Pony's op het Lamoen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xJitske

Pony's op het Lamoen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 11:47

Ik weet niet of het hier goed staat maar ik heb even een vraagje:

Wij gaan in de zomer op ponykamp in Overijssel (Het Lamoen, in Markelo).
En we hebben de pony's al wel gezien, maar we weten nu natuurlijk nog niet hoe ze zijn met rijden, poetsen enz. Dus wij vroegen ons af of iemand daar al een keer op ponykamp is geweest of daar rijd of de pony's/paarden gewoon goed kent om wat voor een reden dan ook.
Dus áls je de pony's/paarden kent , wil je dan over hen wat informatie plaatsen en eventueel ook foto's zodat we weten wie je bedoelt.. :+
Ook al ken je er maar 1, is altijd wat!

Alvast bedankt !

Groetjes Jitske en Renske

Het is ook goed als je maar 1 pony/paard plaatst hoor! Bijvoorbeeld je lieveling of juist níét je lieveling en dan zegt wie dat is en hoe hij/zij is!
Laatst bijgewerkt door Tanja op 19-04-09 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Ivm schoppen berichten samengevoegd en verwijderd.

Naooom

Re: Pony's op het Lamoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 15:53

Ik ben er wel eens geweest en heb de paarden ook wel eens gezien.
Maar hoe ze zijn weet ik niet

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 14:21

PB Rooompie hier op Bokt eens, die is er al vaak geweest en doet daar geloof ik de ponykampen begeleiden. Zij kan je vast wel het een en ander vertellen :)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 18:28

Wij hebben er wel eens paarden gehuurd voor een buitenrit. Nergens problemen mee gehad, wilden alles, niets was eng. Was geen getrek of gescheur, was echt een heerlijk relaxed buitenritje (nou ja, -tje, hadden toch een dikke 3 uur gereden).
Zijn onderweg nog gestopt voor wat drinken en gras voor de paarden (halsters meegenomen) en ook hier waren ze ontzettend lief. Ga niet uit van een crossrit, daar zijn maar erg weinig paarden voor weggelegd en de wegen in de borkeld zijn zeker in de zomer erg mul en droog! Hou daar wel rekening mee!

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 18:35

Bedankt Roxxiejj :D

Op wie heb je toen gereden en hoe was ie? :o

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 18:39

Oef geen idee, is bijna 2 jaar geleden. We hadden in ieder geval 1 zwarte, beetje een kleine Fries/tuiger achtige en 3 fjorden. Volgens mij de 3 die ze al het langst hebben. Onder andere Misty.

Rooompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:06

Over het lamoen, daar kan ik inderdaad een heleboel over vertellen ;) Ik kom er al jaren en ga dit jaar voor de tweede keer ponykampen begeleiden.

Op het lamoen zijn veel Fjorden, zeer geschikt voor de beginners en huifkartochten, erg lief met rijden, poesten, enz enz. Ideale pony's!

Dan zijn er ook nog een aantal D-pony's, die vroeger hoger in de dressuur/springsport hebben gelopen waardoor zij voor gevorderden erg leuk zijn om te rijden. Ook buiten zijn deze pony's vaak vlot en voorwaarts, dus voor wie van een leuk crossmomentje houdt.. ;)

Dan is er nog 1 groter paardje, (kwpn kruising?) rond de 1.60 hoog schat ik, waar ook een wat grotere/stevigere ruiter op kan. Een erg lief paard, maar niet geschikt voor de echte beginner.

Niet te vergeten zijn natuurlijk nog de shetlandpony's waar je altijd een heleboel lol om hebt, de witte a-pony's en nog een stal nieuwe, ik weet niet precies hoe dat dit jaar zit. Er zal vast wel wat verandering in zijn sinds vorig jaar.

In iedergeval, bijna alle pony's verblijven in groepsverband dus zijn allen erg sociaal, allemaal naast elkaar te poesten, heel goed in de groep tijdens het rijden..
Super voor beginner tot vergevorderd. :) Niet zoals de meeste maneges.. ;)

Nog meer info?

Rooompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:07

Jitske en Renske, in welke week gaan jullie op ponykamp?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:08

Moet je even aan Zwartwitje hier op Bokt vragen, zij leidt daar ponykampen!

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 19:09

week 4.
Bedankt voor de informatie Rooompie, wie is/zijn jouw lieveling/lievelingen?
Laatst bijgewerkt door Tanja op 19-04-09 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Rooompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:27

Ik had altijd mijn eigen paardjes meegenomen waar ik meestal op reed, maar als ik op een lamoen pony rij is het toch zeker PZN! (Paard Zonder Naam).
Super leuke dressuur en spring pony, gaat hard buiten en is een goede leidingspony. Een pony die bijna gelijk is aan PZN is jupiter, die vind ik ook erg leuk.
En natuurlijk vosje, een kleine welsh (c-pony) die hééél hard gaat buiten. Heel gaaf beestje, maar niet voor de beginner, daarvoor is ze te druk ;)

Favoriete Fjord: Jackey (met hele lange voorpluk) of Joey. met beiden heb ik 1.20 gesprongen (vind ik knap voor een fjord!) en zijn goed voorwaarts. Voor beginners en gevorderen leuk!
Helaas zijn deze pony's tijdens de ponykampen vaak verhuurd voor de huifkar, maar met een beetje geluk zijn ze er!

Dan hebben jullie Fenna en Charlotte als leiding :) Leuk!
(Fenna zit ook op bokt, Charlotte weet ik niet)
Laatst bijgewerkt door Tanja op 19-04-09 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:37

hoi, ook ik kom al jaren op het Lamoen en begeleid net als Roompie ponykampen. Jullie komen bij mij in de week :)

De paarden zijn al een beetje uitgelegd. Mijn favoriet is absoluut Mirthe en die neem ik ook mee naar buiten als ik buiten de ponykampseizoenen eens langs kom bij het Lamoen. Vind haar wat minder fijn als leidingpony (hoewel het uiteraard wel kan), omdat ze soms nog wel eens miept.

Vosje is ook te gek, gaat knetterhard buiten, alleen ben ik daar ietsjes te groot voor. Al moet ik bekennen dat ik haar afgelopen zomer ook meegenomen heb. Was de enige pony die al twee weken stilgestaan had.

Tja, al die pony's zijn er eigenlijk wel leuk. Fjorden zijn super fijn en betrouwbaar. PZN en Jup heb je wat meer aan op dressuurgebied. De grotere KWPN die roompie noemt moet je liggen, maar ik ken meiden die fan van haar zijn. Dan zitten er ook nog wat crossmonstertjes tussen. Ook is er altijd wel wisseling van paarden, dus er loopt ook nog iets dat niet beschreven is.

Puncky bijvoorbeeld. Is wat steviger dan PZN of Jup, maar kan ook leuk lopen in de bak. Is nergens bang voor, maar kan wel leuk hard!

edit: En zoals Romy al zegt, Charlotte is ook leiding. Wordt echt super gezellig.
en trouwens, er staan wat foto's in mijn profiel. Oa van Punky, Misty en Mirthe. Nog een van Mirthe en op een ander zie je Priscilla nog staan.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:46