Strandritten Waddeneilanden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Floortje1995

Strandritten Waddeneilanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 18:15

Weet iemand waar je strandritten kan maken? Het liefste op de waddeneilanden, en met begeleiding.
En het moet er ook niet super duur zyn:$.
x

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:01

Wij hebben altijd leuke ritten gemaakt bij stal terpstra op terschelling. Geen idee wat het daar kost, ze hebben wel een site.

En op Texel hebben wij een keer gereden bij een manege met alleen maar haflingers, weet niet meer hoe die heten.

angelabailey

Re: Strandritten Waddeneilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:03

Ik rij altijd op Ameland rijstal de Blinkert,
Heb je heel veel friezen en je kunt kiezen uit verschillende ritten.

lauraho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:43

Puur terschelling op Terschelling is echt een aanrader! Ze hebben daar Friezen waar je op kunt rijden en die voor de huifkar gaan.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:50

Manege Elzenhof net buiten De Koog op Texel is die stal met al die haflingers ... Niet duur, met begeleiding en geen racerit. Als je een lekker rengalopje op het strand wilt maken moet je, naar ik heb begrepen, bij hun buren zijn (geen ervaring mee).

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:53

Op Vlieland heb je er twee, stal Edda en manege de Seeruyter. Stal Edda is een IJslander stal, ook allemaal met begeleiding, leuke, gedisciplineerde paarden. Is wel wat duurder.
Seeruyter zit met verschillende paarden, echte "rengalopritten" over het strand waarbij je te pas en te onpas elkaar mag inhalen en wedstrijdjes mag rijden. Erg leuk, maar de paarden mogen altijd op vaste stukken galopperen en als ze op dat punt aangekomen zijn, dan kan jij doen wat je wilt maar ze rennen gewoon door je heen en stoppen niet tot het punt waar ze normaliter stoppen, is mijn ervaring dan. Kan heel gaaf zijn, maar als je van een wat gecontroleerder gevoel houdt, zou ik voor stal Edda gaan.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:01

Ik vond (en vind) Terschelling geweldig om te rijden.
Ik heb (laaaaang geleden) een zomerseizoen bij Terptra de ritten begeleid.Aanrader!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:03

Terschellinger strand is het mooist :j

Siebjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 17:09

Op Schiermonnikoog heb ik afgelopen jaren de stal gedraaid. Heerlijke omgeving, fijne paarden en niet duur :)

marit_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 17:39

Nee, het Amelander strand is het allermooist :).
En dan raad ik net als angelabailey Rijstal de Blinkert heel erg aan!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:33

Heb zelf vaak bij de Seeruyter gereden. Ben het niet met Inujojo eens wat betreft de controle. Je gaat idd in rengalop het strand over, maar als jij het idee hebt dat je geen controle hebt en je paard er vandoor wil gaan ligt dat echt aan je eigen niveau van rijden. Het is niet voor niks dat alleen gevorderden op de strandritten mee mogen. Je maakt trouwens ook (vooral tijdens de twee en drie uurs ritten) een mooie tocht door de bossen en duinen van Vlieland en rijdt dus niet alleen op het strand. Het is alleen niet goedkoop, maar dat heeft er vooral mee te maken dat het erg veel geld kost om op Vlieland paarden te houden. Alles moet immers van de wal komen en er is gezien het aantal paarden op Vlieland relatief weinig weidegrond.

Het Vlielander strand is trouwens echt het mooiste strand van de Wadden, omdat het zo heerlijk rustig is overal en het een van de weinige stranden in Nederland is waar je het hele jaar op mag met de paarden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:32

marit_xx schreef:

Het jij het HELE Terschellinger strand gehad dan?

marit_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:09

Nee, ik ben nog nooit op een ander eiland geweest :P.
Me vader komt van Ameland en hebben er onze vakantiehuizen, dus kom eigenlijk alleen daar. Maar een mooier strand kan niet :P.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:10

Ik ga voor ameland, hoef je minder te fietsen om van dorp naar dorp te gaan dan op terschelling :P
De blinkert wil ik deze zomer uittesten! :)

marit_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:11

Dat is een heel goed idee. haha. :Y)

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:18

Ik ben vaak op ameland wezen rijden, bijna altijd bij Nella Dorien :j erg leuke paarden en leuke ritten :)
De Blinkerd heb ik ook een paar keer bij gereden, maar vond ik eigenlijk nogal saai.. :o veel te grote groep en niet echt leuke paarden.. beginners en gevorderden gewoon door elkaar, niet echt leuk.

spekkiejnfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 23:45

Grobegni schreef:
Wij hebben altijd leuke ritten gemaakt bij stal terpstra op terschelling. Geen idee wat het daar kost, ze hebben wel een site.

En op Texel hebben wij een keer gereden bij een manege met alleen maar haflingers, weet niet meer hoe die heten.

Die op texel is de Elzenhof, daar rijd ik ook vaak! Erg leuk :j

Stal Terpstra heb ik gereden, maar dat was ook absoluut de laatste keer! Heb daar ook de helft van mijn geld teruggekregen. Ik had van te voren gezegd dat ik een eigen paard had dus wel iets kon hebben. Maar blijkbaar dachten ze dat ik een vierjarig paard dat 3 maanden onder het zadel was wel kon handelen. Dat kan ik ook, maar buiten dat het ritje voor het paard ontzettend stressvol was en ik continue mijn best aan het doen was vreemde sprongen uit te zitten, vond ik het ontzettend onverantwoordelijk! Daarbij komt dat 4 van de 10 paarden die mee waren op het strand gingen liggen. En dat was 2 jaar geleden. Tevens is begeleiding daar vaak niet ouder dan 13 en krijgt de huisarts bijna alleen maar mensen op bezoek die gevallen zijn bij een ritje bij terpstra. (vernomen van een zeer betrouwbare bron)

Als ik op Terschelling ben rijd ik vaak bij Manege Terschelling, dat is geloof ik 30 euro per rit en hebben ze volwassen begeleiding en héle leuke en betrouwbare paarden. Ook heb ik een keer gereden bij Puur Terschelling, en daar heb ik gezwommen met paarden wat ook een héle leuke ervaring was! (volgens mij ook 30 euro per rit :j )

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 23:23

Ik ben op alle 5 de waddeneilanden geweest, en uiteraard op ieder eiland strandritten gemaakt.

Texel
- Elzenhof: was m'n allereerste strandrit. Was oke, maar de groep was echt heel groot. De minst leuke van allen die ik gemaakt heb.

Vlieland
- Edda: was de eerste keer dat ik op een ijslander reed, dus hartstikke gaaf! Wel grote groep, maar leuk mensen en paarden.
- Seeruyter: Edda was leuker ;) .

Terschelling
- de Barrage: Super gave stal (maar inmiddels heeft ie volgens mij een nieuwe eigenaar). Steeds maar met een heel kleine groep (1x zelfs alleen m'n zus en ik :D ), en leuke begeleiding, echt topritten!

Ameland
- Blinkert: Leuke mensen en leuke ritten gemaakt.

Schiermonnikoog:
- op een stal zonder naam (of volgens mij gaven ze officieel geen ritten voor toeristen). Was oke, maar niet super.

Puur qua eiland vond ik Vlieland en Terschelling het leukst en mooist :) .

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 16:30

Een paar jaar geleden ben ik op texel geweest. Ik heb toen een strandrit gemaakt bij manege kikkert, en een manege daarnaast (ik weet de naam niet meer) met allemaal haflingers. Bij die manege met allemaal haflingers was de groep wel erg groot, en er reden veel onervaren mensen mee waardoor er vaak niet doorgereden werd en gewacht moest worden (het was wel een gevorderde rit).

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:12

Toen ik op Terschelling ben geweest, heb ik gereden bij rijpaardenverhuur Lok, in Landerum zit dat volgens mij!
Heb daar hele gave rit gehad, lekkere stukken rengalop!
Ze hadden daar vooral veel friezen! We zijn ook de ze in geweest :) .

spekkiejnfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:19

Ik heb ook bij Lok gereden, maar daar had ik ook begeleiding van een jaar of 13, wat ontzettend onverantwoordelijk is. Bovendien hoeven de paarden maar het strand te zien en ze zitten al in rengalop. Daar ben ik 2x geweest, toen pas zag ik in dat het absoluut geen goede stal was. :n

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:38

Hmmm oké! Ik zelf had wel oudere begeleiding :) .

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:42

Ik had toen die dochter mee, die was wel een stukje ouder dan 13 hoor. Paarden waren heel betrouwbaar en allemaal mensen mee met hetzelfde niveau. Heb twee keer genoten.

M_adeleine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 19:57

Ik heb een keer op het Ameland gereden geen flauw idee hoe het daar hete maar ik vond het daar niet echt geweldig..
Op Terschelling heb ik nu een paar keer gereden bij Terpstra en ik vind het altijd wel gezellig deprijs is ongeveer 30 euro

tinkelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 16:51

marit_xx schreef:

Ja idd, heb ik van de zomer ook gedaan, was echt super! :9