Dus mijn vraag, zijn er bokkers die een manege weten waar je overdag een strandrit kan maken?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Ik moet er persoonlijk ook niet aan denken om overdag te rijden, 's avonds is het heerlijk afkoelen, en 's ochtends kan het lekker fris zijn
1234 schreef:Manege Smit maakt in de zomer geen strandritten overdag
Hebben daar namelijk gister voor gebeldWilden op zondagmiddag strandrit maken, maar die zeiden dat ze overdag geen strandritten doen omdat het dan vaak te warm is en te druk

Ik weet het verder ook niet xD
lijkt me heerlijk om een keer mee te maken. 
Die gaan meestal in rengalop over het strand
Peer_hvj schreef:In tegendeel heb ik het niet zo op poelenburgh.
de allererste keer dat ik een strandrit ging maken zat ik op chelle een kleine racepony..
omdat ze een wondje bij haar mond had, werd het bit losgekoppelt waardoor ik dus eigenlijk geen controle over haar had (maar wist ik veel)
tijdens die zelfde rit was er een paard kreupel geraakt, we moesten rondjes blijven stappen. De paarden werden hier heel pissig door en gingen naar elkaar trappen. Ook werden we nog bang gemaakt dat als je hun even naar de andere kant richtte dan ze in volle galop terug zouden rennen.
de laatste keer dat ik er was, was er weer iets, er was een meisje afgevallen, hoofdstelkapot getrokken je kent het wel. Maar goed, toen moesten we dus stilstaan, zelfde verhaal als bij de eerste keer als ze de andere kant opzouden kijken, zouden ze keihard terug galopperen en ging de rst erachter aan. De paarden gingen weer naar elkaar trappen en bijten, erger dan de eerste keer. Er werd gebelt, we moesten een stuk over het strand lopen. Heel veel mensen, heel veel machines. Ik raakte helemaal in de stress omdat ze het aldoor weer over dat terug rennen had en de paarden heel nijdig waren. Ondetussen hadden we 5 km gelopen ofso op dat hele drukke strand. En wat wil die doos gaan doen, nadat dat paard bij de trailer was, dat hele stuk terug in renalop. Ik raakte nogal in paniek, omdat mijn paard zoals de vele echt super druk was. Een vrouw die meereed heeft mij onder me hoede genomen god dank. Gelukkig stapte we een stuk terug.
Ook zijn er nog meer verhalen die ik van iemand weet die er werkte, maar het is zo wel lang genoeg.
Maar echt aan te raden is: http://www.manegeruckert.nl/
met kleine groepen ga je naar buiten, er word een geschikt paard voor je gezocht, als je bang bent ofso zullen ze wat voorzichtiger doen, de paarden gaan zoiezo elke week naar buiten om te rijden tenzij het echt noodweer is, doordat ze aldoor buiten komen heb je ook niet van die hyperactieve paarden onder je kont.
ik dacht dat ze zo'n veiligheid certificaat ofzo iets hadden. Dus dan mag dit eigenlijk niet voorkomen. Ik vond hun paarden best rustig hoor
. Ik vind het wel een aanrader
.