Ik maak met mijn paard veel buitenritten en we vinden dit ook heerlijk. Nou zit er ik de buurt een natuur gebied die je helemaal rond kunt rijden dus je komt geen 2 keer langs dezelfde plek. 400m buiten dat gebied verhuurt de gemeente land aan 7 paarden. Mijn paard staat hier in de zomer ook 24/7 in maar nou hebben ze sinds kort dat natuurgebied verboden voor paarden. We kunnen nog wel buiten rijden maar alleen tot aan de bordjes en dan weer terug. Een ander gebied is een half uur rijden, en moeten door een stuk waar veel tractoren langs komen vooral in deze tijd. De berm is maar smal dus we kunnen dan geen kant op. Het gebied bestaat nu zo'n 1,5 jaar maar sinds een paar week is het verboden.
nou is mijn vraag: Wie is wel eens naar de gemeente gestap om te klagen of voor de aanvraag van een ruiterpad en hoe heb je dat aangepakt. Het gebied waar het om gaat staat denk ik in het beheer van staatsbosbeheer omdat het beschermd is. Riskeer ik een boete als ik er wel rijd? Er staat bij elke ingang: geen toegang voor paarden.
Laatst bijgewerkt door Merris op 28-04-09 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt