met je paard op vakante wat moet je allenmaal mee nemen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zweetlady

met je paard op vakante wat moet je allenmaal mee nemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 21:10

hallo allenmaal ik ga binnekort voor het eerst met me paard op vakantie .en vroeg me af ,wat ik allenmaal mee moet nemen. zelf heb ik al een lijst van dingen maar mischien weten jully nog wat .

ik ga met de stal naar wolfheze aan komende vrijdag ,en ik weet niet of ik wat vergeten ben in me lijst dus brand maar los.

Anoniem

Re: met je paard op vakante wat moet je allenmaal mee nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 21:29

Wat je normaal gewoon gebruikt in de dagelijkse omgang. Enige wat je extra nodig kan hebben : extra halster / touw. Altijd handig.

De rest sleep je alleen maar nutteloos mee, want als je het in je normale omgang niet gebruikt, dan ga je het daar ook niet gebruiken :)

Eline_Fergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 21:36

Gewoon de dagelijkse dingen inderdaad; dus borstels, hoofdstel, zadel (was ik toen ik op vakantie ging bijna vergeten :o ), halster met touw (maar daar staat je paard mee in de trailer). Wat verder erg handig is is 1 of 2 extra dekjes, mijn paard was na iedere rit doorgezweten van alle indrukken. Maar ook een emmer voor het voer of water, want dit is niet op alle stallen aanwezig. Eigen voer wat je bijvoert (muesli) en eventueel biks als je paard een lastige eter is en alleen zijn eigen voer eet. En ik heb altijd een set extra teugels bij me. Tot nu toe was er altijd wel iemand die ze nodig had. Een longeerlijn, mijn paard heeft als we naar huis moeten altijd trailervrees. Dit verdwijnt op slag met een longeerlijn achter haar kont langs :Y) . O ja en coolinggel of een coldpack (ja ik ben graag voorbereid ;) ).

zweetlady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 21:56

oke bedankt voor die xtra teugels die was ik dus dan als vergeten
Laatst bijgewerkt door zweetlady op 28-04-09 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 23:00

Ga je naar de Henriettehoeve? De stallen daar zijn keurig voorzien van goede automatische drinkbakken en als ik me niet vergis zitten daar ook gewoon voerbakken in de stallen.
Een paar extra dekjes is verstandig, verder zorg je dat je tuigage goed voor elkaar is en dat je inderdaad niet vergeet zadel (+ singel!!) en hoofdstel mee te nemen, je zou de eerste niet zijn die zoiets vergeet :+
Vliegenspul kan ook handig zijn, er zijn bij Wolfheze niet veel dazen, maar er zijn soms wel wat hinderlijke insecten als je pech hebt (ook afhankelijk van het weer).
Wat ik altijd meeneem is traumeel, ideaal ehbo-spul voor mens en paard.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 20:07

ik neem altijd 2 strotouwtjes mee op een langere buitenrit. Dit neemt niet veel ruimte in en je kunt er een stijgbeugelriem of teugel van maken bij breuk.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 20:09

inderdaad gewoon hetzelfde meenemen wat je anders ook meeneemt met buitenrit? evt zadeltassen ofzo? ligt er een beetje aan wat voor vakantie het is ook...