Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
RicardoOpa schreef:Ik hebhem ook gehaald.
Op stal Reelaer, dat duurde een weekend en koste geloof ik 300 euro. (?) http://www.reelaer.nl
Heel leuk weekend gehad, maar aan dat ruiterrijbewijs heb ik nooit wat gehad. Het klinkt alleen maar leuk.
Lauriedropje schreef:Klopt het ook dat je het ruiterbewijs "up to date" moet houden?? Omdat ie anders niet meer geldig is? (zeg maar net als bij een EHBO diploma?) Hoorde dat namelijk een keer ergens, maar lijkt me lastig. En bij een rijbewijs is het ook niet zo...
Judje schreef:Daar heb ik nog nooit van gehoord.
Ik heb het ruiterbewijs dit jaar 11 jaar zag ik en het enige dat je bij moet houden is het betalen 1 x per 2 jaar.
Dit kost maar een paar tientjes (2 of 3 dacht ik) per 2 jaar. Het was eerst maar één tientje in guldens per 2 jaar, maar sinds het onder de KNHS valt is het een stuk duurder geworden.
van mij geweest, aangezien ik 'm nu opnieuw moet gaan halen
Je hebt hem idd tegenwoordig toch nog niet voor veel dingen echt nodig
Lauriedropje schreef:Haha leuk verwoord.. "Da's dan mooi BANKETSTAAF!" Hahaha
Sorry, moest er even om lachen. Maar begrijp je punt. Wist ook niet dat verzekeringen het verplichtten? Wat stom. En de kans bestaat idd dat als het verplicht wordt dat het ook duurder wordt, maar als dat pas over een jaar of 5 gebeurt heb je wel al die jaren extra moeten betalen om hem "geldig" te houden...
AlexandraM schreef:Lauriedropje schreef:Klopt het ook dat je het ruiterbewijs "up to date" moet houden?? Omdat ie anders niet meer geldig is? (zeg maar net als bij een EHBO diploma?) Hoorde dat namelijk een keer ergens, maar lijkt me lastig. En bij een rijbewijs is het ook niet zo...
volgensmij moet je het om de zoveel jaar verlengen en dit kost weer geld...(Heb ik ergens gelezen ooit) momenteel zou ik het idd pas halen als het verplicht word...ik vind eigenlijk dat ze het niet kunnen verplichten.
Eva_D schreef:Ik hoorde dat het wel verplicht is, dat je alleen buiten mag rijden als je er een hebt of met iemand bent die er een heeft.