ik weet niet of het hier goed staat maar probeer het toch. ik wil erg graag binnenkort met mijn pony naar het strand in noordwijk. maar weet iemand of je er op mag met je paard en op welke tijden dan? en moet ik dan nog rekening houden met eb en vloed?
In het Hollands Duingebied zijn ruiters van harte welkom. In combinatie met het strand zijn mooie rondritten door de duinen te maken. Zomers mag je met paard het strand op, richting Langevelder Slag, dit is mogelijk over de gehele dag. In de overige maanden mag je ook linksaf richting Katwijk komen. In het duin zelf wijzen gele paaltjes de weg over de ruiterpaden, die bij elkaar ruim 40 kilometer lang zijn. Bij VVV/ANWB Noordwijk is de Falk Kaart Hollands Duin te koop voor 4,95 euro. Hierop zijn de prachtige ruiterpaden aangegeven.
dat heb ik op www.rijdenaanhetstrand.nl gevonden, maar dan weet je niet precies wat zij de zomermaanden noemen, je zou anders even bij wat maneges kunnen informeren, in Noordwijkerhout, zo'n beetje zelfde strand zijn twee maneges die elk weekend een aantal strandritten hebben, zij weten vast waar je wel en niet mag:
Noordwijk is echt super gaaf om te gaan paardrijden op het stand! Zelf ben ik ook enkele keren geweest bij manege bakker paarden gehuurd. Er gaat dan iemand mee als begeleiding die de weg weet. Heel leuke ritten heb je daar! Iedereen kan mee, van beginner tot aan gevorderde ruiters. Ze hebben genoeg paarden, voor iedereen wel een leuke erbij. In de zomer hebben ze veel ritten, geloof dat een rit ongeveer 2 uur duurt. De laatste keer heb ik daar iets van 15 euro of 17,50 per persoon voor betaald. Kun je niets van zeggen vind ik, als je het vergelijkt met manegelessen. Gewoon even bellen. Vriendelijke mensen die helpen je graag! Een eigen paard meenemen zal ook geen enkel probleem zijn!
heel erg bedankt voor de informatie. ik ga het even navragen. ik ben zelf ook al een aantal keer bij langevelderslag geweest. en daar is het idd super gaaf!