Zijn er ruiterpaden bij 't Harde, Oldebroek en 't Loo??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ellesje

Zijn er ruiterpaden bij 't Harde, Oldebroek en 't Loo??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 12:55

Hopelijk kunnen jullie me helpen.
We hebben een huis te koop zien staan in de omgeving van Oldebroek en 't Loo en hebben serieus interesse. Nou is het de bedoeling dat we ons paard bij huis kunnen zetten en dan dus dichtbij de ruiterpaden zijn.
Ik heb op de kaart van de ruiterpaden in Nunspeet al gezien dat er wel een ruiterpad loopt langs de linkerkant van het militair oefenterrein. Helaas houd hierna de kaart op dus ik wil graag weten of de ruiterpaden ook boven de A28 doorlopen richting "t Harde, Oldebroek en 't Loo?

Ook ben ik even benieuwd hoe je dan over of onder de A28 gaat met je paard.

Ik hoop dat jullie hier ervaring mee hebben! +:)+

ellesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 12:48

Niemand? |(
Dat geeft al weinig hoop......

__Nathalie__

Re: Zijn er ruiterpaden bij 't Harde, Oldebroek en 't Loo??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:51

ik durf het niet met zeker heid te zeggen maar ik weet voor 90 % zeker dat die er wel zijn.
Ik heb in nunspeet op een manege gewerkt en wij verhuurde paarden uit aan de militairen in t harde die van daaruit dagtochten maakte het bos in.

Of je rechtstreeks het bos in kan of eerst langs de weg moet durf ik niet te zeggen.

Colandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:11

Er zijn ruiterpaden daar ja, maar er is een tijd terug op radio gelderland (daar heb ik het toevallig op gehoort) gezegt dat er niet perse op ruiterpaden gereden moet worde.
Ik zal ff voor je kijken of het ergens terug kan vinden ;)

Colandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:38

EP4D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:41

Colandro schreef:
't Harde 't Loo en Oldebroek is toch hoge veluwe ?

Wel Veluwe, maar geen Hoge Veluwe. http://www.hogeveluwe.nl/page.asp?id=10&folder_id=1

Ik kom zelf nagenoeg nooit in 't Harde of Oldebroek, maar ben toch bang dat er qua ruiterpaden weinig te beleven is. De natuur die er is, aan de oostkant, is ingepikt door Defensie. Aan de westkant heb je meer agrarische bestemming, en dus geasfalteerde wegen.

Colandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 21:51

Idd je bent er wel zo in uitgekeken jammer genoeg.

ellesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 11:58

Dat je er zo in uitgekeken bent zou me niet uitmaken, als er maar een ruiterpad loopt naar de ruiterpaden van de veluwetrail. Ik wil in ieder geval niet door dorpjes of over stukken asfalt, anders kan ik net zo goed niet verhuizen ;)
Heeft iemand enig idee of er een ruiterpad onder of over de A28 loopt?

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 12:03

Ik heb werkelijk waar geen idee!!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 12:19

Pin me er niet op vast maar ik denk het wel.
Ik woon in nunspeet.
En tussen nunspeet en hierden heb je al 4 plekken om over te steken boven en onder langs. Dus dat zul je daar ook wel hebben.
Waarom ga je er anders niet een keer kijken?

Overigens heb je hier erg veel uitrijd mogelijkheden.
Wij reden altijd vanaf nunspeet richting t harde, de zandverstuiving en daar heb je echt wel veel uitrijd mogelijkheid.

ellesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 17:00

We hebben met de auto daar in de rondte gereden en we zagen in 't Harde wel het begin van een ruiterpad lopen. Helaas kan je dan dus niet zien waar ze precies heenlijden.
Het is misschien toch het beste om eens te paard de omgeving daar te verkennen. :o

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 17:02

moet je bij stal elburg eens vragen! ik ken de eigenaresse daarvan! of je stuurt ze een mail. die weet dat vast wel.

Niet manege schurer in elburg maar echt stal elburg zo heet het ook. Moet je even op google zoeken

ellesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 09:33

__Nathalie__ schreef:
moet je bij stal elburg eens vragen! ik ken de eigenaresse daarvan! of je stuurt ze een mail. die weet dat vast wel.

Niet manege schurer in elburg maar echt stal elburg zo heet het ook. Moet je even op google zoeken

Bedankt voor de tip, morgen gaan we daarheen om te kijken hoe de ruiterpaden daar lopen.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:37

Ik weet wel dat je asfalt over kan steken en dan heel groot stuk bos heb bij 't Loo. Ikzelf woon bij voorthuizen en kan na 't Loo rijden en ook verder. Dus andersom moet ook kunnen.. Je kan wel hele stukken rijden maar dan moet je wel kleine stukken over bewoonde wereld voglens mij. Iig de apeldoornse weg over stekken dacht ik.. Maar ik durf het ook niet met 100% zekerheid te zeggen. Ik zou idd even de manege bellen/ mailen. Die weten het beter :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:42

Tussen 't Harde en Epe kun je schitterend rijden maar vanaf 't Loo duurt het wel even voor je daar bent en je moet idd de A28 onderdoor...

_Jeann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:48

Achterop het Loo kan je wel langs de snelweg, daar reed ik vroeger ook wel eens met mijn pony. Ik weet niet of dat een echt ruiterpad is. Verder kan ik hier best lekker het bos in, en dr staan wel van die paaltjes met een wieltje erop ofzo?!

Ik weet niet of die maneges het weten, want dat is toch nog best een eindje hier vandaan vind ik ( ik rijd dan ook niet echt hele lange stukken, maar gewoon even voor de afwisseling door het bos galopperen enzo ) en ik heb hier volgens mij nog nooit paarden van die maneges langs zien komen!

Mag ik vragen voor welk huis je interesse hebt? Mag ik via PB

Faith444

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:50

Ik vind dit ook wel interessant om te weten, vind de omgeving erg mooi en wil daar misschien ook gaan wonen. Ruiterpaden zijn volgens mij nogal beperkt daar.