Voor het eerst naar het bos.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Worteltjuh

Voor het eerst naar het bos.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 15:34

Hallootjes, }:0

Over een tijdje, als het weer wat beter is, wil ik met mijn paard naar het bos.
Ik ben zelf al vaker te paard naar het bos geweest met mijn vorige pony, alleen Uno is nog nooit in het bos geweest. Ze is 14 jaar en ze is ook wel behoorlijk nuchter over alles, maar toch wou ik graag wat ervaringen van ander horen die hun paardje voor het eerst het bos lieten zien!

Dus, vertel!! ;)

Wortel :D

friesiszwart

Re: Voor het eerst naar het bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 09:53

Voor het eerst naar het bos toe gaan is altijd spannend. Met een jong maar ook met een ouder paard als het paard dit nog nooit meegemaakt heeft. Daarom zorg dat je zelf je paard onder controle heb en weet hoe het paard zal reageren. Verder is het verstandig om met een of meerdere andere vertrouwde paarden naar buiten te gaan. Veel plezier.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 09:56

Citaat:
Ze is 14 jaar en ze is ook wel behoorlijk nuchter over alles, maar toch wou ik graag wat ervaringen van ander horen die hun paardje voor het eerst het bos lieten zien!

Als ze zo is, dan zou zeggen....niet te moeilijk over doen en gewoon gaan.
Niet laten merken dat het spannend zou moeten zijn, maar gewoon rijden zoals je altijd doet.
Op deze manier ervaart ze het bos het snelste als heel normaal.

Ik heb die houding ook aangenomen toen ik laatst voor het eerst met mijn paard naar het strand ging.
En doordat ik me normaal gedroeg, had mijn paardje geen reden om zich anders te gedragen en ging het super.

Edit: Heel veel plezier natuurlijk, het is echt heerlijk om met je paardje door de bossen te trekken.

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 09:58

vorige week heb ik voor het eerst mijn jonge paard meegenomen naar het bos, gewoon lekker ontspannen zitten, hij vond het spannend maar ik reageer verder niet en daardoor ging het super , gewoon lekker genieten en ik ging met 1 ervaren paard mee , dat scheelt

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 10:08

ik vond het 100 punten meevallen. mijn paard was al eerder in bos geweest bij vorige eigenaren (maar paar keer, toen hij nog maar net onder zadel was). Hij was heel erg enthousiast maar totaal niet bang. hij zocht steun bij mij en daardoor was hij prima te houden en reageerde op de kleinste hulpjes. toen we terug gingen wilde hij de trailer niet direct op, omdat hij het daar zo leuk vond! de geur, de kleuren van het bos daar worden echt alle paarden ontzettend blij van.
mijn vriend gaat dan wel mee op de fiets of lopend. zonder hem had hij minder steun gehad en was het vast te spannend geweest.

Worteltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 13:56

Silence schreef:
Citaat:
Ze is 14 jaar en ze is ook wel behoorlijk nuchter over alles, maar toch wou ik graag wat ervaringen van ander horen die hun paardje voor het eerst het bos lieten zien!

Als ze zo is, dan zou zeggen....niet te moeilijk over doen en gewoon gaan.
Niet laten merken dat het spannend zou moeten zijn, maar gewoon rijden zoals je altijd doet.
Op deze manier ervaart ze het bos het snelste als heel normaal.

Ik heb die houding ook aangenomen toen ik laatst voor het eerst met mijn paard naar het strand ging.
En doordat ik me normaal gedroeg, had mijn paardje geen reden om zich anders te gedragen en ging het super.

Edit: Heel veel plezier natuurlijk, het is echt heerlijk om met je paardje door de bossen te trekken.

Er gaat inderdaad wel een paar andere paarden die ze kent mee.
En gelukkig is ze behoorlijk nuchter, alleen als ze fris is denkt ze wel eens,
Hmm, dat zou eng kunnen zijn, en dan gaat ze rennen xD
Dus ik ga gewoon die dagen daarvoor goed aan het werk zodat ze niet stuiterend het bos doorgaat.
Aan een trailer is ze gelukkig wel gewent, ze is vroeger veel op wedstrijden geweest dus ze vind de trailer totaal geen probleem.

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 13:59

oh maar als je paard bang wordt in een vreemde omgeving, wil ze waarschijnlijk juist bij jou en de andere paarden blijven. dus ik verwacht dat ze het juist niet op het rennen zet.

Ivet_Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 18:58

Ik ging voor het eerst met ponykamp met mijn pony naar het bos ,, hij was echt heel relaxt !
En daarna met vriendin op de fiets en ik op de pony was hij ook super braaf,,, !