingen en je eten en drinken wat geregeld wordt. Dat ga ik zeker bij het plan doen.
Dat zou ook kunnen. des te langer de tocht des te beter, maar er moeten ook genoeg overnachtingen zijn op boerderijen. Het is zeg maar voor het project 'van boerderij naar buurderij' waar je dus mensen meer van de natuur laat zien en het boerenleven laat zien... In texel moeten er eigenlijk wel genoeg zitten, maar de oversteek met de boot wordt natuurlijk wel weer duurder...
nee, je komt niet veel over de weg. Er loopt daar het noord-holland pad, alleen tijdens het broedseizoen moet je op sommige plekken over de weg of over het fietspad.