strandrit manege lisiduna. (niet de zelvde als hieronder!)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xJasmijn

strandrit manege lisiduna. (niet de zelvde als hieronder!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 17:33

kun je op manege lisiduna (burg haamstede)een strandrit maken als je 12 jaar bent,en 6 jaar rijervaring hebt? (wekelijks!):o want ik zou graag 22 of 23 mei daar een strandrit willen maken,met een groep daar,(en ik heb zelg geen eigen paard) dus daar een paar dhuren kan dat? en weten jullie de kosten daarvoor? en hebben jullie er meer info. over??

alvast bedankt!

groetjes Jasmijn

Flowq

Re: strandrit manege lisiduna. (niet de zelvde als hieronder!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 17:36

bel of mail die manege

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 17:47

namen niet op drm vraga ik het hier ;) denken jullie dat het dan kan?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 19:10

Niet om het een of ander, maar dit is dezelfde manege als in [BRT] Manege Lisiduna ondanks dat je iets anders lijkt te beweren in de titel.
De laatste berichten die ik weet staat de toko te koop en schijnt ie helemaal leeg te zijn. Dit bericht is ondertussen alweer enkele maanden oud, dus mogelijk achterhaald, maar als je geen risico's wil, ga naar Manege Groll in Renesse. Ook daar valt best wat negatiefs over te melden (ik heb er jaren in zomerpension gestaan), maar het feit dat die toko na ruim 35jaar nog steeds van dezefde eigenaar (en diens zonen) is, zegt wel iets over de continuiteit, waar Lisiduna in diezelfde tijd zeker 6 eigenaren heeft gehad, maar meer waarschijnlijk het dubbele............

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 19:28

okee dus het staat leeg?

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 20:50

ikke schreef:
Niet om het een of ander, maar dit is dezelfde manege als in [BRT] Manege Lisiduna ondanks dat je iets anders lijkt te beweren in de titel.
De laatste berichten die ik weet staat de toko te koop en schijnt ie helemaal leeg te zijn. Dit bericht is ondertussen alweer enkele maanden oud, dus mogelijk achterhaald, maar als je geen risico's wil, ga naar Manege Groll in Renesse. Ook daar valt best wat negatiefs over te melden (ik heb er jaren in zomerpension gestaan), maar het feit dat die toko na ruim 35jaar nog steeds van dezefde eigenaar (en diens zonen) is, zegt wel iets over de continuiteit, waar Lisiduna in diezelfde tijd zeker 6 eigenaren heeft gehad, maar meer waarschijnlijk het dubbele............

Update van Lisidina, zo heet het tegenwoordig......
Manege draait weer, na bijna 2 jaar getouwtrek van een aantal potentiele kopers , in die tijd mocht er geen winst gemaakt worden ivm rechtzaken en was alles op een heel laag pitje.
Vanaf half Maart is de boel weer redelijk op orde, hoe het verder werkt weet ik niet, maar er is flink geinvesteerd, wat hard nodig was, ze zijn gewoon bereikbaar per telefoon zover ik weet.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 18:01

mammaslamma schreef:
ikke schreef:

Update van Lisidina, zo heet het tegenwoordig......
Manege draait weer, na bijna 2 jaar getouwtrek van een aantal potentiele kopers , in die tijd mocht er geen winst gemaakt worden ivm rechtzaken en was alles op een heel laag pitje.
Vanaf half Maart is de boel weer redelijk op orde, hoe het verder werkt weet ik niet, maar er is flink geinvesteerd, wat hard nodig was, ze zijn gewoon bereikbaar per telefoon zover ik weet.

Ah, dank voor de update, ook al zal ik er weinig mee doen :D Ik had nog aan je gedacht, maar was je naam kwijt.

Captain_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 13:48

ik heb er vorige zomer nog strandritten gemaakt. Allemaal prima (naar mijn idee). Erg leuke paarden. Ervaren begeleiders en super leuke ritten!! :)
Ik ga er zelf sowieso nog een keer naar toe!!

Marlou89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 19:45

De laatste tijd is het niks geweest hoor! Er werd slecht gezorgd voor de paarden en ik er viel bijna elke rit wel iemand af doordat ze niet kijken naar rijervaring... Hoe het nu met de nieuwe eigenaar is weet ik niet.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 21:22

Marlou89 schreef:
De laatste tijd is het niks geweest hoor! Er werd slecht gezorgd voor de paarden en ik er viel bijna elke rit wel iemand af doordat ze niet kijken naar rijervaring... Hoe het nu met de nieuwe eigenaar is weet ik niet.

Het is dezelfde eigenaar die er nu alweer 2 jaar zit, dezelfde dus die jij hebt meegemaakt, of je moet langer als 2 jaar geleden geweest zijn.....
Mensen die eraf vallen, waar gebeurt het niet, jaaaaren ervaring wordt er dan geroepen, maar wel rechts op willen stappen, daar zakt je broek vanaf en gebeurt op iedere manege, zeker die hun brood in het seizoen moeten verdienen.
Wil je voor een mooie omgeving met zeker leuke pittige paarden, dus ook een stevige galop op het strand, zit je hier prima.

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 10:50

in een ver verleden ( vroegah ;) ) heb ik begeleiding gereden op Lisiduna en liet ik de groep altijd eerst even in de bak rijden, voor ik zelf op een paard stapte en met de groep vertrok.
Dan haal je ze er zo uit en die liet ik fijn thuis. ;)
Als je 12 bent met rij-ervaring, kan je best een strandritje maken daar hoor, vraag om een rustige pony/paard en rijdt eerst even in de bak, dan voel je snel genoeg of je het "aandurft"om met dat diertje de duinen of het strand op te gaan.
Je kan ook beginnen met een uurtje alleen bos he ? ;)
Is die pony dan leuk, dan boek je meteen voor de volgende dag een strandrit !

veel plezier !!

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 19:33

ennnn ze adverteren weer in een Zeeuws krantje !
Zelfs een nieuwe website die nu even under construction is ;) , maar dat zal vast snel weer werken.

http://www.lisidina.nl/

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 23:27

Captain_ schreef:
ik heb er vorige zomer nog strandritten gemaakt. Allemaal prima (naar mijn idee). Erg leuke paarden. Ervaren begeleiders en super leuke ritten!! :)
Ik ga er zelf sowieso nog een keer naar toe!!

de begeleiding van toen is weg. ;)